Inlägg från: Novembersmile |Visa alla inlägg
  • Novembersmile

Syskonförsök med pergotime

snosan skrev 2016-05-15 15:31:19 följande:

Hur går det för er? Har inte varit inne på 100år känns de som... Hade ägglossning på cd18... Hur tidigt har ni lämna av graviditeten? Förra gången var de redan i v 4och jag misstänker att det är något i magen. Jag är illamående och sen var de som att någon klubbade mig idag och jag sov 3timmar efter lunch. Har ont i tjejmilen och de värker genom ryggen.

här går det segt. cd 30 idag och trodde jag hade ägglossning cd 17 men då borde jag ha fått ett plus eller mens redan. ingenting.. 

Så annars har jag väl en 35 dagars cykel som sist.. men kanske inte ens fick någon ägglossning heller.. så vi får se på fredag. Har testat negativt på gravtest några dagar. så nu väntar jag till onsdag, eller kanske torsdag ;)

känner ingenting i kroppen, lite ömma bröstvårtor bara. När har du bim? 
    Son född aug-13
  • Novembersmile

Här kom mensen idag. :( äl dag 20 som sist, men en 33 dagars cykel. Hopp, då kör vi igång ytterligare en trippelkur på söndag!

Son född aug-13
  • Novembersmile

Okej. Vet inte vad det är, vi prickar in varje månad. Men jag vet ju inte hur slemhinnan är. Den kanske är för tunn? Har läst att den kan bli det av Pergo.. Nu har jag införskaffat äl tester så nu ska det ta sig!

snosan skrev 2016-05-18 17:34:45 följande:

Tråkigt! Jag tror jag ska testa trippel nästa gång om de ej tar sig denna gång. Då har jag testat 2gånger med dubbel men bara en gång sen viktminskningen min.

Son född aug-13
  • Novembersmile
    snosan skrev 2016-05-22 11:30:39 följande:

Jag törs nog tro det :)

Hoppas pyret får stanna!

Grattis!!! :)
    Son född aug-13
  • Novembersmile

hur länge får man äta pergotime? Jag har ju knaprat 1 år snart. :( inne på typ 8 - 9 kuren i rad nu..

finns det någon maxlängd man får äta? ska ge allt på denna kur och hoppas det tar sig, har ju iallafall fått ägglossning 2 kurer på rad. 

Son född aug-13
  • Novembersmile

Jag tog paus en månad i februari. Men inget annars.

Tänkte jag ska ringa i morgon och få prata med nån Gynläkare.

snosan skrev 2016-05-24 07:38:35 följande:

Oj har du inte tagit nå. Paus? Till mig sa dem max 3kurer sen måste kroppen vila 3mån. Det var väldigt viktigt för att kroppen skulle få vila. Sen köra 3kurer igen och efter det 3mån vila. Minns inte varför men det var väldigt viktigt för något i kroppen. Om de var livmodern eller något som ej mådde bra av att man överstimulerade den.

Son född aug-13
  • Novembersmile

Pratade med en sköterska. och tydligen har min gynläkare gått i pension.. och nu har landstingen börjat samarbeta så vi blir slussade vidare till en annan klinik. Och de hjälper inte till med pergotime om man redan har ett barn. Så hon jag pratade med tyckte jag skulle genomföra denna kur som redan är påbörjad. men blir det inget så är det nog ivf som är nästa grej.

Och det här med ivf är vi lite kluvna till. Vi är ju superglad att vi har en son och såklart vill vi ha ett syskon. Men när vägen känns så lång och många procedurer så känner vi att vi kanske inte tar ivf..

måste man acceptera att man inte kan få fler barn? :( 

känns hopplöst. 

Men en läkare från den nya kliniken ska ringa mig inom de närmsta veckorna. och ger inte denna kur något graviditet så tar i en paus över sommaren och sen får vi se.. 

ge mig lite hopp brudar!!

Son född aug-13
  • Novembersmile

Väger 66kg till mina 170cm.

Har gått ner 5 kg sen i februari. Och de senaste månaderna har jag fått äl varje månad. Men ändå tar det dig inte, vi måste ju missa på pricken.

Dag20 idag. Den dag jag fått äl på de senaste gångerna. Haft sex varannan dag sen i måndags. Fortsätter nån dag till! Har även äl tester, men de ger utslag var och varannan dag tycker jag så vi får se!

snosan skrev 2016-06-01 12:24:11 följande:

Tycker inte man ska behöva acceptera det! Finns många sätt att bli gravid/få barn på :)

Men tänkte på en sak hur mycket väger du? För mig gick det dåligt med Pergotime samma kur som nu då jag lyckades. För jag vägde 13kg mer än denna gången jag testade.

Son född aug-13
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2016-06-06 21:41:03 följande:

Novembersmile: Vad tråkigt att läsa att de plötsligt ändrar förutsättningarna för er och inte ger hjälp med pergotime om man redan har ett barn. Är helt absurt att det skiljer så mycket kring reglerna för vilken hjälp man kan få både med första barnet och sen syskon. Borde ju vara samma var man än bor men så är det ju verkligen inte.

Förstår att det känns svårt at acceptera att det kanske inte blir fler barn. Vet inte om jag hade varit beredd och gå vidare till ivf nu om det inte hade fungerar med pergotime. Tyckte det var tillräckligt tufft och tror inte att jag hade orkat med ivf också. Men är ju omöjligt att säga säkert hur jag gjort. Vet man att problemet är att man inte har egen ägglossning så borde det ju vara bättre att först testa med pergo istället för att gå direkt till ivf.

Det finns ingen privat gynmottagning i närheten av där du bor? De kanske kan hjälpa till med pergo.

Jag har pratat med läkaren idag. och han tyckte jag skulle köra de 2 kurer jag har kvar av pergo och sen avvakta om jag inte vill hoppa på ivf karusells direkt .

så vi hoppas det tar sig nu så vi slipper fundera mer. :)

Son född aug-13
  • Novembersmile

Trodde ägglossning varit. Men fortsatte testa utifall att.. Och jag tror minsann det är positivt det sista va? I Förrgår tog jag den ovanför tror jag.
    Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime