• Tankar87

insemination våren/sommaren 2015

Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?

• Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015
  • Decibel84

Hej!
    vår utredning blev klar i november och då kom insemination aldrig på tal"det är detsamma som om ni försöker själva hemma"
    har varit väldigt låg av detta och kom tillbaka till sjukhuset nu i april för samtal.
    Då kom insemination på tal igen och hon sa ABSOLUT, maila oss när du har mens så bokar vi in en tid.
    Blev överlycklig, en chans :)
    Men hur går det till?

Hur många besök krävs det, min tanke är att jag måste ha nåt samtal med min chef om att jag ska vara borta flera gånger.
    Gjorde en spolning i november och svimmade efteråt så undrar ju lite om detsamma kan ske efter detta ingrepp.
    Sen läser jag här uppe att nån fick piller tredje mensdagen, jag förstod det som, på mitt besök, att jag skulle komma efter mens och i samband med ÄL?

• Tankar87

Har du några mediciner el sprutor som ska tas innan insemination vi har bara ett ultraljud dag 10 sen ett besök då insemination görs tar ba någon min o göra det. Det för betydligt ondare med spolningen men set känns o göra insemination men inte alls lika mkt e givetvis idividuellt med. Hur går det för dig nu?

Decibel84 skrev 2015-05-06 20:27:38 följande:

Hej!

vår utredning blev klar i november och då kom insemination aldrig på tal"det är detsamma som om ni försöker själva hemma"

har varit väldigt låg av detta och kom tillbaka till sjukhuset nu i april för samtal.

Då kom insemination på tal igen och hon sa ABSOLUT, maila oss när du har mens så bokar vi in en tid.

Blev överlycklig, en chans :)

Men hur går det till?

Hur många besök krävs det, min tanke är att jag måste ha nåt samtal med min chef om att jag ska vara borta flera gånger.

Gjorde en spolning i november och svimmade efteråt så undrar ju lite om detsamma kan ske efter detta ingrepp.

Sen läser jag här uppe att nån fick piller tredje mensdagen, jag förstod det som, på mitt besök, att jag skulle komma efter mens och i samband med ÄL?

• mttp

Gjorde min 1a insemination igår. Det var ingen smärta alls. Skönt för oss mesar hehe

• mttp
    monn skrev 2015-05-03 19:16:35 följande:

Hej!

Vi är påväg att göra insemination på RMC Malmö, mitt sköldkörtelvärde måste ner bara. Kan du inte berätta lite om hur det gick till? Mediciner? Hur många besök innan själva inseminationen?:)

Hur går det för dig? Har du fått insemination än?
  • monn

Hej!

Nej, mitt värde är rätt så normalt nu. Men det skall ju ner ytterligare, har höjt dosen från 50mg till 75mg. Jag har nyss fått nytt jobb, så för min del så vill jag gärna vänta nu, så det känns rätt bra att det ej har hänt än. Hur är det för dig?

mttp skrev 2015-05-31 11:26:40 följande:

Hur går det för dig? Har du fått insemination än?

• mttp
    monn skrev 2015-05-31 14:15:38 följande:

Hej!

Nej, mitt värde är rätt så normalt nu. Men det skall ju ner ytterligare, har höjt dosen från 50mg till 75mg. Jag har nyss fått nytt jobb, så för min del så vill jag gärna vänta nu, så det känns rätt bra att det ej har hänt än. Hur är det för dig?

oh så kul Grattis till nya jobbet. Barn kan man alltid skaffa senare :)

Jag har insemineras för 2 dgr sen. Så håller på å räkna dagar till bim nu. Försöker samtidigt att släppa tankarna och bara leva på .. men det e så svårt
  • monn

Tack! Ja, jag hoppas att det blir insemination i slutet av året :)

Wow! Lycka till! Är det första försöket?

mttp skrev 2015-05-31 14:36:19 följande:

oh så kul Grattis till nya jobbet. Barn kan man alltid skaffa senare :)

Jag har insemineras för 2 dgr sen. Så håller på å räkna dagar till bim nu. Försöker samtidigt att släppa tankarna och bara leva på .. men det e så svårt

• mttp
    monn skrev 2015-05-31 14:59:05 följande:

Tack! Ja, jag hoppas att det blir insemination i slutet av året :)

Wow! Lycka till! Är det första försöket?

aah det är 1a försöket..^^. Späännade
  • Decibel84

Alltså min pojkvän blir plötsligt rädd och anti, känner mig rätt ensam i detta men tror också att mörkertalet är stort.

Känns som han inte riktigt förstår mig, eftersom det inte är något fel på honom

Imorgon ska jag göra ett ultraljud, sen vad jag förstår börjar man med pergotime..sen inseminering 8e eller 9e..

OM min pojkvän fegar ur just denna månad, är det på något sätt farligt för mig då att äta en kur med pergotime utan att göra inseminering?

• monn

Men usch vad jobbigt. Vad är det han fegar ur för?

Absolut ingen fara att äta pergotime utan att insemineras!

Decibel84 skrev 2015-05-31 19:11:48 följande:

Alltså min pojkvän blir plötsligt rädd och anti, känner mig rätt ensam i detta men tror också att mörkertalet är stort.

Känns som han inte riktigt förstår mig, eftersom det inte är något fel på honom

Imorgon ska jag göra ett ultraljud, sen vad jag förstår börjar man med pergotime..sen inseminering 8e eller 9e..

OM min pojkvän fegar ur just denna månad, är det på något sätt farligt för mig då att äta en kur med pergotime utan att göra inseminering?

Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015