Inlägg från: multimamma |Visa alla inlägg
  • multimamma

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej! Gravid v 5 fyller 40 i augusti. :)

• multimamma

Jag har två barn sedan tidigare. Yngsta är 17. Jag tränar tyvärr inte och är överviktig men det är ju inte så mycket att göra åt nu. Går promenader och cyklar en del. Vi har inte hunnit prata om sånt som fostervattenprov än. vi håller på att försöka förstå att vi är gravida. :)

• multimamma

Vilken vecka är du i? Hur mår du i graviditeten? Har ni gjort fostervattensprov? :)

• multimamma

Hade varit schysst om vi kunde göra en sån där Bf lista :) Så är det lättare och komma ihåg och ha koll på varandra :)

• multimamma

Oj wow det var verkligen ett liten mirakelbarn som sa åt er att ni inte var färdiga. I sista minuten liksom :) Mannen vänjer sig nog. Min är också i chock och beter sig lite underligt men jag tror det släpper. Tar nog längre tid för dem att förstå som inte känner allt i kroppen som vi.Vi hade inte planerat, men vi hade börjat prata om det. Jag kommer från en tidigare relation där vi försökte i många år och det visade sig att han hade svårt att få barn. Sen lämnade han mig två månader innan ivf:et. Så jag trodde att vi skulle få anstränga oss massor och pricka in äl och så. Så är väldigt förvånad. Försöker inte oroa mig så mycket för missfall. Ändå finns oron där flera gånger om dag. Den veckan som var, är nog den längsta i mitt liv tror jag. Hoppas inte alla veckor fram till den v 12 kommer kännas så snigelsakta :)

Jo alltså en  såndär bf lista som finns på flera ställen på "gravida" har här inne på fl där en fyller i när en ska ha beräknad förlossning och hur gammal man är och hur många barn sedan tidigare. Så kan man lättare följa upp varandra. :)

• multimamma
    Feona skrev 2015-04-27 07:55:07 följande:

Hej, kanske jag kan vara med i tråden. Är 43 år och gravid. Går in i v38 redan och vi har försökt många år inklusiveflera ivf med att få plus. Vi har en son på 3,5år och denna graviditet blev lite av en överraskning även för oss då plussen uteblev. Ser att ni skriver mycket om fostervattenprov, vi gjorde aldrig det vilket börjar oroa mig nu sista veckorna. Konstigt att gå en hel graviditet utan oro och så dyker den upp nu!? Hur som helst så gjorde vi KUB och fick fantastiska resultat, därav blev vi i stort sett avrådda att gå vidare i test för att missfallsrisken skulle vara större än sannolikheten för svår kromosomavvikelse. Hoppas bara allt går bra ... Tränar inte just nu mer än att jag går en hel del på dagarna. Har en god grundfysik sedan flera års tränande så denna nivån känns ok för mig nu. Håller tummarna för alla i tråden och hoppas det är ok att hoppa in här även om jag är långt gången. Kram

Hej och välkommen till tråden säger jag som kom med i går ;) Kul att vi blir fler :) Spännande, du är i sluttappen, två veckor kvar till bf :) Jag tror inte jag kommer våga göra fostervattensprov pga av missfallssrisken. Det kommer säkert gå toppenbra :) 
  • multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-04-27 19:29:31 följande:
    Ja det känns så... Allt har sin mening... Vi får se, men jag känner mig rätt lungn... :)... Tror också det tar lite längre för män att förstå, dom har ju liksom inge kvitto på det, det har vi... För dom blir det någ mer verkligt på ultra ljudet eller så :)

Jag tar det som det kommer, klart man tänker på missfall osv... Fick ett tidigt missfall för över ett år sedan... Har förstått det nu i efterhand... Då trodde jag att jag hamnat i klemateriet... Så kan det gå... Sen jobbade vi på det... I januari fick jag reda på att jag hade ett högt tsh, antagligen anlednig att jag inte blev gravid... Börja med levaxin poff 1,5 månad senare är jag gravid.. Om man hade vetat det för ett år sedan... Allt har sin mening :) Ja den hära väntan... Förhoppningsvis går det bra för alla oss :) Så måste vi tänka :)

Bf fins den här på familjeliv? Du får visa ;)

Trevlig kväll :)
    Ja vi kan inte göra något annat än att tänka att det går bra, dumt att oroa sig massor innan oavsett vad som händer. Det kommer Gå bra!

:) 
  • multimamma

Godmorgon! :)

Jag vet inte riktigt hur de gör som fyller i tråden. Om det är en person som sköter det eller om alla kan skriva in själva. Det var väl mest om vi blev fler så kan jag med mitt dåliga minne se er i listan och påminnas :) 

Blivit så morgonpigg. Jag som brukar ha jättesvårt att komma upp vaknar innan klockan nu förtiden. :) 

Mår lite illa nu på morgonen. Tycker fortfarande tiden går snigelsakta. Jag vill helst vara i vecka 12 nu. :)

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)