Tråden för oss som använder NaturalCycles
Ja men inte jättestor, och den sänktes ju lite idag igen.. :/ skickar med en bild, hoppas den kommer med nu när fl strular!
Loggade in via nätet och kan se bilden nu. Tyvärr verkar inte tempen ha ökat tillräckligt mycket. Hur länge har du tempat? Kan vara så att din medellinje inte stämmer om du nyligen börjat? Har du provat att kombinera med ältest?
Tack för snabbt svar! :)
Ja men inte jättestor, och den sänktes ju lite idag igen.. :/ skickar med en bild, hoppas den kommer med nu när fl strular!
Hej tjejer. Jag börjar känna mig rätt uppgiven. Enligt NC hade jag äntligen ägglossning på cykeldag 70. Jag kände inte av något. Och vi prickade inte in myset helt rätt.
Nu är vi på cykeldag 87 och jag har inga tecken på att mensen är på gång. Mensens första dag skulle ha varit i torsdags.. jag tror verkligen inte att jag är gravid. Börjar undra om jag kanske inte haft ägglossning. NC kanske spelar ett spratt med mig.
Dåligt med svar på frågor här
Någon som vet om tempen måste stiga direkt efter att den sänks för att det ska släppa ett ägg?
Kan man använda vanlig temp el bör det va en som de står nutrial cucles? Tacksam för svar.
Jag kunde inte hålla mig så jag tog ett digitalt... Positivt!!
Tempen ska ju vara mer tillförlitlig än tester så jag hade litat på NC
Hej,
Kan ni hjälpa mig reda ut det här?
Jag har under ungefär ett halvår använt Natural Cycles för att kartlägga min PCOS-kropp, och har därför använt ägglossningstester för att se vad som fungerar och vad som inte fungerar i mig (med reservation för att de inte alltid visar sanningen så klart).
Som ni kan se på bilden så verkar ju temperaturkurvan se rätt ut, och min ägglossning har placerats på CD 14/15 varje månad, baserat på temperatur och trots negativa ägglossningstester. Men så den här månaden bestämde jag mig för att fortsätta testa även efter ägglossningen borde ha ägt rum och fick idag ett positivt resultat, vilket enligt NC indikerar att jag borde få ägglossning på CD 20.
Då antar jag att det är så det har sett ut för mig tidigare månader också eftersom jag då fått negativa svar när jag trott ägglossningen borde skett, men hur går det ihop med att jag har regelbunden mens på 28/29 dagar varje månad? Kan det helt enkelt vara så att ägglossningen äger rum senare och att det är helt normalt? Jag har nämligen trott att den är ganska spikad runt dag 14/15 om man har en cykel på 28 dagar.
Tilläggas ska ju också att mina flytningar inte är särskilt genomskinliga just nu, utan mer lotionaktiga så det stämmer ju inte heller in på fertilt sekret väl?
Hur ska jag tolka min kropps signaler egentligen?
Ja du det låter ju verkligen konstigt. Jag hade mailat NC och frågat, de kanske kan ge tydligare svar. Värk i magen kan ju bero på mer orsaker än äl iaf, graviditet tex :) men skulle du ha äl nu och bim om 7-8 dagar så har du väldigt kort lutealfas och behöver nog försöka förlänga den isf för att kunna bli gravid. Men jag gissar på att äl skedde strax innan tempen steg för äl kan visa positivt utan att vara det och det är därför de säger att tempen är mer tillförlitlig. Sen har jag även hört att ältest kan reagera på hcghormon...
Men hur blir det då eftersom jag ju angav positivt ägglossningstest idag, då förskjuts ju hela alltet i appen?! Eller det kanske rättar till sig igen när jag får mensen på den 28:e dagen och anger det.
Sedan har jag sedan i måndags också haft molande värk, lite som mensvärk, men det har jag aldrig upplevt förut så det kanske inte är relevant, utan bara råkade komma vid samma tidpunkt?
Och vad gäller temperaturen så var det faktiskt en dipp på 0,25 grader idag, men det kanske är för lite för att räknas som "riktig" dipp?
Jag blir verkligen inte klok på min kropp just eftersom jag inte vet vad som är rätt och fel när kroppen är som den är.
Nej det är inte en tillräcklig ökning tyvärr.
Har äl varit?
Hur ska tempen se ut kring ägglossning? När ägget har släppt, dippar man då? Det är första månaden jag tempar och nu väntar jag på ägglossning som borde vara nu i dagarna. Har bara fått negativa ältester, dagen efter mens fick jag ett svagt streck på ett test, kan jag ha haft ägglossning under mensen? Har inte märkt av några äggviteflytningar.
CD21 idag och fortfarande ingen LH-stegring
Förra månaden fick jag stegring på CD23 och ägglossning CD25 så stegringen kommer väl snart. -hoppas-
Hatar oregelbundenheten i mina cykler. rör sig om 28-45 dagar. Någon mer som är så oregelbunden?
Finns det några nackdel rent fertilitetsmässigt att ha så oregelbunden (förutom svårare att pricka rätt) någon som vet?
Man kan få positiva test men det är tempen som bekräftar att ägget släppt vilket det verkar som om att det inte gjorde denna gång. När du fick positivt, var båda strecken lika starka då?
Men betyder det att jag inte hade någon äl eller är det bara appen som är knäpp?
Nu droppade min temp rejält så mensen kommer väl närsom :( fy vad nere jag känner mig nu, varför tar det sig inte?