• sommarblomma1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

rebeqqa skrev 2015-08-04 07:57:05 följande:

Hej tjejer! Enligt NC ska jag ha min mens imorgon. Jag har alltid haft oerhört oregelbunden mens, eftersom jag inte har några av de känningar jag brukar ha så tror jag inte den kommer komma än på några dagar.

Men ni experter kanske kan hjälpa mig att förstå om jag haft ägglossning eller inte. NC har inte satt ut något, och symbolen försvann. Jag tog 1 ägglossningstest men det var svaga utslag den dagen när NC sa att jag var som mest fertil.

phpGO2wrX41874.jpg

Nu är jag inte någon expert då jag är ganska ny på detta men ser inte ut som om du haft någon äl. Jag är med väldigt oregelbunden och fick äl först på dag 41 denna cykel.
  • sommarblomma1
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-04 08:41:49 följande:

Jag förstår absolut ingenting den här cykeln :/

För 6 dagar sen fick jag en blinkande smiley på clearblue dubbel hormonindikator

För 4 dagar sen en fast gubbe. Började då även ta LH-test som nu har vart positivt 4 dagar i rad!

phpbHPCa979569.jpg

Från imorse..

php9INiig15675.jpg

NC har flyttat min ägglossning dagligen enda från dag 13 till dag 18 idag :/ Men fortfarande positivt LH idag och tempen håller sig under linjen

Någon som vart med om något liknande? Lite osexigt att känna att vi "måste" fortsätta ha sex och sen skjuts ägglossningen upp igen och igen.. :p

Fick du fast gubbe så tycker jag ändå att om ägget släppte så borde det vara efter det. Tycker inte att Stickan ger fullt utslag så förhoppningsvis så har äl varit.
  • sommarblomma1
    nepe skrev 2015-08-05 10:58:47 följande:

Hej på er!
    Har nu smygläst tråden ett tag och känner med er alla :D Det är sån härlig stämning här inne att man blir alldeles glad. Jag kör ladycomp men hänger med i denna tråd trots olika temp. märken. Har tempat sen april. Vi tänkte börja försöka i oktober men  pratade med min sambo idag och ev. börja redan nästa äl då jag är så rädd att det kommer ta väldigt lång tid. Lycka till alla!

Välkommen hit!
  • sommarblomma1

Är på äl + 4 idag och väntan är ju så seeeg!!! Inga direkta symptom alls men är väl på tok förtidigt för det? Det ända är att jag varit vansinnigt trött på eftermiddagarna men behöver ju inte ha med detta att göra...

• sommarblomma1
    soofa skrev 2015-08-05 16:41:27 följande:
    Förstår dig, väntan mellan äl och bim är den segaste!
    Får hoppas att denna väntan på bim är den enda men det lär väl vara för bra för att vara sant :p
  • sommarblomma1
    Lova123 skrev 2015-08-05 16:49:46 följande:
    Förstår dig, vill med ha svar på en gång. Jag är på äl+8 med beräknad BIM på söndag. Känner heller inget konstigt direkt, men läser på forumen och hejar på alla andra så länge. 
    Då har du ju inte långt kvar ändå! När har du tänkt börja testa? :)
  • sommarblomma1
    längtar93 skrev 2015-08-06 08:50:16 följande:

phpnAieR039884.jpg

Vad betyder den lilla blå saken på den 25/8?

Den betyder ägglossning :)
  • sommarblomma1

Har en jobbig värk i svanken! Hoppas att detta beror på en ev grav, är på äl + 5 och om ägget redan fästs så Kansle det inte är en omöjlighet? Man blir duktig på att analysera minsann haha

• sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-06 11:34:39 följande:

Jag fattar ingenting av min kurva.. Den är verkligen helt knäpp.. Ser ju inte alls ut som allas andra gör! :( Känns så hopplöst redan!

Har ju inte sett din kurva men kroppen är säkert inte helt återställd efter p-ringen. Försökte läsa tillbaka lite på vad du skrivit innan och fick inte ihop det riktigt om ni ville försöka nu eller ej. Oavsett så skulle jag skippa alla preventivmedel så kroppen får en chans att återhämta sig. Snart så kommer du nog få bra kurvor du med :)
  • sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-06 12:36:09 följande:
    Vi vill verkligen ha ett till barn helst nyss!
    Men kan p-ringen verkligen ställa till det trots att den bara satt inne i några dagar, 5-6 dagar tror jag, har kroppen verkligen hunnit ställa in sig på den då så det tar tid att komma tillbaka?
    Kanske kan påverka lite men är inte säker. Men då du ganska nyligen börjat tempa (stämmer va?) så tar det ett tag för NC att lära känna din cykel. Kurvan kommer säkert ställa in sig rätt snart och medelstrecket ändra till rätt.

Tempar du samma tid varje dag? Jag märkte precis i början när jag tempade så kunde det bli ganska stora skillnader på mig om kl var 6 eller 8 så nu kör jag samma tid och det funkar bra!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles