• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (Guttaperka)
    FDFMGA skrev 2017-09-11 21:11:16 följande:

Jepp, är det inte barn så är det gamla - och Stephen King skriver sina romaner med utgångspunkt från socialdemokratin i Sverige.

Man kan inte nog understryka att det är de allra vassaste intellekten på FL som kritiserar socialdemokratin

Betyder det sista att du kritiserar socialdemokratin, eller att du inte har något särskilt vasst intellekt?
  • FDFMGA
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-09-17 18:18:05 följande:
    Betyder det sista att du kritiserar socialdemokratin, eller att du inte har något särskilt vasst intellekt?
    Nu tycker jag mig minnas att du vid ett flertal tillfällen har skrivit om socialdemokratins minskning i den här tråden, tja när du inte har förklarat att Annie Lööf vill ha fri invandring.

Står man på huvudet när man läser kan nog en ökning te sig som en minskning, ja förutom att  man kan få för sig besynnerligheter som att C är för fri invandring.

Så svaret på din fråga är att jag anser att Familjelivs skrikhöger har ett intellekt som är omvänt proportionellt till styrkan på gapandet.

Därmed inte sagt att det inte finns kunnig och intelligent kritik av S från högerhåll.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Guttaperka)
    FDFMGA skrev 2017-09-17 21:01:03 följande:

Nu tycker jag mig minnas att du vid ett flertal tillfällen har skrivit om socialdemokratins minskning i den här tråden, tja när du inte har förklarat att Annie Lööf vill ha fri invandring.

Står man på huvudet när man läser kan nog en ökning te sig som en minskning, ja förutom att  man kan få för sig besynnerligheter som att C är för fri invandring.

Så svaret på din fråga är att jag anser att Familjelivs skrikhöger har ett intellekt som är omvänt proportionellt till styrkan på gapandet.

Därmed inte sagt att det inte finns kunnig och intelligent kritik av S från högerhåll.

Så vad är ditt svar på min fråga?
  • FDFMGA
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-09-18 00:00:58 följande:
    Så vad är ditt svar på min fråga?
    Att du saknar förmåga att se att det finns ett tredje alternativSkrattande
  • Anonym (Guttaperka)
    FDFMGA skrev 2017-09-18 07:01:33 följande:
    Att du saknar förmåga att se att det finns ett tredje alternativSkrattande
    Man kan inte nog understryka att det är de allra vassaste intellekten på FL som kritiserar socialdemokratin
    Du påstår att det är de allra vassaste intellekten som kritiserar socialdemokratin. Du kan till och med "inte nog understryka" detta faktum. Vilket skulle det tredje alternativet då vara på min fråga, om att du endera inte anser dig tillhöra de vassaste intellekten, eller att du kritiserar socialdemokratin? Att du inte menar det du skriver? Eller att du saknar förmåga att uttrycka dig?

Nåväl, en synnerligen ointressant frågeställning med relativt svag koppling till trådens ämne. Du har fått fram det du (verkar) mena och det räcker för mig.
  • FDFMGA
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-09-18 10:02:56 följande:
    Du påstår att det är de allra vassaste intellekten som kritiserar socialdemokratin. Du kan till och med "inte nog understryka" detta faktum. Vilket skulle det tredje alternativet då vara på min fråga, om att du endera inte anser dig tillhöra de vassaste intellekten, eller att du kritiserar socialdemokratin? Att du inte menar det du skriver? Eller att du saknar förmåga att uttrycka dig?

Nåväl, en synnerligen ointressant frågeställning med relativt svag koppling till trådens ämne. Du har fått fram det du (verkar) mena och det räcker för mig.
    Nja, som jag skrev så finns det ytterligare alternativSkrattande
  • K Markatta

Samma trend vi sett runtom i Europa fortsätter nu i Tyskland. Enligt vallokalsundersökningen gör S sitt sämsta val någonsin och som en konsekvens av det lämnar de koalitionsregeringen.

• Abegayle70
    Kung Markatta skrev 2017-09-24 18:23:13 följande:

Samma trend vi sett runtom i Europa fortsätter nu i Tyskland. Enligt vallokalsundersökningen gör S sitt sämsta val någonsin och som en konsekvens av det lämnar de koalitionsregeringen.

Läste också om detta. Det ser ut att bli svårt att bilda en majoritetsregering.
    Inte heller roligt att vara socialdemokrat i Tyskland idag.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-09-24 20:43:08 följande:
    Läste också om detta. Det ser ut att bli svårt att bilda en majoritetsregering.
    Inte heller roligt att vara socialdemokrat i Tyskland idag.
    Det är nog varken kul att vara social- eller kristdemokrat idag.. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-09-24 22:10:58 följande:
    Det är nog varken kul att vara social- eller kristdemokrat idag.. 
    Men inte särskilt överraskande. varför skulle Tyskland vara förskonade från ett rasistiskt parti. Erfarenheterna av nazismens konsekvenser ligger långt bort  i historien.

Tyskland har fårr sitt SD med sina 13 procent i riksdagen.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?