• monn

insemination våren/sommaren 2015

Hej!

Vi är påväg att göra insemination på RMC Malmö, mitt sköldkörtelvärde måste ner bara. Kan du inte berätta lite om hur det gick till? Mediciner? Hur många besök innan själva inseminationen?:)

Tankar87 skrev 2015-04-23 21:28:58 följande:

Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?

• monn

Okej! Så du behövde inte komma flera gånger innan för att säkerställa ägglossning med ultraljud?

Stort lycka till för dig :)

Tankar87 skrev 2015-05-05 19:03:47 följande:

Beror ju på vad för problem man har och allt är klart osv. Min sambo va dom tvugna o kolla i testiklarna innan dem bestämde sig för donerade spermie. Så 1 besök där o sen ett med läkare o kurator o koordinator sen blev de bara o ringa första mens dagen :) på lördag gäller det då ska vi ta gravtest. Jag fick ta pregotime 1 tablett dag 3 sen gonal f spruta dag 7-8 sen ul dag 10 sen ägglossningsspruta ovitrelle 24 h innan insemination :)

• monn

Hej!

Nej, mitt värde är rätt så normalt nu. Men det skall ju ner ytterligare, har höjt dosen från 50mg till 75mg. Jag har nyss fått nytt jobb, så för min del så vill jag gärna vänta nu, så det känns rätt bra att det ej har hänt än. Hur är det för dig?

mttp skrev 2015-05-31 11:26:40 följande:

Hur går det för dig? Har du fått insemination än?

• monn

Tack! Ja, jag hoppas att det blir insemination i slutet av året :)

Wow! Lycka till! Är det första försöket?

mttp skrev 2015-05-31 14:36:19 följande:

oh så kul Grattis till nya jobbet. Barn kan man alltid skaffa senare :)

Jag har insemineras för 2 dgr sen. Så håller på å räkna dagar till bim nu. Försöker samtidigt att släppa tankarna och bara leva på .. men det e så svårt

• monn

Men usch vad jobbigt. Vad är det han fegar ur för?

Absolut ingen fara att äta pergotime utan att insemineras!

Decibel84 skrev 2015-05-31 19:11:48 följande:

Alltså min pojkvän blir plötsligt rädd och anti, känner mig rätt ensam i detta men tror också att mörkertalet är stort.

Känns som han inte riktigt förstår mig, eftersom det inte är något fel på honom

Imorgon ska jag göra ett ultraljud, sen vad jag förstår börjar man med pergotime..sen inseminering 8e eller 9e..

OM min pojkvän fegar ur just denna månad, är det på något sätt farligt för mig då att äta en kur med pergotime utan att göra inseminering?

• monn

Usch. Hoppas det blir till det bästa nu!

Decibel84 skrev 2015-06-01 17:48:38 följande:

Min pojkvän har haft en tuff uppväxt med missbruk misshandel och kass ekonomi. han är så rädd att hamna där själv tror jag. När jag däremot ser att han har så jävla många egenskaper som är grymma att ha när man blir pappa

idag har jag tagit första tabletten!

• monn

Ägglossning! Stimulerar ett hormon i hypofysen som ger ägglossning. Jag har provat det 3 gånger, blev inte gravid tyvärr!

Decibel84 skrev 2015-06-01 17:57:03 följande:

Ja, återbesök på fredag, är lite osäker på vad det är pergotime hjälper till med men det är nått med äggen va?:P

• monn

Precis;)

Decibel84 skrev 2015-06-01 18:54:43 följande:

jag har ju ägglossning...men men detta så blir det starkare...eller?

• monn

Har du tagit något hormonstimulerande inför inseminationen? Vi har ej fått tid än, mitt sköldkörtelvärde är på 2,9 och det skall vara på 2,5 innan vi får tid, snart så!

mttp skrev 2015-08-15 12:40:56 följande:

Ägglossning sker under helgen då rmc malmö har stängd. Dvs ingen insemination för mig snyft snyft. Det e bara att invänta nästa ägglossning.. hur går det för er hör inne.?

• monn

Grattis! Vad härligt :) när är bf?

Sefone skrev 2015-08-17 09:04:14 följande:

Vi lyckades med vår insemination i juni och jag är gravid i v14. Första cykeln så gjordes ägglossningsultrat för sent så då han vi inte med och fick inte göra insemination. På andra lyckades vi. Jag åt letrozol på dag 3-5 innan insemination och sedan lugesteron på dag 15-24 efter insemination.

Har varit en sommar fylld av oro och vi har haft ganska mycket komplikationer bland annat sitter min moderkaka över inrelivmoderunnen men än så länge verkar det okej och vi får gå på täta kontroller.

Lycka till!

Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015