Inlägg från: Novembersmile |Visa alla inlägg
  • Novembersmile

Syskonförsök med pergotime

Nu är det dags igen! Börjar primolut i morgon och hoppas på äl i slutet på mars. Nu ska vi lyckas!

Son född aug-13
  • Novembersmile

Hoppas på ägglossning i dagarna. Har haft smärta och obehag i vänstra äggstocken i 2 dagar nu. så kanske kanske. Men vi får väl se om si så där 2 veckor.  VILL så gärna att det ska ta sig. Vi har snart hållit på 1 år och önskar och drömmer om livet som 2 barnföräldrar. 

Hur går de för dig solrosen? Vilken vecka är du i? Du måste ha gjort rutin ul ? :) 

Son född aug-13
  • Novembersmile

Hör har nog äl varit om den var över huvudtaget! Har haft en "sex-smärta" som jag hade sist jag fick äl och blev gravid! Jättejobbigt att ha ont i livmodertappen och ligga som tusan! Smärtan i tjejmagen varade 3 dagar och nu är den borta! Så får se nästa vecka om de visar sig nåt plus eller inte! :)

Son född aug-13
  • Novembersmile
    Majamy skrev 2016-04-05 15:52:41 följande:

[quote=76503313][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-04 20:50:04 följande:[/quote-nick]

Hör har nog äl varit om den var över huvudtaget! Har haft en "sex-smärta" som jag hade sist jag fick äl och blev gravid! Jättejobbigt att ha ont i livmodertappen och ligga som tusan! Smärtan i tjejmagen varade 3 dagar och nu är den borta! Så får se nästa vecka om de visar sig nåt plus eller inte! :)

Hoppas verkligen det!

hur går det för dig? har du påbörjat någon ny kur? 
    Son född aug-13
  • Novembersmile

Grattis!!!! :)

Majamy skrev 2016-04-07 14:03:53 följande:

[quote=76506350][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-05 19:21:35 följande:[/quote-nick]

hur går det för dig? har du påbörjat någon ny kur? 

[/

Hej!

Jag vågar knappt säga det men nu är jag gravid igen. Känns som att jag jinxar det då. ????Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång.

Son född aug-13
  • Novembersmile

här kom mensen med dunder och brak. Så denna gång hamnade vi på 35 dagar. Kände ju så tydligt av ägglossningen för 2 veckor sen. Men nää. så nu funderar jag på att köra en till pergokur direkt och funkar det inte då så får vi ta ställning till om nåt annat funkar bättre. 

Son född aug-13
  • Novembersmile

Ja jättetråkigt! Så typiskt när jag prickade ägglossning. Hade sex både dagen före och efter. Dock ej äl dagen, om den nu var på lördagen. Hade ont fredag lördag och lite söndag.

Men nu provar vi en ny och troligtsvis sista pergokur. Ska sedan prova ett annat märke. Tror det heter letrozol eller nåt sånt!

Solrosen 83 skrev 2016-04-16 16:25:35 följande:

Nej vad tråkigt!

Positivt dock att du kände av ägglossning denna gång och att den verkligen verkar ha varit då du fick mens nu 2 v efter.

Son född aug-13
  • Novembersmile

Har ni brukat få huvudvärk av Pergo? Är på cd 17 idag och har haft hemsk huvudvärk några dagar.

Har inte brukat haft det innan.

Son född aug-13
  • Novembersmile

Ja såklart! Men tänkte om det var en vanlig biverkning.

Huvudvärken har släppt nu och det kan ju bara ha varit ändå.

Hade äl smärta igår. Tror jag. Vassa stick/hugg i högra äggstocken och ont vid sex, som jag tidigare haft när jag fått äl. Så vi får väl se. Tog ju pergon på kvällen denna gång , utifall det skulle inverka positivt ,

Och stämmer det att ägglossning var igår eller idag så kom den ju 2 dagar tidigare än sist! Brukat fått på dag 20 annars.

Aja, den som lever får se! Leds på att ha "äggröra" ;)

Solrosen 83 skrev 2016-05-03 17:04:35 följande:

Har inte heller för mig att jag haft huvudvärk när jag ätit pergo. Fast du måste väl ha ätit färdigt kuren sen ett tag tillbaka?

Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime