ellinoras skrev 2015-08-06 09:10:38 följande:
Tack själv! Verkligen. Jag har nu så klart börjat tro att jag är gravid denna månad. Men men, det är väl som det blir.
Apropå det här med att undersöka känslan - det är roligt att du skriver att man får acceptera att man blir lite knäpp, för acceptans är en viktig del i hur man undersöker sina känslor. Dvs att inte tänka att det är fel att man känner som man gör, att det vore bättre att känna annorlunda etc, utan liksom bara acceptera känslan, känna på den och se hur den känns och vad den består av. Det är lite svårt att förklara, men är du intresserad så googla lite på yoga, meditation eller mindfullness.
Ja ok, då förstår jag. Att liksom se det i ett större perspektiv. Det är bra! Förmodligen blir det ju barn förr eller senare. Ibland känner jag mig stressad för att jag håller på att bli för gammal och att det snart är för sent. Men jag är 31 så än är det ju faktiskt inte så. Att få vara tillsammans med sin älskling och få barn förr eller senare, det är ju inte alls så tokigt :)
Känner igen det där med stressen att bli för gammal, mina tankar har en tendens att styra in sig på värsta läget och då är det ju lätt att allt bara känns hopplöst när det kanske inte är det. När jag istället borde vara sjukt tacksam över att jag lever med min allra bästa vän och vi båda vill samma sak med våra liv och gör varandra lyckliga.
Spännande att följa dig den här månaden, som sagt, plötsligt händer det :)