• Decibel84

insemination våren/sommaren 2015

Hej!
    vår utredning blev klar i november och då kom insemination aldrig på tal"det är detsamma som om ni försöker själva hemma"
    har varit väldigt låg av detta och kom tillbaka till sjukhuset nu i april för samtal.
    Då kom insemination på tal igen och hon sa ABSOLUT, maila oss när du har mens så bokar vi in en tid.
    Blev överlycklig, en chans :)
    Men hur går det till?

Hur många besök krävs det, min tanke är att jag måste ha nåt samtal med min chef om att jag ska vara borta flera gånger.
    Gjorde en spolning i november och svimmade efteråt så undrar ju lite om detsamma kan ske efter detta ingrepp.
    Sen läser jag här uppe att nån fick piller tredje mensdagen, jag förstod det som, på mitt besök, att jag skulle komma efter mens och i samband med ÄL?

• Decibel84

Alltså min pojkvän blir plötsligt rädd och anti, känner mig rätt ensam i detta men tror också att mörkertalet är stort.

Känns som han inte riktigt förstår mig, eftersom det inte är något fel på honom

Imorgon ska jag göra ett ultraljud, sen vad jag förstår börjar man med pergotime..sen inseminering 8e eller 9e..

OM min pojkvän fegar ur just denna månad, är det på något sätt farligt för mig då att äta en kur med pergotime utan att göra inseminering?

• Decibel84
    monn skrev 2015-05-31 21:44:36 följande:

Men usch vad jobbigt. Vad är det han fegar ur för?

Absolut ingen fara att äta pergotime utan att insemineras!

Min pojkvän har haft en tuff uppväxt med missbruk misshandel och kass ekonomi. han är så rädd att hamna där själv tror jag. När jag däremot ser att han har så jävla många egenskaper som är grymma att ha när man blir pappa

idag har jag tagit första tabletten!
  • Decibel84
    monn skrev 2015-06-01 17:52:50 följande:

Usch. Hoppas det blir till det bästa nu!

Ja, återbesök på fredag, är lite osäker på vad det är pergotime hjälper till med men det är nått med äggen va?:P
  • Decibel84

jag har läst en massa negativa saker om pergotime, speciellt då man har egen ägglossning så jag blir lite orolig
    läser om ägg som blir förstora, läser om att flera ägg lossnar och läser om cancer?
    jag tar fem tabletter nu, är det den dosen man brukar ta?

• Decibel84

alltså jag undrar en sak.
    läser att en tjej fått höra att en äggblåsa ska vara 20 mm..vad menar dom med det..? vaddå ska vara? eller gäller detta vid IVF?

När jag nu äter pergotime i fem dagar och har återbesök på fredag, vad är det dom ska se efter då? Hur "ska" det se ut för att man ska planera in inseminering?

• Decibel84
    mttp skrev 2015-06-02 19:02:19 följande:
    Dem vill gärna att äggblåsan skall vara mellan 18mm till 20mm inför en insemination. För då är ägget redo att släppas och då sprutas det in spermier för befruktning.
    ahh okej, men om den inte är det nu på fredag då? får jag äta mer pergotime eller kan blåsan bli större iaf?

• Decibel84

imorgon ska jag ta sprutan som ska kicka igång ägglossningen, sen inseminering på måndag...wow

• Decibel84

Jag läser att det är en chans på 25% att bli gravid om man är under 35 och insemineras..Det är ju väldigt lågt..Om det är så lågt så undrar jag ju vad procenten ligger på naturligt:(

• Decibel84

En sak som förvirrar mig
    Läser nånstans att det är 25% chans vid insemination, vilket jag tycker är lågt.
    Vad jag förstår så har man ju ett ägg som man framkallat med preparat, sen tar man ju sprutan för att kicka igång ägglossning. Sen hänger det väl på att ägget ska vara i bra skick? allt annat är ju "fixat" hur kan det bara vara 25% chans??

Läste också att samlag naturligt också är 25% chans, och det är ju ännu konstigare då framkallar man ju ingen ägglossning eller har koll på när den sker?

• Decibel84

Jag fick mens..
    Funderar på att prova en kur med bara pergotime i juli månad eftersom sjukhuset är stängt.

Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015