Inlägg från: Novembersmile |Visa alla inlägg
  • Novembersmile

Syskonförsök med pergotime

Neg test idag med! Ringer nog Gyn och ber om mer primolut i morgon.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Spöktest med testlagret. Kollade på testen från i morse och igår kväll. Syns 2 sträck på båda, men torkade gamla test är väl egentligen inte värt att glo på. Fler som upplevt samma?

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Nej känner inget speciellt. Stickningar i brösten och endast lite mensvärk . Men mensen borde väl komma snart om det var så att jag fick ägglossning och inte blev befruktad.

Solrosen 83 skrev 2015-07-15 03:22:15 följande:

Har slängt mina direkt bara en stund efter jag läst av dem så har inte kollat igen senare. Inga tecken på att mensen är på ingång hos dig?

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Okej. Inget test idag. Tänkte vänta några dagar! Kan ju bara så att det inte blev någon ägglossning med.. Så då får jag ju ingen mens .

Nya tag nästa månad solrosen :)

Solrosen 83 skrev 2015-07-15 08:13:00 följande:

Ja den borde ju komma när som nu annars. Låter ju lite hoppfullt iaf. Testat något mer idag?

Jag har bim idag men än har mensen inte dragit igång på riktigt. Bara bruna flytningar med bara lite rött i igår.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Ingen mens, inget plus :(

Solrosen 83 skrev 2015-07-17 09:27:22 följande:

Novembersmile: Hur går det för dig? Mensen kommit än? Om inte har du testat något mer?

Här är mensen verkligen igång nu och jag blöder helt hysteriskt mycket som vanligt när jag ätit pergo eller provera.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Och jag väntar på samtal från gyn.. Läkaren skulle höra av sig i början på veckan och skriva ut mer tabletter. Troligtvis får jag trippla pergon detta försök!! Sist jag blev gravid var det på andra kuren, så man kan ju hoppas det blir lika denna gång.

Segt med semesterstängt.. :(

Solrosen 83 skrev 2015-07-26 20:19:44 följande:

Tyst här i tråden nu...

Hur går det för er andra?

Här är det en cykel utan pergo pga semesterstängt. Cd 12 idag men inga känningar om att äl skulle vara på gång så känner mig inte allt för hoppfull att det ska hända något av sig själv nu.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Åh hoppas!!

Ja segt att börja om på ny kula men det är ju ändå bara andra försöket för oss! ;)

Solrosen 83 skrev 2015-07-29 20:23:28 följande:

Cd 15 för mig och jag har haft en del molande värk på höger sida de senaste dagarna så hoppas att det är äl på gång trots allt utan pergon. Hade rejält ont en stund i morse och sen släppte det nästan helt så kanske kanske att ägget släppte då. Får se om tempen stiger något här nu och visar på att äl inträffat. Håller tummarna...

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Ja precis!

Men håller tummarna att denna kur blir lyckad. Nackdelen att äta tabletter på semestern är att jag lätt glömmer dom. Fast jag har larm på telefon. Det kanske inte är lika petnoga med primolut ? Jag har tagit alla tabletter dessa 4 dagar. Men det kan ha skiljt nån timme ibland.

Solrosen 83 skrev 2015-07-30 12:58:42 följande:

Tänkte mest att det var segt att behöva ta primolut igen för att få mens. En av fördelarna för mig med pergo är ju att mensen kommit regelbundet de gånger jag fått äl så jag sluppit extremt långa cykler eller att ta provera för att få igång en blödning.

Ingen tempökning idag så kan inte varit äl igår men fortsätter hoppas och sexar på varannan dag nu ett tag framöver så får vi väl se vad som händer. Drar iväg på semester på tisdag så då blir det mindre fokus på bebisverkstan

BF 2013-08-05
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime