swede skrev 2015-10-07 12:44:18 följande:
Redan, vad skönt att höra att viktkurvan på tvillingarna följer "kurvan", eller vad man säger, även om nu tvåan dippar lite. Hoppas det beror på mätningen av lårbenet!
Låter väldigt olustigt med andnöd och tryck på bröstet på natten. Vad bra att du fått förklaring och att du håller koll på blodtrycket själv! Helt otroligt att du redan är i v 32+3! Jag tycker tiden springer iväg hos dig nu!!
Frazze, även om ett embryo släpper så kan det andra sitta kvar. Det hände mig i mitt sista misslyckade försök. Vi satte in 2 blastos. Fick missfall med det ena först, jag fick kolla upp det o då satt det andra kvar. Senare kom tyvärr även det andra ut, men jag har läst om flera som satt in två och där de fått missfall där det ena embryot kommit ut, medan det andra suttit kvar...och till slut resulterat i barn :) Blöder man ut ett embryo så kan det både komma mycket blod och göra ont. Hoppas verkligen inte att det är fallet för dig nu Frazze, utan att ett eller två embryon hakat sig fast riktigt ordentligt!!
Själv var jag på RUL idag. Fick se ett hjärta ticka (fantastiskt), men tyvärr kunde läkaren inte se/få fram så mycket mer, så det blev en ny tid och nytt försök nästa vecka. Men jag är så glad att vi fick se ett pickande hjärta, har varit väldigt orolig att så inte skulle vara fallet.
Kram till er alla
Åh grattis till pickande hjärta! Vad är RUL då? Jag kan ju inga såna här förkortningar mer än ul och vul och nu sen igår TUL oxå
Jag hoppas på att få se ett el två pickande hjärtan imorgon när vi ska in och kolla varför jag blöder. Hoppas att det är något helt ofarligt. Men man vågar ju inte ropa hej ändå! Ja vad kan man göra? Är det mf så är det! Bara att bita i det sura äpplet och köra på. Det värsta är att behöva genomgå denna väntan igen! Och alla dessa piller man måste trycka i sig!!!!! Ja ja vad gör man inte för att få en liten!?