• sommarblomma1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Legewiel skrev 2015-08-28 22:44:20 följande:
    Sajocawa skrev mycket vettigt där. Här funkar det för att maken alltid har lust.. Jag har det inte, men han lyckas oftast "dra igång" mig och jag vill ju ha sex för att få ett barn till så oftast går det. Önskar dock lite i hemlighet att vi bara kunde ligga lite snabbt och ha det gjort, men han är för fokuserad på min njutning. Det är ju trevligt i vanliga fall, men kräver en extra ansträngning av mig i ett läge där jag helst hade skippat hela alltet så nej, jag säger inte att det är lätt.

Jag vet också att jag inte orkar varje dag i en vecka så vi försöker få till det ett hyfsat antal gånger, kanske 3 max 4, fördelat under den mest fertila veckan.
    Det är exakt samma för mig! När man behöver göra det flera gånger på samma vecka så vill jag vissa gånger bara få det gjort men då tycker inte min man att det är ok utan måste få mig att komma haha. Tänk när man var nykär och kunde ha sex två gånger om dagen! Haha
  • sommarblomma1
    Mila skrev 2015-08-29 08:22:49 följande:

php39bGLE78878.jpg

Någon som kan tyda denna åt mig? Min första månad så är lite osäker. Tog även ägglossningstest imorse som visade väldigt svagt streck. Använde billigt test från billiga tester. Då är det negativt va? Funderar även lite på hur testet funkar, hittar ingen beskrivning. Jag körde på morgon urin i en kopp i ca 10 sek. Läste av efter några min.

Ingen äl har varit än vad jag kan se på grafen. De allra flesta får svaga streck på ältest hela månaden. Först som de är lika starka streck som det är positivt. Men börjar strecken bli starkare och stegra så närmar sig äl.
  • sommarblomma1
    Johannaeriiiiksson skrev 2015-08-31 15:51:33 följande:
    phpeJyMlR72708.jpg
    Svårt att utläsa nåt när du tempat så kort tid och det tar ett tag för NC att lära känna din cykel. Men tempar du samma tid ungefär varje dag? Kan dock inte se att du haft ägglossning på din graf så kan hända att NC satte ut när den trodde ungefär men att den försvann igen när du inte får höjd temp eller positiva tester. Kan ju ta ett tag för kroppen att bli "normal" efter pstaven med!
  • sommarblomma1
    Johannaeriiiiksson skrev 2015-08-31 19:31:22 följande:
    Okej.. Ja alltså det står ju nu idag att jag har ägglossning i kalendern? Men då förutser den bara de för att ja inte ska missa ägglossningen då?
    Om ägglossningen är idag så kommer tempen stiga ganska rejält de närmsta dagarna och appen säger till så det är bara att vänta och se tyvärr
  • sommarblomma1
    Att vänta skrev 2015-09-01 19:24:04 följande:
    Tänkte bara hänga på de andra och instämma i att det är förjävligt när man inte blir bra behandlad. Jag skulle också rekommendera en annan gynmottagning om du bor någonstans där det finns fler. Den jag har vänt mig till här i Gbg har alltid gett mig tid snabbt trots att jag bara har velat ha en undersökning. Om det inte finns någon annan kan du också vända dig till en vårdcentral och få en allmänläkare att skriva en remiss till dig eller skriva en egenremiss så måste de behandla den. Lycka till!
    Får jag fråga vilken klinik det är?
  • sommarblomma1
    Att vänta skrev 2015-09-01 19:36:18 följande:
    Absolut! Carlanderska, har fått tid inom en vecka båda gångerna jag hört av mig till dom. Man bokar genom att skicka ett mail. www.gyncarlanderska.se . Fick en bra gynekolog förra gången men hon hade inte tider förrän i oktober nu så den här gången ska jag gå till en annan.
    Men de är ganska dyra va? Eller har jag fått det om bakfoten?
  • sommarblomma1
    sommarblomma1 skrev 2015-09-01 20:18:28 följande:
    Men de är ganska dyra va? Eller har jag fått det om bakfoten?
    Såg nu att de inte var det :)
  • sommarblomma1

Är så frustrerad! Har haft äl flytningar sen i fredags men testerna visar bara neg! Är på dag 22 idag och förra cyklen blev på 54 dagar... Vad händer med min kropp egentligen?

• sommarblomma1
    Loppan84 skrev 2015-09-02 09:24:28 följande:

Åh, men vilken dag hade du ÄL förra cykeln? Har hört många som kortat ner sina cykler med bidrottninggele och/eller rosenrot. Du har inte lust att prova det?

Då kom äl på dag 42 men har aldrog haft så lång cykel innan. Äter rosenrot nu och det verkar ändå göra viss nytta. Har nu ordentligt med äl flytningar så den bör ändå komma vilken dag som helst tycker jag! Rosenroten Kanske har gjort att flytningarna kommit lite tidigare än normalt med? Ingen tvekan om att det är älflytningar iaf så nu ligger vi tills äl att över :)
  • sommarblomma1
    Mila skrev 2015-09-02 11:52:18 följande:

php8uLvfF93889.jpg

Ni tjatar jag igen. Men nu måste väl ändå detta räknas som äl?

Den är inte långt ifrån iaf! Bara att ligga på :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles