• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Här är vår lilla buse Ser ut som en liten snögubbe med bara 2 snöbollar Hihi

• Frazze

Åh GRATTIS kcb! Då underbart att han är här hel och frisk! Nu hoppas vi på ett snabbt tillfrisknande från din sida och att snittsåret läker fint som det ska. Hoppas snart att du får njuta massor av lillen! Kram

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-06 16:01:48 följande:

Igår var jag på VUL dag 10 inför FET och min slemhinna var bara 6.6 mm och inte treskiktad...blev helt paff över det men kliniken tror att den nog är det men svårt att se pga fött barn nära inpå och en kombination av Progynon behandlingen.

Jag däremot känner mig kluven helt oerfaren där känns lite överkurs att ens hoppas nu.

Fick alternativet att komma en dag innan för UL om jag var orolig men vet inte riktigt-förlåt jag tar det i denna tråden men känner mig lite hemma här...

Det lät ju inte positivt! Men du har ju inte haft några problem förut med slemhinnan väl? Då ska du se att det ordnar sig denna gången oxå. Värsta är väl att du får vänta en månad till, för då borde ju kroppen verkligen vara redo. Men du ska se att allt går bra! Håller tummar och tår för dig! Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-06 18:12:58 följande:

Tack! Molvärken kom idag mer tydligt så jag tolkar det positivt.

Håller tummarna för att allt går bra för dig! Lycka till!
  • Frazze
    Blomman701 skrev 2016-04-07 17:58:32 följande:

Jag tog inget tillskott jod, aldrig hört talas om att behövs! Men vet folk som tagit Jodipax och strykt lite på insidan av armen (tunn hud) flr att få jod. Kan det va nåt?

Jod är väldigt bra för utvecklingen av fostrets hjärna! Jag köpte flytande jod i Australien och tar 3 droppar i 150ml vatten.
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-04-08 11:35:52 följande:

Tack för svar o tips om jod :) Superbra! Nu handlar det mer om min hälsa, skulle varit mer insatt i det när det spelade roll för Pyrets hjärnutveckling. Känns som man skulle behövt mer upplysning om en sån sak från bm, mer än om hur farligt det är att röka och dricka när man är gravid :-/

Nu är jag satt på Levaxin 50mcg/dag, och kollas upp igen om en månad. Hoppas blir piggare nu, varit så otroligt obeskrivligt trött ..., hoppas också att det hjälper Pyret att växa bättre.

Varit på vår första flödes-och tillväxtkontroll. De kunde inte hitta blödningarna på moderkakan som upptäcktes efter bilkrocken för en mån sedan. Hurra, de har läkt ut!

Flödena i moderkakan var bra och bloflödet i mina kärl i ljumskarna var jättebra. Vet jag tjatar, men har år med akupuktur att tacka för mina bra blodflöden, absolut!!!!

Tyvärr var Pyret 16% mindre än normalt/förväntat, trots att hon får all näring hon behöver enl flödesmätn. Hm! Blir tätare kontroller nu, för att se så hon växer till sig. Blir nog CTG-mätning nästa gång också. Har väl med hennes hjärtrytm att göra?

Vet att både kortison och sköldkörtelproblem kan påverka tillväxt, men borde jag också titta över mer hur jag genom kosten kan få henne att växa mer? Har bara gått upp 7 kg i vikt till vecka 25 ... Kanske måste jag äta mer kolhydrater?

Hur som helst, lilla gumman sparkar på, och hon tog en klunk fostervatten när vi tittade på henne i veckan. Hihi, hon är en riktig liten bebis nu <3

Så skönt att läsa att allt verkar ha läkt och att allt utom tillväxten då är bra. Du ska se att det ordnar sig. Läste med på min lilla flaska med Jod och det står att det är bra för normal och hälsosam funktion av din sköldkörtel under graviditeten. Och att det är mycket viktigt just för de som har fel på köldskörteln att ta jod då det påverkar fostrets utveckling av hjärna, syn och hörsel. Sist så kollade jag inte men nu har jag läst på flaskan igen. Hoppas lillpluttan i magen växer till sig nu.

Jag väntar och längtar på att få känna något som jag är helt säker på att det är bebis. Har gått in i v 19 nu men med moderkakan liggandes frammåt så är det svårt att avgöra om det är tarmar som rör sig eller om det är bebis som rör sig. Vårt rul är den 20 april så vi längtar väldigt mycket dit nu. Vill bara se så att allt ser bra ut med vår lill* buse.
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-09 19:01:17 följande:

Har alla ni som lyckats bli gravida odlat era embryon till blastocyster?

Jag vet att Weeme inte gjorde det och hon lyckades. Jag odlade fram till blastisar men lyckades inte. Men jag tror inte det funkade på mig för att min slemhinna var för "gammal" och kanske för tjock. 17 mm var den då. Får lätt 11mm utan behandling.
  • Frazze
    Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

Näää jag beklagar verkligen! Vart har ni gjort era försök? Visst är det konstigt att det lyckas för en del och en del går det inte alls. Blir verkligen ledsen att läsa att det inte fungerat alls för er. Stor kram från mig!
  • Frazze

En fråga! Någon mer som haft en mage som varit stor på kvällen och nästan borta på morgonen? Är i v 19 nu och magen är stor på kvällen eller efter jag ätit något, men på morgonen så är det bara en liiiiiiten bula och det känns bara som att det är mjukt fett alltihop. Vi var inne i v 16 och kollade och då slog hjärtat för fullt, men de mätte ju inget då och nu måste vi vänta tills onsdag i nästa vecka innan rul. Alltså till den 20:e. Men jag kan inte nojja mig sönder över allt och vara orolig hela tiden. Med första graviditeten så låg moderkakan bak i livmodern, men nu ligger den i fram, kan det ha något med att magen är som den är att göra?

• Frazze
    pink lily skrev 2016-04-10 12:04:48 följande:

Frazze, min mage är jättestor på kvällen och står rakt ut. Ibland spänger det i den så spänd den är. Måste lägga mig ned emellanåt så att den kan " flyta ut lite" åt sidorna. På morgonen känns den nästan platt, som en bred fettvalk ung. Men, jag har känt bebisen buffa runt på mornarna så det blir småbulor på magen och det är ju tecken på att hon är kvar ;). Jag har moderkakan rätt högt upp, mot bakre väggen, så jag känner nog min bebis mer då, särk som hon redan från början klämt in sig långt ned i livmodern. Bm drar i princip av mig byxorna för att kunna se bebisen när vi är på ultraljud ... Bm har sagt att när jag går och svänger på höfterna så trillar livmoder med bebis framåt, vilket man ju gör under dagen, och då drar jag slutsatsen att efter en natt med ryggläge så har livmoder med bebis åkt tillbaka inåt.

Skönt att läsa att du har samma som jag då. Vilken vecka är du i nu igen? Jag längtar massor till rul nu för att se om busen växer som den ska. Känner nåt litet emellanåt men som sagt kan inte avgöra om det är tarmar el bebis. Men jag har känt något på exakt samma ställe nu känns som fjäderlätta sparkar typ både igår och idag. Men det kan lika gärna vara gas. Hoppas din lilla växer till sig i magen nu.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus