• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (S för Sverige)
    Anonym (Skytt) skrev 2017-09-28 13:40:37 följande:
    Det beror ju på hur kd ställer sig till SD i slutändan. Är de positiva med samarbete till SD så kommer de klarar spärren, däremot om de velar fram och tillbaka som de gjort senaste tiden så tappar de röster, från båda fälten, men speciellt de som är för SD. För tror de som är för SD har en önskan att stödrösta på kd om ett samarbete skulle vara aktuellt. Och då klarar sig kd.

Fortsätter de som nu att vackla, så åker de ut.
    Såväl SD som KD är ursprungligen utbrytare från Nazisterna och NMR så de bör kunna stötta varandra fast de officiellt inte vill erkänna med risk att förlora väljare

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-09-28 13:07:58 följande:

Prästen och socialdemokraten Helle Klein har gett sig in i en debatt där hon har fel i sak.

I ett försök att fortsätta diskussionen på twitter citerar hon ett propagandainlägg från nazistiska nordfront som ger sken av att stödja den linje hon driver.

Mycket dåligt av Helle Klein att på detta sätt sprida nazistisk propaganda och här bör såväl kyrkan som partiledningen tydligt ta avstånd.

Skulle gärna länka men tror inte att det är tillåtet här på familjeliv utan den som är intresserad får själv gå in på twitter och söka bland hennes inlägg.

Menar du den här tweeten där den högerextrema och militanta nazistiska organisationen NMR ger Hanif Baili sitt fulla stöd?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-09-28 20:48:38 följande:

Menar du den här tweeten där den högerextrema och militanta nazistiska organisationen NMR ger Hanif Baili sitt fulla stöd?

Nazisterna trollar Helle Klein. Hanif är en av de första som nazisterna gör sig av med.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (S för Sverige)

Nu kommer S att bli stora efter M:s val i dag

• FDFMGA

För övrigt kan man notera att S får 32,1 procent i senaste Demoskop och att de rödgröna inte är särskilt långt från att få egen majoritet.

Men jag måste erkänna att jag tycker det vore bättre med en blocköverskridande regering än en rödgrön variant.

www.expressen.se/nyheter/s-gar-framat-efter-stokiga-sommaren/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konservativ
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-09-28 16:43:20 följande:
    Såväl SD som KD är ursprungligen utbrytare från Nazisterna och NMR så de bör kunna stötta varandra fast de officiellt inte vill erkänna med risk att förlora väljare
    Svensk skola.......
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-10-06 10:29:39 följande:
    För övrigt kan man notera att S får 32,1 procent i senaste Demoskop och att de rödgröna inte är särskilt långt från att få egen majoritet.

Men jag måste erkänna att jag tycker det vore bättre med en blocköverskridande regering än en rödgrön variant.

www.expressen.se/nyheter/s-gar-framat-efter-s.../
    Man kan också notera att S är lika stora som de bägge högerpartierna M och SD tillsammans.

Jag tror att vi alla kan se fram mot valresultatet 2018 med tillförsiktSolig
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2017-10-06 11:01:56 följande:
    Man kan också notera att S är lika stora som de bägge högerpartierna M och SD tillsammans.

Jag tror att vi alla kan se fram mot valresultatet 2018 med tillförsiktSolig
    Eftersom SD är ett vänsterparti och S numera (efter mp:s gråtattacker i TV) har ungefär samma immigratonspolitik så kan S och SD regera tillsammans.

Löfven är inte nån särskilt duktig politiker. Men de "borgerliga" är ännu uslare. Politiker som inte vill genomföra sin politik är per definition värdelösa.  

Vad gäller TS fråga tror jag att inom två eller tre mandatperioder kommer S att sjunka under 25%. Orsaken är helt enkelt att deras väljarkår dör ut och i och med Merkels nya invandringspolitik kommer det inte tillräckligt många invandrare som kan fylla på. Matematiskt innebär det att alla andra partier ökar något. KD kommer att åka ur så där blir det 2-3% för några andra om inte sofflocket tar dem.
  • FDFMGA
    Konservativ skrev 2017-10-06 11:16:46 följande:
    Eftersom SD är ett vänsterparti och S numera (efter mp:s gråtattacker i TV) har ungefär samma immigratonspolitik så kan S och SD regera tillsammans.

Löfven är inte nån särskilt duktig politiker. Men de "borgerliga" är ännu uslare. Politiker som inte vill genomföra sin politik är per definition värdelösa.  

Vad gäller TS fråga tror jag att inom två eller tre mandatperioder kommer S att sjunka under 25%. Orsaken är helt enkelt att deras väljarkår dör ut och i och med Merkels nya invandringspolitik kommer det inte tillräckligt många invandrare som kan fylla på. Matematiskt innebär det att alla andra partier ökar något. KD kommer att åka ur så där blir det 2-3% för några andra om inte sofflocket tar dem.
    Nej, SD är ett högerpopulistiskt parti.

Högerpopulister kan till vissa delar ha en folklig framtoning som vissa förväxlar med vänsterpolitik.  I SD:s fall blir det tydligare än för många internationella högerpopulistströmningar. Inget land har ju ett förflutet som är så förknippat med socialdemokratin som Sverige och högerpopulister vill ju allt som oftast återupprätta det stolta förflutna.

Hur det går för S på sikt kan jag inte uttala mig om, glömde att damma av kristallkulan i morse. 
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2017-10-06 11:29:46 följande:
    Nej, SD är ett högerpopulistiskt parti.

Högerpopulister kan till vissa delar ha en folklig framtoning som vissa förväxlar med vänsterpolitik.  I SD:s fall blir det tydligare än för många internationella högerpopulistströmningar. Inget land har ju ett förflutet som är så förknippat med socialdemokratin som Sverige och högerpopulister vill ju allt som oftast återupprätta det stolta förflutna.

Hur det går för S på sikt kan jag inte uttala mig om, glömde att damma av kristallkulan i morse. 
    SD:s ekonomiska politik är helt vänster. Man vill inte sänka skatterna. I sin egenbild tror SD att man står för den politik som fördes i Sverige under 50- och 60-talen. 

Men det är förstås obegripligt för vänstermänniskor att SD är vänster. 
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?