• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • cilla75
    Kattflickan skrev 2015-05-19 11:55:16 följande:

AMH- värdet ska man inte bry sig för mycket om. Jag har haft lätt för att bli gravid och mitt AMH var 0,5 för ca 4 år sedan. När jag testade om det i höstas var det fortfarande 0,5. Det här är sjätte gången jag är gravid på fem år och då har jag fått två tidiga missfall, gjort två sena avbrytanden för att fostret hade DS och jag har fått en fantastisk dotter och väntar nu ett barn till efter att ha gjort ivf med PGD pga ett genetiskt fel.

Min erfarenhet av lågt AMH från en forumtråd jag varit med i i ca fyra år är att de flesta med lågt AMH lyckas till slut.

Jag har också läst om just det.

Men också om hur svårt det kan vara, mitt problem var egentligen inte att jag inte blev gravid, för det blev jag lätt, utan att det var så dålig kvalitet på äggen så dom stannade inte kvar, utan jag fick missfall :(

Men som min läkare sa på sophiahemmet, det behövs bara ETT guldägg så kan det funka :)

Och just där och då när vi låg med varandra utan en tanke på några guldägg så ploppade visst ett sånt ut :D
  • cilla75
    multimamma skrev 2015-05-19 11:08:42 följande:

Tack så jättemycket! Hoppas verkligen inte det är någon fara. Alla solskenshistorier som din ger mig hopp. Jag är så trött nu. Sjukskrev mig idag. Behövde åka iväg på ett möte nu, känns jobbigt bland alla folk. Vill bara hem till sängen.

Bra att du sjukskrev dig.

Hem till sängen, ät choklad och kolla på en bra film och försök slappna av.

Tänker på dig!
  • multimamma

Det kommer klumpar med blod och jag har väldigt ont så det är nog tyvärr kört. Så ledsen!

• Bullen2015
    multimamma skrev 2015-05-19 13:02:36 följande:

Det kommer klumpar med blod och jag har väldigt ont så det är nog tyvärr kört. Så ledsen!

Gumman :( finns inget man kan säga :( håller i allafall tummarna!!! Kraaam
  • cilla75
    multimamma skrev 2015-05-19 13:02:36 följande:

Åh, vännen!

Jag tänker på dig!
  • multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-05-19 13:11:04 följande:
    Gumman :( finns inget man kan säga :( håller i allafall tummarna!!! Kraaam
    Tack, vi ska ringa och se om vi kan komma in och få göra vul.
  • Kelsson1

Multimamma: Även jag blödde under båda mina graviditeter och har en frisk flicka idag och snart dags att föda en liten pojke. Så jag fortsätter hålla tummarna för dig en stund till! Du kan alltid åka in på gynakuten för kontroll så du slipper oroa dig och få besked.

• Bullen2015
    multimamma skrev 2015-05-19 13:13:22 följande:

Tack, vi ska ringa och se om vi kan komma in och få göra vul.

Det låter bra!!! Håller tummarna och vi tänker på dig!!!
  • multimamma

Tack! Ringde sjukvårdsupplysningen. Hon tyckte jag skulle avvakta och se. Hon sa att även klumpar med levrat blod inte behöver betyda missfall. Jag blöder inte kraftigare än mens, börjar jag göra det eller får mer ont så var det mer tecken på missfall.

• Kelsson1
    multimamma skrev 2015-05-19 13:51:31 följande:

Tack! Ringde sjukvårdsupplysningen. Hon tyckte jag skulle avvakta och se. Hon sa att även klumpar med levrat blod inte behöver betyda missfall. Jag blöder inte kraftigare än mens, börjar jag göra det eller får mer ont så var det mer tecken på missfall.

Skit i vad de säger på sjukvårdsupplysningen, åk in till gynakuten (utan att ringa) så får du VUL och vet säkert istället för att sitta o oroa dig. Det har jag gjort båda mina graviditeter när jag fått blödningar i början.
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)