• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • multimamma
    tboden skrev 2015-05-18 08:31:48 följande:

Hej, 

Hoppar in här jag med trots att jag inte är 40 ännu :)

39 år, väntar mitt 4e med en ny man. med bf oktober 15.
    Har sedan innan en son, 12 år, en dotter 10 år och en son 5 år
    Så det är full fart här :)

Hur mår ni? Jag tycker allt är så mycket jobbigare denna gången
    men visst, känner lite att detta är mitt sista och ska njuta fullt ut.

Cram T

Hej och välkommen hit :) Jag tycker hittills inte att det är jobbigare denna gång, ( förutom att jag har mer oro för missfall och så )jag ska inte hoppa hej än det kommer nog mer krämpor, är ju bara i vecka 9 än.
  • Kelsson1

multimamma: Men då är det säkert ingen fara med bebis, först om du får ont eller blöder som du behöver oroa dig .

tboden: Välkommen

• multimamma
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 08:40:16 följande:

multimamma: Men då är det säkert ingen fara med bebis, först om du får ont eller blöder som du behöver oroa dig smile1.gif .

tboden: Välkommen smile1.gif

Tack ja jag känner mig helt lugn idag. :)
  • tboden
    multimamma skrev 2015-05-18 08:38:04 följande:
    Hej och välkommen hit :) Jag tycker hittills inte att det är jobbigare denna gång, ( förutom att jag har mer oro för missfall och så )jag ska inte hoppa hej än det kommer nog mer krämpor, är ju bara i vecka 9 än.

Tack! :)

jo den känslan har jag också.
    Fast jag snart är i vecka 19 eller 20..
    Jag kommer lixom inte ihåg hur det va sist :) när man började känna sparkar etc. Så jag nojjar rätt mycket också.

Grattis och lycka till! 

• tboden
    cilla75 skrev 2015-05-16 17:01:26 följande:

Hej på er!

Jag blir istället så himla avundsjuk på er andra som mår så bra!

Jag är ju sjukskriven sedan v7, (är i v 16)mår så illa, kräks och allt det där :(

I går när jag precis legat och spytt i badrummet och satt på badrumsgolvet och grät och gnällde om att jag inte orkar mer, kramade min sambo mig och sa "älskling tänk att det betyder att den lilla är kvar där inne iaf". Lätt för han att säga som slipper må skit tänkte jag, men jag fattar vad han menade!

Men jag är ändå så avis på er som mår bra!

Det är inte jättemånga som vet om att jag är gravid ännu, vi har valt att bara säga till dom närmsta (och mitt jobb såklart) tills RUL, även om KUB såg bra ut så vill vi ändå vänta, mest för att vi har många mf bakom oss så vi vill verkligen vara säkra på att den stannar :)

Sen blir jag så fånig och tror att om vi går ut med det så jinxar jag det säkert ;)

Min sambo är ganska mycket yngre än mig så det har inte varit några negativa kommentarer alls, vet inte om det beror på att vi bor i Stockholm också, rätt vanligt att man får barn runt 40 här.

Tycker det är så kul att tråden är så aktiv :)

Var i Sverige bor ni andra?

Hej, 

Ursch då! hoppas det vänder snart, jag har peppar peppar aldrig mått illa under mina graviditeter.

Var i sthlm finns du? jag finns i södra sthlm.

Min sambo är också yngre än mig, hur mycket yngre är din?

• Kelsson1

tboden: När jag väntade dottern började jag känna av henne redan i vecka 14 men den här gången har jag moderkakan i framvägg så började känna av sparkar först en bra bit efter vecka 20. Gissa om jag hann bli nojjig då

• tboden
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 09:04:41 följande:

tboden: När jag väntade dottern började jag känna av henne redan i vecka 14 men den här gången har jag moderkakan i framvägg så började känna av sparkar först en bra bit efter vecka 20. Gissa om jag hann bli nojjig då

Jag har nog känt lite till och från sedan några veckor tillbaka.
    men man vill ju gärna känna mer :)  

Jag har nog aldrig varit så här nojjig som jag är nu, fråga mig inte varför :)

Kan det ha med åldern att göra? :)

• Kelsson1
    tboden skrev 2015-05-18 09:10:29 följande:

Jag har nog känt lite till och från sedan några veckor tillbaka.
    men man vill ju gärna känna mer :)  

Jag har nog aldrig varit så här nojjig som jag är nu, fråga mig inte varför :)

Kan det ha med åldern att göra? :)

Svårt att säga, båda mina graviditeter är IVF graviditeter så har varit rätt nojjig båda gångerna. Mindre nojjig den här andra gången då det gick ju bra första gången.
    Tror att jag mer nojjat för andra saker den här gången än första. Med första var det nojja över MF/MA. Den här gången är jag fortfarande orolig över att något ska vara fel på bebis när han föds. Trots goda prognoser på KUB. Men har ju varit tvungen att ta en hel del mediciner den här gången o även varit på röntgen
  • Bullen2015
    tboden skrev 2015-05-18 08:31:48 följande:

Hej, 

Hoppar in här jag med trots att jag inte är 40 ännu :)

39 år, väntar mitt 4e med en ny man. med bf oktober 15.
    Har sedan innan en son, 12 år, en dotter 10 år och en son 5 år
    Så det är full fart här :)

Hur mår ni? Jag tycker allt är så mycket jobbigare denna gången
    men visst, känner lite att detta är mitt sista och ska njuta fullt ut.

Cram T

Välkommen :) 
    Mår nästan för bra, så man undrar om det verkligen är något... Men lite illa mående har jag :) Ska på ultra i dag, för att se att allt är ok!!! :)
  • Bullen2015
    Bf-lista 

Kelsson1, 40år, Stockholm, f3år, 17/6 p 

Silverhuldra 42år barn 12,15 och 17 år 30/7

Kattflickan, 40år, f2år, Aug p 

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p14mån, 29/8 

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f 

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9 

Skogsbryn, 39år, Okt 

77michelle, 38år, 5 barn, 28/10 

Tatta, 41år, barn 16+17+19år, 2/10 

tboden, 39år, barn p12år+f10år+p5år,    15/10

Cilla75, 39år, p16år, 6/11 

Charlie40, 40år, barn 13+18+21år, 19/11 f 

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12 

Bullen2015, 41år, Stockholm, p13år, 4/12 

Multimamma, 40år, barn 17+21år, 28/12 

Helendi, 40år, barn 3,5 år, Jan/Feb 2016 

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)