• Tankar87

insemination våren/sommaren 2015

Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?

• Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015
  • Decibel84
    monn skrev 2015-05-31 21:44:36 följande:

Men usch vad jobbigt. Vad är det han fegar ur för?

Absolut ingen fara att äta pergotime utan att insemineras!

Min pojkvän har haft en tuff uppväxt med missbruk misshandel och kass ekonomi. han är så rädd att hamna där själv tror jag. När jag däremot ser att han har så jävla många egenskaper som är grymma att ha när man blir pappa

idag har jag tagit första tabletten!
  • monn

Usch. Hoppas det blir till det bästa nu!

Decibel84 skrev 2015-06-01 17:48:38 följande:

Min pojkvän har haft en tuff uppväxt med missbruk misshandel och kass ekonomi. han är så rädd att hamna där själv tror jag. När jag däremot ser att han har så jävla många egenskaper som är grymma att ha när man blir pappa

idag har jag tagit första tabletten!

• Decibel84
    monn skrev 2015-06-01 17:52:50 följande:

Usch. Hoppas det blir till det bästa nu!

Ja, återbesök på fredag, är lite osäker på vad det är pergotime hjälper till med men det är nått med äggen va?:P
  • monn

Ägglossning! Stimulerar ett hormon i hypofysen som ger ägglossning. Jag har provat det 3 gånger, blev inte gravid tyvärr!

Decibel84 skrev 2015-06-01 17:57:03 följande:

Ja, återbesök på fredag, är lite osäker på vad det är pergotime hjälper till med men det är nått med äggen va?:P

• monn

Precis;)

Decibel84 skrev 2015-06-01 18:54:43 följande:

jag har ju ägglossning...men men detta så blir det starkare...eller?

• Decibel84

jag har läst en massa negativa saker om pergotime, speciellt då man har egen ägglossning så jag blir lite orolig
    läser om ägg som blir förstora, läser om att flera ägg lossnar och läser om cancer?
    jag tar fem tabletter nu, är det den dosen man brukar ta?

• Fru Karlsson

Vi ska göra göra insemination i Augusti är nu bestämt.Efter 3 år av försök till syskon har jag fått mens idag igen och livet känns bara helt meningslöst och allt hopp är borta:(:( Får försöka njuta av sommaren så gått det går med min lilla familj men så jobbigt ännu en sommar går utan vara gravid eller få bebis:(
    Enligt sambons prov så har han slöa simmare och något defekta som gör det kan ta tid sa de:(

Vi ska i alla fall göra det på Ivf kliniken Malmö.De tyckte vi skulle göra ivf istället men vi vill prova insemination först.Hur goda chanser är det att det kan lyckas? Vad får man för behandling? Hur många försök?

• mttp
    Fru Karlsson skrev 2015-06-01 21:18:07 följande:

Vi ska göra göra insemination i Augusti är nu bestämt.Efter 3 år av försök till syskon har jag fått mens idag igen och livet känns bara helt meningslöst och allt hopp är borta:(:( Får försöka njuta av sommaren så gått det går med min lilla familj men så jobbigt ännu en sommar går utan vara gravid eller få bebis:(

Enligt sambons prov så har han slöa simmare och något defekta som gör det kan ta tid sa de:(

Vi ska i alla fall göra det på Ivf kliniken Malmö.De tyckte vi skulle göra ivf istället men vi vill prova insemination först.Hur goda chanser är det att det kan lyckas? Vad får man för behandling? Hur många försök?

Hej oj 3år? Varför väntade ni så länge med att söka hjälp?

det finns så många behandling så jag kan nog ej svara på den frågan. Många gånger beror det på vad felet ligger.

Menar du att du ska få komma till Rcm Malmö? Vart bor ni? Du har ju kunnat få barn tidigare så det går säkert denna gången med fast med lite hjälp. Man få 6 försök kostnadsfritt. Men vet inte vilka reglar dem har för dem som gör syskonförsök.
  • Decibel84

alltså jag undrar en sak.
    läser att en tjej fått höra att en äggblåsa ska vara 20 mm..vad menar dom med det..? vaddå ska vara? eller gäller detta vid IVF?

När jag nu äter pergotime i fem dagar och har återbesök på fredag, vad är det dom ska se efter då? Hur "ska" det se ut för att man ska planera in inseminering?

Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015