• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-11 15:48:04 följande:
    S har ju som bekant sitt starkaste stöd bland sistagångsväljare medan deras opinionssiffror i den yngsta väljargruppen inte är mycket att hurra för.

Här har vi en valarbetare som försöker göra något åt saken:

Märkligt.

Du menar alltså att det finns socialdemokratiska valarfbetare som vänder sig till barn, kanske till och med utan kännedom om att man inte får rösta förrän man fyller arton.

Helt missriktad i så fall i synnerhet eftersom vuxna med en mental ålder som understiger 18 så gott som alltid faller för högerpopulisters budskap.

Problemet med att yngre i mindre utsträckning än äldre röstar på S är liksom övergående, folk växer till sig, skaffar sig erfarenheter och klarar av att fatta självständiga politiska val vilket naturligtvis gynnar socialdemokraterna.

Jag röstade heller inte på S de första gångerna jag fick rösta, kunde nästan inte tänka mig ett tristare parti då - tja, M KD och FP undantaget förstås.

S kommer aldrig att ha någon hög hipphetsfaktor. Ta bara skolvalet senast i ett av mina barns skolor, S kom inte över 15 procent medan partier som MP, Fi och något borgerligt parti blev större.

Allteftersom de här ungarna växer upp och skaffar sig livserfarenhet kommer en allt större andel av dem att rösta på S eller ett liknande parti om det politiska landskapet förändras radikalt i framtiden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Guttaperka)
    Kung Markatta skrev 2017-09-11 15:48:04 följande:

S har ju som bekant sitt starkaste stöd bland sistagångsväljare medan deras opinionssiffror i den yngsta väljargruppen inte är mycket att hurra för.

Här har vi en valarbetare som försöker göra något åt saken:

Med tanke på temat på en viss film med premiär i dagarna,* får man intrycket att man syftar till att fånga in fler sistagångsväljare - såväl unga som gamla...

* Stephen Kings "Det".
  • FDFMGA
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-09-11 18:46:51 följande:
    Med tanke på temat på en viss film med premiär i dagarna,* får man intrycket att man syftar till att fånga in fler sistagångsväljare - såväl unga som gamla...

* Stephen Kings "Det".
    Jepp, är det inte barn så är det gamla - och Stephen King skriver sina romaner med utgångspunkt från socialdemokratin i Sverige.

Man kan inte nog understryka att det är de allra vassaste intellekten på FL som kritiserar socialdemokratinSkrattande
  • K Markatta

Gillade du inte clownbilden? Glad

I norska valet idag tappar S mest av alla partier och det ser ut att bli fortsatt borgerligt styre.

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-11 22:52:28 följande:

I norska valet idag tappar S mest av alla partier och det ser ut att bli fortsatt borgerligt styre.
    Antar att du frågar mig, i så fall finns det en citatfunktion på FL som är relativt enkel att lära sig.

Nja, det har väl framgått att jag inte är särskilt positivt inställd till clownernas uppträdande här på FL.

Då föredrar jag i så fall Stephen Kings böcker, i synnerhet hans förmåga att med till synes enkla grepp skruva till stämningar.

Vad hittade du clownbilden förresten, är det en verklig händelse bakom fotot eller någon slags terapiverksamhet som skrikhögern sysslat med ?
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-09-11 22:52:28 följande:

Var ser du clownen?

Jag ser en sosse och två (en delvis skymd) som bär på kassar av något slag.

S i Norge hamnar på runt 27%.

Låter relativt rimligt även för Sveriges nästa väl.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-12 00:28:43 följande:
    Bilden las upp på twitter av en centerpartist. Den är nog tagen vid det här tillfället:

mariestadstidningen.se/toreboda/2014/08/15/ka...
    Tack.

Svårt att hitta originalet när jag bildsökte på din redigerade bild, hamnade längst ner i de bruna kloakerna där mordet på Olof Palme tydligen fortfarande hyllas och hatet mot homosexuella skulle göra en IS-krigare grön av avund.

Nja, jag finner det inte så märkligt när man ser hela bilden, en clown som delar ut ballonger till barn. Läser man artikeln framgår det att M delade ut disktrasor, man får väl hoppas att de inte var sådår surt härskna som de kan vara på en del billiga hak. Du vet där bordet blir mer frånstötande efter att personalen torkat av det.

Glömde svara dig om Norge. Bryr mig inte särskilt, de har ju sin olja och lär ju klara sig även med en usel regering.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-09-12 14:39:44 följande:
    Norska socialdmokraternas valvaka igår, när luften går ur:

www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=8kY0...

Stämningen på topp!

"Fyra, tre, två, ett ...

... beeöööuuu!"

*när systemet stäng ned*

Omgjord till meme "när klubben stänger"
    Tror du att valet i Norge kan fungera som en snuttefilt för svensk skrikhöger i många år framöverSkrattande
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?