• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • Bullen2015
    Tatta skrev 2015-05-13 09:59:41 följande:

Har ni alla gjort fosterdiagnostik?

Vi valde bort det då vare sig jag eller maken vill eller kan (psykiskt) avsluta graviditeten & resonerar som så att vi får det barn vi får.

Låter kanske glättigt & som att vi farit runt i livet med våra 3 första med en guldsked i munnen men så är inte fallet tyvärr. Är idag på G att bråka med soc för att får det stöd via dem (LSS) för dottern.

Men hoppas ändå att vi ska ha beredskap och kraft att ta hand om ett barn med större behov.

Man måste göra det som känns rätt :) Själv bestämd vi redan innan vi börja att vi skulle göra fvp... Så 15/6 är det dax... Beställd också ett ultraljud nu på måndag... Jag mår nästa för bra känns det som i bland :s Så vill se att verkligen något finns där... :)
  • Bullen2015
    Charlie40 skrev 2015-05-13 14:51:53 följande:

Fler som gått upp i vikt tidigt? Mina tre grav har jag gått upp 8-10 kg totalt. Nu v14 snart och redan 4 kg?!?! Hoppas det stannar av :)

När jag vänta min son gick jag upp 5 kg det första veckorna, sluta på 22kg... Nu i vecka 10 har jag gått upp 2,5kg... Så det verkar lite olika :)
  • Bullen2015

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, f 3år, 17/6 p

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p 14mån, 29/8

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Skogsbryn, 39år, Okt

Tatta, 41år, barn 16 17 19, 2/10

Cilla75, 39år, p 16år, 6/11

Charlie40, 40å, barn 13 18 21, 19/11 f

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12

Bullen2015, 41år, Stockholm, p 13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, 28/12

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• Helendi

Hej,
    känns som om jag passar in här mer än i de trådar där de flesta är mycket yngre än mig och genomgår sin första graviditet. 

Jag har nyss fyllt 40 år och gjorde min första IVF i januari. Vi har ett barn som är 3,5 år och kom till på naturlig väg men syskonverkstaden har inte funkat alls... Oförklarligt sekundärt barnlösa blev utlåtandet. 

Förra veckan plussade vi på ett Fet med en blasto och hoppas nu att denna graviditet går bättre än förra som slutade i Ma. 

Vi har bestämt att om den lill* stannar kvar så kommer vi att göra Nipt. Har inte mod nog att göra ett Mkp eller fvp med den medföljande missfallsrisken.

Amanda 2011.11.04
  • Bullen2015
    Helendi skrev 2015-05-13 15:06:15 följande:

Hej,

känns som om jag passar in här mer än i de trådar där de flesta är mycket yngre än mig och genomgår sin första graviditet. 

Jag har nyss fyllt 40 år och gjorde min första IVF i januari. Vi har ett barn som är 3,5 år och kom till på naturlig väg men syskonverkstaden har inte funkat alls... Oförklarligt sekundärt barnlösa blev utlåtandet. 

Förra veckan plussade vi på ett Fet med en blasto och hoppas nu att denna graviditet går bättre än förra som slutade i Ma. 

Vi har bestämt att om den lill* stannar kvar så kommer vi att göra Nipt. Har inte mod nog att göra ett Mkp eller fvp med den medföljande missfallsrisken.

Välkommen :) Då håller vi tummarna :)

Var också inne på NIPT... Men det blir det fvp... Klart man är nervös, men man får hoppas på det bästa :)
  • Charlie40

Hej,

Amanda 2011.11.04
    Nyss gjort NIPT och ett bra val trots kostnaden. Men det väger upp mf risken och nålen samt skönt att slippa avbrytande sent om man måste. Lycka Till!
  • Bullen2015

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, f 3år, 17/6 p

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p 14mån, 29/8

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Skogsbryn, 39år, Okt

Tatta, 41år, barn 16+17+19år, 2/10

Cilla75, 39år, p 16år, 6/11

Charlie40, 40år, barn 13+18+21år, 19/11 f

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12

Bullen2015, 41år, Stockholm, p 13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, 28/12

Helendi, 40år, barn 3,5 år, Jan/Feb 2016

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• multimamma

Hej,

Hej och välkommen hit :) och grattis till plusset!
  • Helendi

Tack för alla välkomnanden Hjärta! Härlig gemenskap här.

Charlie40 - ja, det är lite så vi tänker också runt både missfallsrisk och eventuellt sent avbrytande. Man måste ju själv känna vad som är rätt för en själv, eller hur?
    Hur tyckte du det gick att göra Nipt? Var det smidigt? Visst är det en slant men det är egentligen oväsentligt i det stora. Funderar på att göra Kub ändå, får se hur det blir.

Har vul inbokat 1 juni på kliniken, känns så långt till dess. Får se till att hålla mig upptagen fram till dess - går ju ganska bra då man har ett yrväder hemma som tar bort tankarna ganska effektivt Skrattande.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)