Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
Jag älskar långa inlägg! Men jag vet, det är lite märkligt att längte efter något som händer "plötsligt" eller "aldrig". Det gör det svårt att förhålla sig till. Kul att du hittade något som känns bra att lyssna på. Jag vet inte om jag har rekommenderat den förut, men jag tycker mycket om en bok som heter "ingens mamma". Den handlar förvisso om frivillig barnfrihet, men jag tycker om hur den beskriver alla konstiga normer och förväntningar runt att skaffa barn. För mig var den befriande att läsa.
Jag märker att det blir svårare att inte glutta i kalendern hela tiden, nu när bim börjar närma sig. Men jag tycker ändå att det går hyfsat bra, särskilt när jag ser till att hålla mig sysselsatt. Ikväll ska jag äntligen börja träna igen. Ingen stor grej, men jag ser fram emot det.
Samtidigt VET jag att jag kommer bli sådär besviken om mensen kommer. Det önskar jag att jag kunde komma över.
Härligt med träning, det är en av de få sakerna som verkligen får mig att koppla bort allt annat :) jag tror man får acceptera att man kommer bli besviken om mensen kommer, trots att man tagit det rätt lugnt så har man ju fortfarande hoppats och längtat.
Har själv precis antagligen precis haft äl så nu är det bara att vänta in bim. Känns rätt okej för tillfället, har på nåt sätt accepterat att mitt liv är annorlunda och trots denna berg och dalbanan av känslor så är det ändå helt okej.
Trevlig helg!