• sommarblomma1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Sajocawa skrev 2015-08-12 08:34:45 följande:

Hoppsan! Är på CD 31 idag och inväntar fortfarande något tecken på ägglossning...
    Idag fick jag åtminstone det starkaste testet jag nånsin fått så ägglossningen kanske är påväg äntligen? phpLcHueU51923.jpg

Ser ut som att äl är på g!
  • sommarblomma1
    frokenasta skrev 2015-08-13 07:04:56 följande:
    Den kanske stiger igen? Hur många dagar kvar?

Jag har BIM idag. Ingen mens. Har alltid fått mens torsdagmorgon sen jag slutade med piller. Det ger ju såklart hopp samtidigt som jag vet att det är fullt normalt att mensen kan vara lite sen :(
    Mensen kom en timma senare så tyvärr är det nig kört. Men det innebär att jag hade en lutealfas på 12 dagar denna gång, brukar alltid vara på 14... Konstigt!
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-08-13 09:32:31 följande:
    När har du BIM? För vissa sjunker tempen någon dag innan, men inte flera dagar innan tror jag. Så har du några dagar kvar till bim så finns det en chans att den ökar igen! Håller tummarna för det!
    Enligt NC imorgon och enligt mig på lördag men imorse kom den så det är nog kört! Nya tag nästa månad och idag börjar jag med rosenrot!
  • sommarblomma1
    frokenasta skrev 2015-08-13 09:55:51 följande:
    Jag (som är negativ, haha) tänker att det inte behöver betyda något att mensen inte kom som den brukar. Den kanske dyker upp imorgon istället? Jag har inte tempat imorse. Jag har inte kommit in i det ordentligt efter semestern.... Igår tempade jag dock och då var den fortfarande hyfsat hög i alla fall.
    Ta ett test! :)
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-08-13 10:02:08 följande:
    Är det som riktig mens då eller mer som spottings? Lutealfasen brukar ju vara densamma. Jag trodde min mens kom flera dagar innan bim förra månaden, men den visade sig bara vara segstartad och kom igång på riktigt först den dagen den skulle.
    Ja jag tror det... Brukar komma igång ordentligt efter någon dag så märker nog i em om det ökar... Med tempdippen så känns det ändå kört :(
    Jag har ju Aldrig kört med ältest innan så kanske bara jag som trott att det varit 14 dagar... Lär väl bli tydligare nu när man tempar dock...
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-08-13 10:22:18 följande:
    Okej, då kämpar vi vidare på nästa försök! <3 Har du tänkt börja med äl-tester nu? Är det din första månad med NC?
    Detta var min första månad med NC och körde även med ältester. Får dock köpa hem fler tills nästa försök för nu är det slut :)

Å nåt gnager i mig ändå om det inte är den riktiga mensen? Brukar ju komma ganska mycket rätt snabbt men det har inte ökat så mycket än... Haha det är nog bara önsketänkande!
  • sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-16 08:49:58 följande:

Jaaa äntligen! Äl sattes ut på cd 33... Det var på tiden! php6DTtan21155.jpg

Äntligen!!!
  • sommarblomma1
    Loppan84 skrev 2015-08-16 15:14:09 följande:

Nej du har helt rätt, jag har bara en decimal. Men eftersom variationen ska vara 0.2-0.5 vid ägglossning så tänkte jag att det kommer synas ändå. Eller är det helt fel? Kanske måste köpa en med två decimaler om jag inte märker några tydliga variationer

Ja du bör nog köpa en med två decimaler om du vill få ett pålitligt resultat
  • sommarblomma1
    Mila skrev 2015-08-16 15:08:07 följande:

Har precis börjat med detta, 3 dagar för att vara exakt. Har väldigt oregelbunden mens och skulle egentligen haft den för 2 veckor sedan. Men är inte gravid..

I vilket fall så har tempen sjunkit för varje dag nu. 36,9, 36,7 och idag 36,6. Vad innebär det? Mens på g? Ägglossning? Ni får gärna förklara hur det funkar :)

Jag skulle gissa att mensen kommer snart då man har högre temp mellan äl och mens och lägre mellan mens och äl. Dina värden är ganska höga så sjunker de ytterligare kommer nog mensen närsom
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles