• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

trex2013 skrev 2016-02-29 13:46:06 följande:
    Allt såg bra ut, så otroligt lättad! såg en liten ärta på 7.3 mm med ett litet pickande/fladdrande hjärta! ? <3
    Åh vad härligt! GRATTIS!!!!!!

Vilken vecka är du i? Vi var inne i 6+1 och vår lill* var 9,3mm då! På kub i 11+2 var den 4,5 cm och nu växer det så det knakar i magen känner jag. Orken är helt borta och hjärnan är ej mottaglig för plugg. Yr som jag vet inte vad och jag vill bara äta och sova!

Min gyn sa att har man sett ett litet hjärta slå så är risken för mf 5% och efter v 12 så är den ca2% så nu är det bara att slappna av! (Lättare sagt än gjort) kram
  • Frazze

Nä jag ljög visst! Var i v 6+6 och grynet var 8,3 mm minnet är bra men kort! Vi är ju båda långa så kanske inte så konstigt att busen var lång då? Min man är ju 210cm och jag 179cm. Det blir nog en lång bebis av det Hahahah!

Ja slappna av nu och njut av att du har ett liiiitet hjärta som växer i magen! Och i slutet av detta året så ska du bli mamma ! När är det beräknat på ett ca? Vi är beräknade den 9 september!

• Frazze
    Lana68 skrev 2016-02-29 17:25:08 följande:

Hej! Först vill jag gratulerar er alla som lyckats bli gravida. Jag själv väntade tvillingar i höstas som tyvärr slutade i missfall i vecka 8. Det var mitt andra äggdon försök. Nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi antaglogen sätter in nu i mars. Det blir nog vårt sista försök . Jag skulle bara vilja veta om någon av er llyckats med att bli gravida med enbart ett insatt fryst embryo? Kram från mig!

Jag har ju konstigt nog lyckats bli naturliga vägen då tack vare Sverker Hybbinette på Hormonelle i Stockholm. Helt fantastiskt att det tog sig på 2 veckor med lite semester och avslappning och de grejer han skrev ut. Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ert sista embryo nu så att du äntligen får en liten! Ska hålla tummar och tår för dig. Stort Lycka till! Kram
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-03-01 09:47:20 följande:

Redan47-inför dina FET har du varit nedreglerad då?

Fattar inte varför kliniken vill ha mig till att ta Procren inför FET ibland uppfattar jag koordinatorn ha lite väl dålig koll.

Blir så många frågor funderingar som inte hade behövts.

Om jag inte minns fel ville dom det förra gången med men jag undrade ifrågasatte då med!

Jag har ju ingen bakomliggande problematik förutom att det som är annorlunda nu är snittet med tvillingarna.

Har skickat frågan och tusen andra men det brukar ta hela dagen och mer än hälften blir besvarade...

Jag tror inte heller på procren! Min slemhinna var alldeles för gammal när vi körde ET i riga den var ju 17 mm!!!! Jag tror på så naturligt som möjligt och att skemhinnan ska vara färsk precis som vid äl. Stå på dig! Kram
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-01 15:01:09 följande:

Tack, ska försöka! <3 detsamma till dig. :) är beräknad till 14/10 om nu allt går vägen.

En månad efter mig då nästan precis. Ja nu hoppas vi att det går som det ska för oss båda. Orkar inte med en tragedi en gång till!
  • Frazze
    Kcb skrev 2016-03-01 16:51:57 följande:

Ni som har gjort kejsarsnitt, har ni några tips/råd att ge? Har nyss fått reda på ATT det blir ks, men inte när... En gissning är nog inom den närmaste veckan. Är inlagd till förlossning, sen blir det neo ett antal veckor. Träffade barnläkare från neo idag som gick igenom vad vi har framför oss.. Vilket privilegium som många andra som hamnar på neo aldrig hinner få... Han var otroligt förtroendeingivande, och nu känner jag att det här nog kan gå bra! Han tycker bebis är "stor" fast den är så liten (uppskattad till 1200g).

Känner mig lite lugnare idag. Nytt flödesultraljud i morgon. Känns som om det är det som kommer att bli avgörande. Allt börjar kännas otroligt verkligt, att bebisen kanske snart är ute... Gråter och är lugn om vartannat...

Var lugn! Min man var 34cm och vägde 1200 gram när han kom ut 1969 idag är han 210cm och 120 kg istället! Klarade de honom 1969 så klarar de er lilla klimp idag 2016 ska du se. Allt kommer att ordna sig och snart får ni träffa ert efterlängtade älskade hjärta! Lycka till!
  • Frazze
    swede skrev 2016-03-02 11:53:35 följande:

Hej alla!

Här har det verkligen hänt saker!! Stort grattis till alla er som har plussat och all styrka till er som är mitt i era behandlingar eller som väntar på behandlingsstart. Läste precis om dig, KCB. Förstår att du har många tankar just nu. Jag vill bara berätta att vi är precis utskrivna från neonatalen (14 februari) och de är verkligen helt fantastiska och duktiga där. Du är på helt rätt ställe. Jag ska tänka på dig och hålla tummarna för att den lille vill stanna kvar lite, lite till, varje dag nu är bra!

Vår lille son kom ju i vecka 28 och vi har fått fantastisk bra hjälp på neo. Nu är vi helt utskrivna och vår lille son har varit så stark. Han fick en hjärnblödning vid födseln, men det är otroligt hur små bebisars hjärnor fungerar, den har gått ganska mycket tillbaka. Ville bara skicka dig lite positiv energi KCB, de är så duktiga på sjukhuset och glöm inte att små bebisar kan göra mirakel.

Stor kram till er alla

Åh vad underbart att höra att allt gått bra! Skönt att hjärnblödningen har gått tillbaka en hel del! Som sagt små bebisar är fantastiska i att överraska en. Njut nu av er lille kille! Vissa av oss får längta i 6 månader till (om allt går bra) tills vi får mysa med vårt lilla hjärta som växer i magen
  • Frazze

Jag måste bara slänga ut frågan här. Är det någon som kräkts av sina vitaminer under graviditeten? Jag äter frukost och sen tar jag mina vitaminer sen tar det 5 min så börjar jag må illa och kräks. Har precis börjat med gravidvitaminerna ACO innan det har jag tagit Great Earth vanliga multivitaminer. Idag tog jag en sån bara för att jag tänkte att det funkat förut, men näpp de kom upp ändå! Någon annan?

• Frazze
    pink lily skrev 2016-03-03 05:47:22 följande:

Jag har aldrig kunnat ta ngr av apotekens egna vitaminer, inte som icke-gravid heller. Rapar ngt fruktansvärt av dem, och får bismak som mår illa av. Jag hittade inga gravidvitaminer+mineraler bland de märkena heller som passade mina behov, dvs mkt d-vitamin, inget järn (hade (för) högt järnvärde och så högt ej bra), lagom mkt b6-vitamin (har östrogenpåverkan om för mkt), mkt magnesium (för mina muskler), inget e-vitamin (spär på blödningar, vilket jag hade mkt av. Finns en hel del i fiskoljan som jag måste ta som blodförtunnande, och vissa matoljor som man kan komplettera med) etc. Så jag tog reda på hur mkt man eg behöver av olika vitaminer och mineraler som gravid, och tokletade sedan efter enskilda vitamin och mineraltillskott. Satte ihop en egen mix av tabletter av de olika vitaminerna och mineralerna och därmed kunnat öka resp minska på de olika vid behov. Blir mer att svälja, men har delat upp dem mellan frukost, snackstillfälle/fm fika osv. Ej mått illa då.

Jag tar Holistic d-vitamin som har kokosolja också i tabletten (ska ju tas med olja), Friggs b-vitaminkomplex, separat folsyratablett, Friggs c-vitamin brus 1 g vid behov (innehåller ej aspartam, vilket andra brus gör) och kompl med mkt c-vitaminfrukt (ej apelsin), särsk ekol kiwi, och citronvatten för att även få igång magen. Kiwi laxerande. Progesteron gör magen trög). Tar även Helhetshälsas Magnesium och varje el varannan dag Helhetshälsas Helamin nu när järnvärdet åkt ner. Fiskolja och kallpressad avokadoolja ger e-vitamin osv osv. Höjer och sänker doserna genom att kompl med/ta bort mat som innehåller mkt av de olika vitaminerna, finns jättebra info på Internet om näringsinnehåll. Mitt problem är att få i mig kalcium, magen tål ej. Men hittat en ekol ost som funkar, och kalciumet i Helamin funkar oxå med min mage. Oj, blev långt, kan ha missat ngt, men du förstår nog konceptet. Har inte mått illa av detta ... Lycka till!

Det konstiga är att jag alltid tagit massa olika vitaminer och bara mått illa om jag tagit dem på fastande mage. Jag var i 12+3 när jag bara helt plötsligt mådde skit och spydde upp dem! Började för någon vecka sen att ta aco för gravida och efter det har magkatarren blivit värre. Jag ska hålla upp i 2 dagar nu och sen testa igen fast med mina gamla multivitaminer. Idag har jag ätit frukost och även tagit en halv kopp kaffe. Det får fart på magen och tarmarna och då släpper trycket på magsäcken. Håller mig ifrån kaffet annars, men då är det stop i magen oxå. Nu får vi se om det blir bättre! Kram

Pink lily! Men nej! Vad hände? Är du ok? Förutom bebis och moderkakan? Inga andra skador? Jag hoppas och ber att allt ska gå bra och att moderkakan läker och att bebis får den näring den behöver! Vila och försök att slappna av! Lättare sagt än gjort, I know! Men du ska se att allt ordnar sig till det bästa! Stor styrkekram till dig och bebis!
  • Frazze
    Kcb skrev 2016-03-07 11:06:13 följande:

Halloj,

Ja, bebisen är fortfarande kvar i magen, och läkarna verkar vilja skriva ut mig idag om ultraljudet (om 30 min) ser fortsatt oförändrat ut. Men om jag blir utskriven skulle jag nog fortfarande komma in varje dag för antingen ultraljud eller ctg! Det är med lite skräckblandad förtjusning om jag blir utskriven. Det är så tryggt att få bekräftelse 3 ggr/dygn att bebisen verkar må bra, men samtidigt längtar jag hem... Vi får se helt enkelt. Men de har sagt att om jag blir utskriven så får jag vara beredd att bli inlagd igen med kort varsel när någon undersökning visar en försämring. För sämre kommer det att bli, de vet bara inte när. Kan bli om någon dag eller några veckor. Tydligen så brukar försämringarna inte komma så extremt snabbt (inte från några timmar till en annan), och det känns ju skönt! Jag är ju trygghetsnarkoman och lite nojjig... Om de föreslår annat än varje dag så kommer jag att protestera, för det tycker jag är rimligt och jag är definitivt beredd att åka hit varje dag för uppföljning! Måste komma ihåg att fråga hur det funkar på helgen...

På torsdag är det 32 hela veckor, och förlöses bebisen efter det så blir den ju "bara" för tidigt född (inte mycket för tidigt!).. Det är mitt delmål just nu!

Underbart att läsa att allt är "bra" än så länge! Klart att du är nojjig!!! Vore nog nåt fel om du inte var det. Jag är skräckslagen hela tiden att något ska vara fel. Hoppas du i alla fall får vänta tills nästa vecka innan bebis kommer. V 33 är väl i alla fall helt ok.

Själv är jag i 13+2 idag och jag vet inte om jag inbillade mig eller om jag faktiskt kände nåt idag. Det kändes som en fisk som sprattlade till precis vid där bebis är! Men som sagt man kan ju inte vara säker. Verkar ju tidigt! Tiden släpar sig ju i alla fall närmare ett rul.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus