Bullen2015 skrev 2015-04-29 19:53:53 följande:
Bort med dom tankarna!!! Det blir som det blir, men så länge inget annat har hänt, positivatankar!!! Var hos mvc i går och fråga lite om "spök dagar" när man inte alls känner sig gravid... Det visste hon inte så mycket om... Jag hade en dag då allt bara var bort, kände mig inte alls gravid... Dagen efter var det tillbaka igen... Hon fråga om vi skulle försöka höra hjärtat... Sen ångra hon sig och trodde att jag skulle bli orolig... Hon trodde inte vi skulle höra något, vilket vi inte heller gjorde... Orolig är jag inte... Allt har sin mening...
Tycker också allt går så segt... Vill ha fostervattenprov gjort så kan jag slappna av förhoppningsvis... Du hade inte bestämt om ni skulle göra det va?! Annars mår jag helt ok, tsh värdet är ok, dom tar blodprov och kan se barnets blodgrupp efter som jag är Rh-... Så det känns bra... Äter mina vitaminer... Känns som jag har gjort det dom jag kan påverka :) Hur är det själv mer en illamående?
Ja ska verkligen försöka få bort dem! Känner att jag påverkas starkt av alla tråder här där oro för missfall kommer med, nu är jag med och skapar nya, hmm lite tokigt kanske. Funderade ett tag på att ta en fl paus för att inte förstärka oron av att läsa om det så mycket.
Jag förstår att när ni bestämt er för fostervattensprov att du vill ha det gjort.Jag har läst lite mer och funderar nog på att inte göra fostervattensprov. Däremot skulle jag nog gärna göra ett tidigt ultraljud för att få se att det verkligen är en liten en därinne. Skulle nog hjälpa min oro. Längtar till vi ska till mvc, skönt att du inte noja upp er av att inte höra hjärtljudet. Det är ju inget konstigt så här tidigt :) Min man har jobbat mycket i veckan så i morgon ska vi sätta oss och prata ordentligt om allt. Tänker att vi nog kontaktar mvc i början av nästa vecka.
Annars är det bra med mig, symtomen kommer och går lite, eller det har aldrig försvunnit helt men känts betydligt mindre i perioder. ( under dagen)
Vet du när ni ska göra fostervattensprov? Gör man sånt kubtest först? Hade du gjort det i så fall?