• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

trex2013 skrev 2016-02-11 09:58:39 följande:

Ja, jag har som smyg läst i tråden länge.Till min lycka så hade jag positivt test tisdag med HCG 522. På måndag väntar ny koll och förhoppningsvis visas en bra ökning. Så jag hoppas jag kommer kumnna vara med i denna tråd nu framöver och tills jag håller en liten! det är ju lååång väg kvar att gå! MEN ett steg framåt för mig. första plusset nånsin under de 4 år som jag kämpat!

Tack Redan! <3

Åh GRATTIS! Nu håller vi tummarna att det går bra för dig! Då är det November som gäller för dig då eller? Själv hoppas jag att mitt lilla gryn stannar i magen tills i September och sen kommer ut till oss <3 Kub den 22:a feb
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-11 16:33:30 följande:

Tack frasse :) I oktober borde det blir tror jag. Håller tummarna för dig också att allt går bra på vägen till mål! hoppas på bra resultat av KUB. mkt snurrar i huvudet just nu, jag inte ens tänkt på KUB.

Nä jag förstår att du inte hunnit tänka så långt! Jag har ju gjort 3 ivf och 1 äd 1a ivfen blev jag gravid och tyvärr så dog hon i magen i v24. Sen blev jag gravid på äd men mf i v6. Men då hade man ju koll på allt för man visste när det var instoppat etc. Nu är det naturliga vägen och jag känner att jag har 0 koll! Men det var det underbaraste att inte veta, för från äl och 2 veckor frammåt så visste jag ju inget!!!!! Det var först när mensen verkligen var sen (har menscykel på max 27-28 dagar och har aldrig gått längre) och så var jag på dag 31 helt plötsligt. Man tänkte väl inte så mycker på det för vi var på semester. Men sen jag fick plus så har jag oroat mig varje sekund typ! Men vad säger du? Det är vår tur nu!
  • Frazze
    Micro skrev 2016-02-11 17:50:36 följande:

Fått denna länk av Redan när jag blev gravid, kalkylator för att räkna ut bf för oss som gör ÄD/ivf. Funkar ju även gör dig Frazze:) www.babymed.com/pregnancy-due-date-calculator

Jag vet ju nu att jag är i 9+5 idag eftersom att vi var inne på vul 6+6. Jag fick en blödning och ville kolla då sa gyn att jag var 6+6 den dagen. 10 +0 på lördag alltså v11 och på Kub så är jag 11+2 man ska vara 11+3 men enligt bm beräkning så borde jag vara 11+3 den dagen. Skit samma! Snart kan vi berätta för familjerna
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-02-16 14:12:53 följande:

Nu vågar jag mig in i denna tråd. Idag var vi på Rutinultralud o allt så jättefint ut. Vår baby var pigg, fin o hade växt exakt som den skulle. Vi är så glada o lättade. Nu är det dax att berätta för omgivningen :) skönt då jag redan känner mig så stor. Har inte gått upp så mycket i vikt pga illamående men magen putar.

Vilken vecka är du i? Jag är i 10+3 och ser jätte gravid ut!!!!! Magen är lite svullen plus den lilla rundningen så jag kan knappt gömma det REDAN!!!! Vi ska på Kub på måndag, sen kan man slappna av om någon råkar fråga. Men tydligen så kan magen komma fortare om man vart gravid en gång innan läste jag.
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-02-16 16:20:05 följande:

Jag är i vecka 19 o har ju fött barn flera gånger tidigare även om det var 8 år sedan sist.

Åh v19! Så jag längtar dit. Vi ska ha vårt ul i v 20 och sen ett 3D som vi bad om i v 22. Eftersom att vår lilla dog i magen och man kunde upptäckt hennes fel på 3D så bad vi om det nu för att se så att inget är fel denna gången. Hoppas allt går bra för dig och magen nu då! Kram
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-02-16 21:18:28 följande:

Åh vad ledsamt med er lilla som dog i magen. Förstår er oro nu o att du önskar att tiden skall gå fort. Vad var det för fel hon hade som man kunnat upptäcka på 3D ultraljud? Snart är det väk dax för ultraljud o kub för er. Lycka till o kram!

Hon hade en utväxt ur höger knä, en slags blodkärlsmissbildning som förmodligen brustit så att hon långsamt förblödde. Hade massor med blod i fostervattnet. Var i 23+2 när vi upptäckte att hennes lilla hjärta stannat tyvärr. Kan ha varit en bieffekt från ivfen. Nu har vi ju blivit gravida den naturliga vägen så vi hoppas att allt går bra! Kub på måndag och sen ul 20 april. Längtar sååååå! Kram
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-17 16:34:40 följande:

ang KUB visst är det så att du tar blodprovet tidigare än resterande undersökningen?

Jag fick ta mitt blodprov i måndags och jag ska in på måndag på kub, så en vecka innan kub tar man blodprovet.
  • Frazze

Jag tror att alla i detta landsting får det om man är över 35. Men jag blev ju naturligt gravid så det klart att de uppmuntrade till det då jag är 38. Hann ju aldrig så långt med äd! Är lite besvärligt att sova i snitt 4-5 timmar per natt ( har gjort sen vi kom hem från semestern 4 jan) eller kissa en gång i timman på natten när man går i skolan och ska fatta något. Sen när bebis kommer så får man ju i alla fall vara hemma! Tog ledigt idag för jag är sjukt trött.

• Frazze

Tänkte ta mina sista dubbla kortison på lördag 11+0 och dra ner till 5mg om dagen istället. Tror ni det är ok? Då har jag ca 14 dagar med 5 mg och sen sluta. Vad tror ni som vet?

• Frazze

Grattis wonderstruck! Njut av att vara gravid! 2 är bara dubbel lycka!

Själv har jag magkatarren ifrån helvetet, ska fråga barnmorskan på torsdag om man vågar sig på något annat än novalucol? De funkar ju lika bra som läkerol vid halsfluss typ

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus