Inlägg från: multimamma |Visa alla inlägg
  • multimamma

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Skogsbryn skrev 2015-05-13 05:53:59 följande:

Hejsan!

Här är en till tant på smällen, el snart tant iaf Flört Fyller 40 i aug o skall ha första barnet i okt. 

Hur gick eg det här till tänker jag fortfarande, för det var inte planerat ett dugg. Många odds emot att det skulle hända känns det som men så blev det som det blev iaf.

Vi har gjort kub-test med låg risk för kromosomförändring, men kände ändå att vi ville göra fvp. I måndags blev det utfört, läskigt på flera sätt..

Nu en nervös väntan på svar..

Hej och välkommen hit :) Jag känner igen mig i den tanken, hur gick det här till egentligen för så här är det här med. Plötsligt bara hände det. :)
  • multimamma
    Tatta skrev 2015-05-13 09:46:16 följande:

Hej!

41 år gammal & väntar mitt 4:e barn som är beräknat den 2/10, alltså i v 20 nu :)
    Detta är en helt galen sladdis då vårat yngsta är 16 år (de andra är 17 & 19) så det känns helt enormt spännande :)
    Å det är lika bra att svara på en gång...
    Nej inte särskilt planerat & inte ens ett nytt förhållande utan samma gamla gubbe ;) :p

sladdmamman.blogspot.se 

Hej och välkommen hit :) Min yngsta fyller 18 i sommar :) 
  • multimamma
    Tatta skrev 2015-05-13 09:59:41 följande:

Har ni alla gjort fosterdiagnostik?
    Vi valde bort det då vare sig jag eller maken vill eller kan (psykiskt) avsluta graviditeten & resonerar som så att vi får det barn vi får.
    Låter kanske glättigt & som att vi farit runt i livet med våra 3 första med en guldsked i munnen men så är inte fallet tyvärr. Är idag på G att bråka med soc för att får det stöd via dem (LSS) för dottern.
    Men hoppas ändå att vi ska ha beredskap och kraft att ta hand om ett barn med större behov.

Nej det är nog olika hur vi gör, vi lutar mot att inte göra det av lite samma skäl som ni. 
  • multimamma
    Helendi skrev 2015-05-13 15:06:15 följande:

Hej,
    känns som om jag passar in här mer än i de trådar där de flesta är mycket yngre än mig och genomgår sin första graviditet. 

Jag har nyss fyllt 40 år och gjorde min första IVF i januari. Vi har ett barn som är 3,5 år och kom till på naturlig väg men syskonverkstaden har inte funkat alls... Oförklarligt sekundärt barnlösa blev utlåtandet. 

Förra veckan plussade vi på ett Fet med en blasto och hoppas nu att denna graviditet går bättre än förra som slutade i Ma. 

Vi har bestämt att om den lill* stannar kvar så kommer vi att göra Nipt. Har inte mod nog att göra ett Mkp eller fvp med den medföljande missfallsrisken.

Hej och välkommen hit :) och grattis till plusset!
  • multimamma
    77michelle skrev 2015-05-15 19:23:02 följande:

[quote=75302300][quote-nick]Bullen2015 skrev 2015-05-15 12:22:53 följande:[/quote-nick]

Välkommen :) Vi håller tummarna :) 6e barnet, oj, ni har inge tve va, hehe ;) Underbart :) Själv har jag en son och sambon har en dotter som vi tyvärr inte träffar så ofta :(

Ska på ultra ljud på måndag och verkligen få se att något finns där :) Ha känt mig ogravid ett tag... Men när jag fick tiden kom alla symtomer tillbaks :)

Ha en fin dag :)

Haha, ja inte tittar vi mkt på tv inte????. Vi träffades lite senare i livet bara och kände att även om både han ochbjag hade barn sen tidigare så ville vi ha minst två tillsammans. Så det här är vår andra. Och sista????. Han har fyra innan liksom jag så det blir många runt bordet på söndagsmiddagen ????.

Vad tycker ni andra är fördel med att få barn i den här åldern? Min man är äldre än jag och jag vet att det är folk som har åsikter om att vi skulle vara för gamla, vilket jag tycker är så tråkigt. Det kostar ju inte på särskilt mycket att vara glad för någon annans skull, istället för att ifrågasätta.

Ha en skön kväll!

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
    Välkommen hit :) Om jag inte redan har sagt det ;) Det kommer in så mycket tanter i tråden nu så jag inte har koll på vilka jag har hälsa på. :)

Härligt med många barn. Jag har alltid haft en önskan om en stor familj. Men min föredetta man och jag kunde inte få några gemensamma barn så det blev 18 år mellan andra och tredje barnet. Så denna lilla är verkligen efterlängtad. Vi har inte börjat berättat det för andra ännu så jag har ingen aning om vilken reaktion jag kommer få. Sist jag fick barn ojjades många över att jag var så ung, nu får ja väl uppleva motsatsen gissar jag.
  • multimamma

Hej alla nya som jag inte sagt hej till och välkomna hit till oss :) Kul att vi blivit så många i tråden!

• multimamma

Ramlade precis i badrummet på en våt fläck. Jag har googlat som en galning och det verkar ju inte vara någon fara, utan överallt står det att fostret klarar det men ändå sitter jag med hjärtat i halsgropen här. Usch så jobbigt! 

• multimamma
    Kelsson1 skrev 2015-05-17 19:18:10 följande:

multimamma: Slog du i magen? Om inte skulle jag inte oroa mig, jag halkade ute i januari och slog i handen o rumpan, bebis mår utmärkt för det. Om du slog i magen kan det kanske vara värt att åka in för en kontroll men tror inte att det är någon fara.

Jag föll på höften och handen. Jag har känt mig bra hela kvällen. Vart lite extra nervös när jag torkat mig men inget blod eller så. Jag har inte haft ont alls i magen eller så bara i handen så det gick nog bra. Varit på födelsedagskalas nu på kvällen. Ingen vet ju en att jag är gravid, så det tyckte jag förvandlats till hälsan själv som tackade nej till kaffe, vin och sedan äter jag inte kött så då bakades det in i det. Men du äter ju och dricker ingenting. Haha men jag drack läsk och åt tårta.
  • multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-05-17 20:07:30 följande:
    Oj oj :( Hoppas det gick bra! Hur mår du nu? Förstår att du är orolig, men det är nog ingen fara... Som det står är det lilla knytet rätt ordentligt skyddat!!! :)
    Tack för eran omtanke. Kunde inte citera er båda på samma. :)
  • multimamma
    tboden skrev 2015-05-18 08:31:48 följande:

Hej, 

Hoppar in här jag med trots att jag inte är 40 ännu :)

39 år, väntar mitt 4e med en ny man. med bf oktober 15.
    Har sedan innan en son, 12 år, en dotter 10 år och en son 5 år
    Så det är full fart här :)

Hur mår ni? Jag tycker allt är så mycket jobbigare denna gången
    men visst, känner lite att detta är mitt sista och ska njuta fullt ut.

Cram T

Hej och välkommen hit :) Jag tycker hittills inte att det är jobbigare denna gång, ( förutom att jag har mer oro för missfall och så )jag ska inte hoppa hej än det kommer nog mer krämpor, är ju bara i vecka 9 än.
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)