insemination våren/sommaren 2015
Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?
Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?
alltså jag undrar en sak.
läser att en tjej fått höra att en äggblåsa ska vara 20 mm..vad menar dom med det..? vaddå ska vara? eller gäller detta vid IVF?
När jag nu äter pergotime i fem dagar och har återbesök på fredag, vad är det dom ska se efter då? Hur "ska" det se ut för att man ska planera in inseminering?
Nej vi har gått privat utredning som vi gjorde efter 1,5 år.Inga större fel,sambons simmare är slöa nedsatt funktin men hon sa det skulle gå ändå.Får man insemenation kostnadsfritt? Är det inte om man inte har gemensamma barn?
Till oss sa de det kostade 7000 per gång.
imorgon ska jag ta sprutan som ska kicka igång ägglossningen, sen inseminering på måndag...wow
Jag läser att det är en chans på 25% att bli gravid om man är under 35 och insemineras..Det är ju väldigt lågt..Om det är så lågt så undrar jag ju vad procenten ligger på naturligt:(
1a inseminering visar negativt =(
har egentligen inte testat mig än men mensen bevisar väl rätt.. skall testa enligt order från kliniken 15/6
1a inseminering visar negativt =(
En sak som förvirrar mig
Läser nånstans att det är 25% chans vid insemination, vilket jag tycker är lågt.
Vad jag förstår så har man ju ett ägg som man framkallat med preparat, sen tar man ju sprutan för att kicka igång ägglossning. Sen hänger det väl på att ägget ska vara i bra skick? allt annat är ju "fixat" hur kan det bara vara 25% chans??
Läste också att samlag naturligt också är 25% chans, och det är ju ännu konstigare då framkallar man ju ingen ägglossning eller har koll på när den sker?