Inlägg från: multimamma |Visa alla inlägg
  • multimamma

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Kelsson1 skrev 2015-04-28 16:36:25 följande:

Bullen: Bättre om du som trådstartare startar en helt ny tråd och lägger in länken i trådstarten, kan ju vara en tom tråd så får den som känner sig manad skriva in första inlägget som man sedan kopierar och fyller på.
    Det där med illamående så har både jag och mamma mått sämre när vi väntat pojkar. Med dottern jobbade jag heltid till ett par veckor innan BF men nu när jag väntar en pojke var jag heltidssjukskriven i höstas i två månader och jobbade 50% under våren fram till för ett par veckor sedan då illamåendet blev så illa igen att jag nu är heltidssjukskriven igen.

Kan du sånt? :) Kanske du kan skapa en sådan tråd
  • multimamma

Hur mår alla? Jag upplever fortfarande att tiden går superdupersakta. Höll på att kräkas när jag kom in i min 21 åriga sons rum i morse. Verkligen så jag fick stänga dörren snabbt och springa iväg och hulka. Ni vet instängd ung svettigt killrum uääääk. Försöker inte oroa mig så mycket för missfall, men ärligt tänker jag på det flera gånger om dagen. Ja ungefär så mår jag...

• multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-04-29 19:53:53 följande:
    Bort med dom tankarna!!! Det blir som det blir, men så länge inget annat har hänt, positivatankar!!! Var hos mvc i går och fråga lite om "spök dagar" när man inte alls känner sig gravid... Det visste hon inte så mycket om... Jag hade en dag då allt bara var bort, kände mig inte alls gravid... Dagen efter var det tillbaka igen... Hon fråga om vi skulle försöka höra hjärtat... Sen ångra hon sig och trodde att jag skulle bli orolig... Hon trodde inte vi skulle höra något, vilket vi inte heller gjorde... Orolig är jag inte... Allt har sin mening...

Tycker också allt går så segt... Vill ha fostervattenprov gjort så kan jag slappna av förhoppningsvis... Du hade inte bestämt om ni skulle göra det va?! Annars mår jag helt ok, tsh värdet är ok, dom tar blodprov och kan se barnets blodgrupp efter som jag är Rh-... Så det känns bra... Äter mina vitaminer... Känns som jag har gjort det dom jag kan påverka :) Hur är det själv mer en illamående?
    Ja ska verkligen försöka få bort dem! Känner att jag påverkas starkt av alla tråder här där oro för missfall kommer med, nu är jag med och skapar nya, hmm lite tokigt kanske. Funderade ett tag på att ta en fl paus för att inte förstärka oron av att läsa om det så mycket.

Jag förstår att när ni bestämt er för fostervattensprov att du vill ha det gjort.Jag har läst lite mer och funderar nog på att inte göra fostervattensprov. Däremot skulle jag nog gärna göra ett tidigt ultraljud för att få se att det verkligen är en liten en därinne. Skulle nog hjälpa min oro. Längtar till vi ska till mvc, skönt att du inte noja upp er av att inte höra hjärtljudet. Det är ju inget konstigt så här tidigt :) Min man har jobbat mycket i veckan så i morgon ska vi sätta oss och prata ordentligt om allt. Tänker att vi nog kontaktar mvc i början av nästa vecka. 

Annars är det bra med mig, symtomen kommer och går lite, eller det har aldrig försvunnit helt men känts betydligt mindre i perioder. ( under dagen) 

Vet du när ni ska göra fostervattensprov? Gör man sånt kubtest först? Hade du gjort det i så fall?
  • multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-04-29 21:26:59 följande:
    Håll dig borta från såna trådar :( Räcker med sin egna oro!!! Ta en paus om du behöver!!! Såna hära forum kan ge stress i vanliga fall också.,

Vi gör inte kub, då det är en sannolikhet... Vi vill ha svart på vit... Det bestämde vi redan när vi började... Så jag har inte tänkt något mer på det. Kommer göra det tror jag i v15 är snart i v 9... Det kommer gå bra och gör det inte det, så tar jag det då. Positivatankar :) Det är en lång väg och mycket kan hända på vägen... Men jag ser det som ett äventyr :)

Om du är orolig kontakt mvc och hör om ultraljud.., vet att syrra gick flera gånger för att hon var orolig.

Sov så gott :) nattinatt :)
    Tack så jätte mycket för din tröst! Den betyder mycket. Härlig inställning du har ska försöka smittas av den tror jag bestämt :) Godnatt och sov gott
  • multimamma

Kan inte kopiera och fylla i, i mobilen är på kurs hela helgen. Men Multimamman 40 år (i sommar) bf 28/12 två barn 17 år och 21 år.

• multimamma

Hej på er alla! Varit på kurs hela helgen så haft fullt upp. Jag blev jättetrött av att inte få sova middag som jag brukar göra vid lunch. Jag har blivit täppt i näsan vilket är en välsignelse då jag inte reagerar lika mycket på lukter vilket gör att jag mår mindre illa. Känner ni att era partners hänger med i graviditeten? Känner att jag redan har så mycket försprång då den är så påtaglig för mig medan han fortfarande inte riktigt förstår att det är sant och inte har smält det än. Inte 100% positiv heller utan han är lite vacklande vilket känns rätt jobbigt för jag är ju superglad!

• multimamma

Vad skönt att han är med på tåget nu :) Jag är så trött så jag inte kan tänka nu så säger godnatt här

• multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-05-06 09:31:14 följande:

God morgon alla glada :)

Är det något ni skippat nu när ni är gravida? Hur har ni gjort med tex lakris och bastu? Jag har beslutat mig för att skippa båda :)

Godmorgon!

jag har slutat dricka kaffe helt, sedan har jag inte ätit lakrits heller. Var en storkonsument innan, men turligt nog har jag inte varit sugen sedan jag blev gravid för jag skulle nog säga att jag var beroende innan. bastu har inte kommit på tal än, jag tar rätt varma bad (badkar) och funderat om det är så bra egentligen? Men är min räddning i livet emellanåt. självklart så dricker jag ingen alkohol heller. :)
  • multimamma
    Kelsson1 skrev 2015-05-06 08:37:52 följande:

Bullen: Vi har varit tillsammans i 22 år så just nu är det lugnt i förhållandet, de flesta kriserna har varit tidigare

Vad skönt att gått igenom det flesta kriserna. Vi har endast varit tillsammans i snart två år så vi har en del och gå igenom tror jag.. 
  • multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-05-06 12:11:51 följande:
    Jag drack inte kaffe, men var tenoman ;) All min vätska var svart te.. Nu dricker jag mycket vatten och en kopp svart te och resten te utan koffein :)
    Vad bra du är som minskat till en kopp om dagen med koffein-te. Jag har köpt en hel del olika örtteer som jag testar mig fram på. :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)