• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

pink lily skrev 2016-01-22 20:36:40 följande:

Tycker jag också upplevt ett mirakel, på min skala, gravid vid 46 på första försöket med Dr Ds behandling och ED. Aldrig ens haft gravidsymptom tidigare eller testat plus. Idag UL för kub och allt såg jättebra ut. Mkt låg risk. Pyret vände runt som en fisk och hoppade och såg ut att trivas :) Dessutom fick vi reda på att liten i magen är Rh neg precis som jag, så otroligt skönt att slippa oroa sig för immunisering alltså. Vi är så lyckliga att vi kommit så här långt, drygt vecka 13.

Grattis till dig och ditt lilla pyre i magen vilken vecka är du i?
  • Frazze

Åååååååh vilka söta små tjejer du har redan!!!! Så underbart att ha dem hos sig. Jag har mååååånga månader kvar om nu allt går bra.

• Frazze

Imorgon så ska vi på första besöket hos barnmorskan. Lilla grynet verkar ha gottat in sig i magen och vissa dagar spänner det och har sig där inne. Men än så vågar ju ingen slappna av. 8+3 idag och jag mår illa fram tills jag blir attackhungrig och borde ha ätit för typ 30min sedan. Men jag njuter av fulla drag. Har inte fattat att jag är gravid än alltså!!!!!

• Frazze

Idag har det verkligen känts i ligamenten i magen! Tror att lilla grynet växer så det knakar! Hoppas att det växer så det knakar i alla fall. På måndag möte med läkaren på MVC och måndagen efter det är det dags för kub! Ska bli såååå spännande!

• Frazze
    JZ79 skrev 2016-02-09 08:27:55 följande:

Redan, Jasså, tycker du ja har tålamod? Känns som jag inte har så mkt med all kolik och sömnbrist. det är si och så med sömn. De senaste dagarna vill Pyret endast sova PÅ mitt bröst och försöker jag lägga honom i sin säng eller jämte mig/oss så vaknar han. Samma på dagen, så för tillfället är det svårt att ta igen sömn då. När maken är hemma brukar han ta gossen så jag får sova. Några nätter har jag halvsuttit i fåtöljen och sovit med Pyret på bröstet, pallar upp med massa

Kuddar som stöd.. Bättre med den sömnen än ingen sömn Hur sover du vännen? Har du ett bra stöd av din man nu? Min man har jobbat mycket den sista veckan, tufft att vara själv. Nu när han äntligen är ledig så har han blivit förkyld (den manliga varianten...ge mig styrka). Känner mig orolig för att Pyret ska smittas och bli förkyld :/

Ja visst är det konstigt att vi kvinnor förskonas från den "manliga förkyldningen/influensan" tänk vad jobbigt om VI fått det lika illa som dem Hahaha! Klenisar! Hoppas liten klarar sig bara!
  • Frazze
    JZ79 skrev 2016-02-09 14:58:46 följande:

Frazze, ja det är mycket märkligt att vi kvinnor aldrig får just den varianten av förkylning

Nån som vet förresten hur man gör om jag nu också får den manliga förkylningen och inte orkar ta hand om Pyret själv.. Kan maken va pappaledig då? Ska jag sjuka mig isf eller hur funkar det?

Då får pappa vara pappa ledig! Vet många vänner som har haft det så och då får den andra hälften vara hemma för att ta hand om bebis. Tror att du måste sjukskriva dig då, annars får nog inte han någon ersättning. Ej säker på detta så kolla upp det först. Hoppas att du lyckas hålla dig frisk!
  • Frazze
    MillaQ2 skrev 2016-02-09 16:28:56 följande:

Hej alla, har inte varit inne här på länge, vad mycket som händer, spännande! Måste berätta att det hänt något så märkligt. Efter flera års försök på olika sätt som till slut genom ÄD blev vår underbara son som nu är drygt 6 månader, hände det.. Vi har knappt haft tillfälle och ork till något mys, några enstaka gånger bara. Har inte haft några planer på fler barn, bara så lyckliga över vår lilla sötnos. Fyller 45 i år. Började må illa för några dagar sedan och har nu fått konstaterat att det är en liten därinne med pickande hjärta. Hur galet? Ville bara berätta för det kanske kan vara hoppingivande att höra :) (har i och för sig bara gått två tredjedelar av den riskabla tiden men ändå) Funderar förstås en del på risker pga min ålder och att jag gjorde snitt för bara ett drygt halvår sedan. Och så ska man ju orka. Men samtidigt tänker man att varför blev det till om det inte är meningen? Livet är underligt... Många kramar till er!

Grattis! Visst har livet sina små vägar. Jag har oxå försökt med ivf och med äd och blivit gravid på båda, men tyvärr inget barn! Nu har vi oxå blivit gravida den naturliga vägen och jag är i v10 9+3 idag. Som du skriver så kan många saker gå fel än! I know! En döfödd i v24 och ett mf. Men 3dje gången gillt måste det väl ändå vara? Jag är "bara" 38 så jag har väl kanske ett ägg kvar då som är ok! Vilken vecka är du i?
  • Frazze

Jag har Utrogest i överflöd så om någon vill köpa så har jag 4 paket. (Tror jag) det är 100mg som jag har!

• Frazze
    MillaQ2 skrev 2016-02-10 19:50:53 följande:

Tack! Jag ska höra vad min läkare säger. Har lutinus kvar, det är väl också progesteron?

Ja det är progesteron. Om du är nöjd med det så fortsätt med Lutinus! Behöver du mer sånt så har jag massor med sånt oxå Rustad för många barn Hahhahahahaha
  • Frazze
    MillaQ2 skrev 2016-02-10 19:50:53 följande:

Tack! Jag ska höra vad min läkare säger. Har lutinus kvar, det är väl också progesteron?

Ja det är progesteron. Om du är nöjd med det så fortsätt med Lutinus! Behöver du mer sånt så har jag massor med sånt oxå Rustad för många barn Hahhahahahaha
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus