• sommarblomma1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hoppar in här! Har precis börjat använda NC i försöken till en trea. Är dock väldigt oregelbunden! Är det nån mer som är det och funkar det lika bra då?

• sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-26 07:56:04 följande:
    Hej och välkommen! Tror det ska funka precis lika bra med NC även om du har oregelbunden mens och ägglossning. Med NC kan du ju få bekräftat att du verkligen har haft ägglossning vilket bara positiva äl-tester ju inte bekräftar.
    Segt första tiden bara när man väntar på att den ska lära känna ens cykel och kropp!
    Går dock redan med en molande värk i magen så antingen är jag gravid eller så är mensen på intågande. Nån som vet hur högt tempen brukar ligga om man är gravid? Hade i morse 36,59 men det är väl för lågt?
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-26 09:21:46 följande:
    Det beror helt på vad din bastemperatur är. Du har aldrig tempat innan eller? Min bastemp ligger på 36,65 men vad jag har sett är det många som har en bastemp på 36-36,20 och då är ju 36,59 en temp man kan vara gravid med. Vilken dag i cykeln är du på nu?
    Nej har precis börjat, första dagen 36,40 andra 36,35 och idag 36,59. Får väl helt enkelt härda ut ett tag så att man lär känna sin kropp lite mer.
    Är på dag 33 idag och har cykler allt från 32 dagar till 42 dagar.
    Tror inte jag är gravid då jag inte ens kände av någon äl denna månaden. Brukar samtidigt inte ha molande mage innan mens heller. Det är bara att vänta...
  • sommarblomma1

Behöver lite hjälp! Vilken temperatur ska jag gå efter egentligen? Vakna till vid 7 och tempade 36,29 somnade om till nio och då låg tempen på 36.59, vilken bör jag gå efter?

• sommarblomma1
    EkoS skrev 2015-07-28 09:12:20 följande:
    När brukar du tempa?
    Det har blivit lite olika då det är semester nu men mellan 7-9 ungefär
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-28 09:16:10 följande:
    Du ska alltid utgå från den första mätningen (såvida du har sovit minst 4 timmar innan).
    Ok då gör jag det. Brukar du ställa klockan för att tempa samma tid?
  • sommarblomma1

Min kropp håller verkligen på att spela mig ett spratt! Nu har jag helt plötsligt älflytningar och är helt "öppen" down under! Om det är äl på g nu så har jag aldrig haft det så här sent innan. Blir att sexa till det just in case! Hur bör tempen bete sig om jag har äl snart?

• sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-28 19:09:01 följande:
    Jag brukar ha en tempdipp dagen innan eller dagen för äl, sen en temphöjning 2-4 dagar efteråt. Du har inga äl-tester eller?
    Jo jag får nog ta ett imorgon! Idag har jag druckit mycket vatten och kaffe på det så de lär inte visa nåt.
  • sommarblomma1
    Hildaisabell skrev 2015-07-28 19:35:35 följande:

Jaha. Då har mensen kommit. Hur i helvete kunde jag få ett positivt test med RFSU? Kommer aldrig mer köpa skiten. Vi båda är så himla besvikna. Vi var dessutom och sniffade på en ny liten människa idag. Vi räknar dagarna till nästa ÄL.

Å vad trist! Hoppas det tar sig nästa gång!
  • sommarblomma1

Tog ett ältest imorse (jag får alltid bäst utslag på morgonen) som visade starkt men inte pos. Dock får jag ganska starka alltid så får ta ett nytt imorgon och se om det stegrar. Tycker dock att det är konstigt om jag skulle ha äl nu! Detta eviga analyserande!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles