• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

HRE skrev 2015-10-06 19:16:18 följande:

Tyck om mig - såna sötingar! Så stora de blivit. Själv känner jag att jag tänker inte putsa fönster på länge;.) Har utomhus fönsterputsning för 24 kr i månaden.

försöker fixa en massa nu - vaccination och klippning av katten, tandläkaren, fotvård, service av luftvärmepump och sånt.

Frazze, vad menar du med olika due date om det är en eller två? Det är ju samma. Även om tvillingar troligen kommer tidigare. Jag blödde också i början av graviditeten och det är helt omöjligt att inte oroa sig.

Redan, hur ligger bebisarna viktmässigt? Min flicka ligger lågt enligt kurvan. Å andra sidan med tanke på hur mycket jag går upp (2 kilo på en vecka, pust) så borde de växa bra;.)

Jag gick in på en sida som räknade ut due date och då stod det att om det är en 1 juni om det är tvillingar så kan de komma redan 10 maj och trillingar typ 18 April och fyrlingar 11 April el något sånt. Sen om det bara är skoj vet jag inte!
  • Frazze

Suck! Trodde nog att allt skulle kännas bättre idag, men det gör det verkligen inte. Blödningen hade avtatt igår kväll så jag trodde att nu kanske det blir mindre. Men icke då! Hade inte ont igår, men idag har jag mensvärk igen och blöder mer. Vill så gärna tro att allt ska gå bra, men det kanske bara är så att vi inte är menade att bli föräldrar ligger i sängen och vilar! Här kommer jag att ligga hela dagen! Lite frågor bara! Om vi säger att båda blastisarna fastnade först men så råkar en "släppa" blir det som ett missfall då oxå? El hur funkar det? Alltså blöder man och får ont då med? Fastän att det andra sitter kvar! Någon som råkat ut för detta? Vart är det man blöder ifrån annars? Jag har ju problemet med kronisk svampinfektion, så jag har ju väldigt torra slemhinnor i vanliga fall. Men under hormoner som jag är på nu så känner jag ju inget av det, men slemhinnorna kan ju vara väldigt ömtåliga ändå!? Sen att jag är kissnödig precis hela tiden oxå! Känns ju som något trycker på blåsan hela tiden. Visserligen dricker jag rätt så mycket. El kan det vara urinvägsinfektion? Har absolut inte ont och jag kissar mycket varje gång.får väl ringa vc och åka in och testa.

• Frazze
    swede skrev 2015-10-07 12:44:18 följande:

Redan, vad skönt att höra att viktkurvan på tvillingarna följer "kurvan", eller vad man säger, även om nu tvåan dippar lite. Hoppas det beror på mätningen av lårbenet!

Låter väldigt olustigt med andnöd och tryck på bröstet på natten. Vad bra att du fått förklaring och att du håller koll på blodtrycket själv! Helt otroligt att du redan är i v 32+3! Jag tycker tiden springer iväg hos dig nu!!

Frazze, även om ett embryo släpper så kan det andra sitta kvar. Det hände mig i mitt sista misslyckade försök. Vi satte in 2 blastos. Fick missfall med det ena först, jag fick kolla upp det o då satt det andra kvar. Senare kom tyvärr även det andra ut, men jag har läst om flera som satt in två och där de fått missfall där det ena embryot kommit ut, medan det andra suttit kvar...och till slut resulterat i barn :) Blöder man ut ett embryo så kan det både komma mycket blod och göra ont. Hoppas verkligen inte att det är fallet för dig nu Frazze, utan att ett eller två embryon hakat sig fast riktigt ordentligt!!

Själv var jag på RUL idag. Fick se ett hjärta ticka (fantastiskt), men tyvärr kunde läkaren inte se/få fram så mycket mer, så det blev en ny tid och nytt försök nästa vecka. Men jag är så glad att vi fick se ett pickande hjärta, har varit väldigt orolig att så inte skulle vara fallet.

Kram till er alla

Åh grattis till pickande hjärta! Vad är RUL då? Jag kan ju inga såna här förkortningar mer än ul och vul och nu sen igår TUL oxå

Jag hoppas på att få se ett el två pickande hjärtan imorgon när vi ska in och kolla varför jag blöder. Hoppas att det är något helt ofarligt. Men man vågar ju inte ropa hej ändå! Ja vad kan man göra? Är det mf så är det! Bara att bita i det sura äpplet och köra på. Det värsta är att behöva genomgå denna väntan igen! Och alla dessa piller man måste trycka i sig!!!!! Ja ja vad gör man inte för att få en liten!?
  • Frazze

Åh vad härligt! Bara 5 veckor kvar!!!!!!

Har haft ganska kraftig "mensvärk" här nu och hoppet börjar suddas ut mer och mer. Vi får väl se vad som händer under dagen och vad vul visar imorgon. Men jag börjar ställa mig in på att åka till Riga igen i Januari! Det är lika bra!

• Frazze

Sådär! Nu har vi vart inne på vul och kikat varför jag blöder och har lite ont. Det är troligen för att den ena blastisen blöder ut tyvärr. Men han hittade en liten kämpe på 4 mm med ett hjärta <3. Vi är givetvis ledsna att det inte blir två, men överlyckliga att en hänger med så länge! Hoppas hoppas hoppas att den lille plutten stannar kvar i magen!!!!!!!! Men min gyn lät så optimistisk och glad. Han gratulerade till graviditet i alla fall. Nu får vi se hur det ser ut sen 19:e då

• Frazze

Usch och Fy! Läste precis om Milla 2016 här och tänker att det sär kan ju hända mig med! Blöder fortfarande och har ont emellanåt. Jag hoppas bara att det är den tomma säcken som vill komma ut och att det andra lilla hjärtat stannar där inne. Är bara i 6+1 idag så allt kan ju fortfarande hända. Kan någon söva ner mig och väcka mig i v 13 el nåt?

• Frazze

Alltså får jag behålla detta lilla pyre i min mage så lär det vara ett mirakel. Varenda morgon så har jag ont i magen som bare den! Kan inte sitta utan måste gå el stå för att det ska släppa. På kvällen är magen helt lugn igen och jag kan sova. Känns som att ryggen och magen jobbar emot mig Vågar inte hoppas på att det bara är den andra fostersäcken som fortfarande ska ut bara. Är det någon här som tyvärr förlorat den ena, men fått behålla den andra? Hur länge hade ni ont och hur länge blödde ni? Suck! Att det aldrig kan få gå vår väg då!?

• Frazze
    Snart lycklig skrev 2015-10-09 08:53:12 följande:

Frazze, jag hade tre från början. Bredvid mig ligger en snart 14 veckor gammal liten prins.

Från början hade jag alltså tre fina runda hinnsäckar. Fick en megablödning med en STOR klump. Trodde verkligen ALLT var kört. Då fanns alla tre hinnsäckar kvar! Sedan blev det så att en slutade utvecklas och jag väntade tvillingar med varsitt tickande hjärta. Inga mer blödningar efter den stora, så blödningen hade inte med det att göra. Det fick jag tydligt besked om. Tyvärr fick vi besked i 8+4 att vi "bara" väntade en. Hjärtat hade slutat slå på en. Det hade inte heller med blödningen att göra. Blödningen berodde troligen på sköra slemhinnor och en synlig blodansamling utanför hinnsäckarna. Svårt att förklara, glömt!

Jag var så ledsen att en efter en försvann, men så lycklig för vår lille gulleplutt. Kan inte älskas mera! :) Det är inte lätt som förstagångsmamma att få ihop allt med ett barn och det hade varit ännu "svårare" med två. Jag är själv enäggstvilling. Önskade av hela mitt hjärta att få två efter min långa kamp, men ett barn är fantastiskt och ett mirakel.

Kram och lycka till!

Men när den ena kommit ut hade du fortfarande ont då? Jag har ondare idag än igår t ex. Jag är nu stensäker på att det är kört för min del tyvärr! Orkar inte mer
  • Frazze
    Milla2016 skrev 2015-10-09 09:22:58 följande:

Frazze - jag har sett ditt PM och försökt svara men det gick inte via appen

Jag önskar så att den ena lilla vill stanna kvar!

Man tycker ju att om man förlorsr en så borde smärtan vara borta även om man fortsätter att blöda. Men smärtan blir ju bara värre dag för dag, så jag vet inte längre.

Milla, hur länge hade du ont? Och har du bestämt dig för när du ska köra igen? Väntar du tills Januari så kanske vi blir synkade Hur många embryon/ bladtocyster har ni i frysen? Vi har 11 blastocyster i frysen, så det vore väl skam om vi inte skulle kunna få en bebis av det!
  • Frazze
    Snart lycklig skrev 2015-10-09 09:37:07 följande:

Värk kan också vara växtvärk. För en del kan det kännas riktigt rejält.

Nä jag tror inte att detta är växtvärk! Det känns som min mensvärk delux jag hade innan jag blev gravid 2013. Då var det 2 alvedon och en voltaren som gällde för att kunna leva. Inget annat funkade då. Nu har vi bara starka Alvedon hemma 625 el 655 mg tog en halv nyss då jag inte vågar ta en hel sån. Men det hjälper tyvärr inte. Min man ringde precis. Han sa att om smärtan blir värre så kommer han hem så åker vi in på gynakuten. Konstiga är att det verkar vara ryggen som gör mest ont?! Blöder mindre än igår, men det kanske bara är i väntan på störtfloden?! Jaja! Bara att vänta och se. Inget att göra någonting åt. Januari är väl en bra månad att bli gravid i oxå
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus