cilla75 skrev 2015-05-19 10:25:27 följande:
Vi bor i Östra Skogås, var bor ni?
Det är hans första. Vi kämpat i ett år nu och haft 3missfall på ett år, och även gått igenom en fertilitetsutredning på Sophiahemmet, resultatet visade att hans spermier var tipptopp men mina ägg var usla, hade ett amh-värde på 0,07 så dåligt att dom inte ens erbjöd oss IVF, så äggdonation var det enda sättet för oss att kunna få barn. Eftersom jag är för gammal för att få göra det i Sverige (man måste vara under 40, och det är ca 2års väntetid) så började vi leta kliniker utomlands.
Vi fortsatte såklart ligga med varandra (som man gör i ett förhållande) men helt utan tanke på att det skulle bli barn gjorda, och tydligen lossnade det ett guldägg, för mensen var sen och gravtestet visade pluss, och jaaaaa den verkar vilja stanna denna gång, för här sitter jag nu i v16 :)
Vi bor i Nynäs.
Men gud va kul att det lyckades! Håller tummarna nu :)
Jag har en kompis som också kör IVF svängen. Jag får så dåligt samvete när jag verkar ha jättelätt att bli gravid och inte hon. Det känns så orättvist. Speciellt när de kämpar så hårt och jag behöver knappt kämpa, räcker med att han tittar på mig ;) :D
Får man inte vara över 40 för IVF?
Mår du bra annars och så?