• Tankar87

insemination våren/sommaren 2015

Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?

• Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015
  • Tankar87
    mttp skrev 2015-04-28 13:46:42 följande:

Hej. Va spännande.

Jag ska inseminera mig nästa månad (maj) tänkte höra med dig är det sköterska lr manlig läkare som utför det? Inte för det spelar nån roll men man vill gärna vara mentalt förberedd hehe.. jag ska också göra det på rcm :)

Tog du pergotime 1 st tablett 3e mens dagen?

Dag 7 å 8 spruta? Eller hur var din hormonbehabdling?:)

Vi har en manlig läkare. 8 dag till sen ska vi testa oss om jag är gravid. Nervöst
  • Tankar87
    mttp skrev 2015-04-29 20:24:25 följande:

Hej. Hm jag funderade lite på att alla verka få olika behandling inför insemination.

Vad e det egentligen som avgör vilka tabletter lr sprutor som vi ska ta.. nån som vet?

Jag fick nåt som heter gonal f .. man ska blanda pulvret med vätska mm. Jag hade så mkt i huvudet när koordinator visade hur jag skulle blanda sprutan trodde att jag fattade men väl hemma så verkade jag ha glömt av allt:(

Jag fick som dig tablett dag 3 sen gonal f dag 7-8 sen sista sprutan ägglossningsspruta dagen innan insemination otrivelle. Tro me det beror på vad problemet ligger.
  • Tankar87
    mttp skrev 2015-05-01 23:00:51 följande:

Tankar87 se där då har vi samma behandling :)

Du är ett steg föRre.

Uppdaterar oss när du har testat dig :) hoppas på bästa bästa

Ja, har aldrig stött på någon som har samma. Men usch för sprutor jag avskyr sådant trodde aldrig jag skulle klara av o ta dem själv men de gick tydligen. Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills testet ska tas.
  • Tankar87
    mttp skrev 2015-05-03 14:38:37 följande:

Att insemineras är egentligen en ganska liten ingrepp eller vad man ska kalla det men varför är man ändå nervös? -,-

Kanske för man inte klarar av ett minus tecken på stickan? Eller vad tror ni?

Först är man nervös inför inseminationen..

sen är man nervös för gravtestet

man är nog nervös för allt egentligen hmmm..

Heja oss som väntar på något gott

Ja de e konstigt, men är sjukt glad att det finns sådan hjälp :)
  • Tankar87
    monn skrev 2015-05-03 19:16:35 följande:

Hej!

Vi är påväg att göra insemination på RMC Malmö, mitt sköldkörtelvärde måste ner bara. Kan du inte berätta lite om hur det gick till? Mediciner? Hur många besök innan själva inseminationen?:)

Beror ju på vad för problem man har och allt är klart osv. Min sambo va dom tvugna o kolla i testiklarna innan dem bestämde sig för donerade spermie. Så 1 besök där o sen ett med läkare o kurator o koordinator sen blev de bara o ringa första mens dagen :) på lördag gäller det då ska vi ta gravtest. Jag fick ta pregotime 1 tablett dag 3 sen gonal f spruta dag 7-8 sen ul dag 10 sen ägglossningsspruta ovitrelle 24 h innan insemination :)
  • Tankar87
    mttp skrev 2015-05-05 22:31:20 följande:
    Tankar87 menar du att din man fick göra pesa tesa? då dem gick in i testiklarna..
    ussh min man gjorde det iaf och när man väntade på svaret var så hemskt.. sen när dem ringde o sa att dem inte kunde hitta ngt spermier så rasade världen kändes det som, men som du säger... glad att det finns sådan hjälp så vi ändå kan få barn =)
    Ja precis det fick han, o jag lider med honom dem hittade inga o vet ej orsak han är världens hälsosammaste kille lixsom livet är livet är orättvist men vi har smällt det o donator kmr bli lika bra bara man bli gravid. Jag e sjukt nervös nu o känns som mensen ska komma har alltid mena var 28de dag så på lördag ska mensen komma om jag inte e gravid då vilket jag hoppas ska testa på lördag med men har sådan mensvärk nu :/
  • Tankar87
    monn skrev 2015-05-05 21:26:32 följande:

Okej! Så du behövde inte komma flera gånger innan för att säkerställa ägglossning med ultraljud?

Stort lycka till för dig :)

Nej jag gjorde ul dag 10 i min hemstad då vi har långt o köra bor i Blekinge. Har regelbunden mens o ägglossning så min kropp ska funka säger dem iaf så få väll se.
  • Tankar87

Har du några mediciner el sprutor som ska tas innan insemination vi har bara ett ultraljud dag 10 sen ett besök då insemination görs tar ba någon min o göra det. Det för betydligt ondare med spolningen men set känns o göra insemination men inte alls lika mkt e givetvis idividuellt med. Hur går det för dig nu?

Decibel84 skrev 2015-05-06 20:27:38 följande:

Hej!

vår utredning blev klar i november och då kom insemination aldrig på tal"det är detsamma som om ni försöker själva hemma"

har varit väldigt låg av detta och kom tillbaka till sjukhuset nu i april för samtal.

Då kom insemination på tal igen och hon sa ABSOLUT, maila oss när du har mens så bokar vi in en tid.

Blev överlycklig, en chans :)

Men hur går det till?

Hur många besök krävs det, min tanke är att jag måste ha nåt samtal med min chef om att jag ska vara borta flera gånger.

Gjorde en spolning i november och svimmade efteråt så undrar ju lite om detsamma kan ske efter detta ingrepp.

Sen läser jag här uppe att nån fick piller tredje mensdagen, jag förstod det som, på mitt besök, att jag skulle komma efter mens och i samband med ÄL?

Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015