Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
Tack :) Hoppas det är er tur nu också :) bara att mysa på och försöka njuta av sommaren som förhoppningsvis blir lite mer somrig snart. Kram!
Tack :) Hoppas det är er tur nu också :) bara att mysa på och försöka njuta av sommaren som förhoppningsvis blir lite mer somrig snart. Kram!
pandoraDiem, hur är det med dig? Tänker på dig och hoppas att du mår bra! Jag har på något vis fått för mig att vi ska bli gravida båda två denna månad :) Men det kan förstås bara vara önsketänkande...
Hej!
Jag måste bara säga till er här att läsa denna tråden var oerhört befriande och intressant! Det kändes så skönt att höra att det var fler som reflekterat över denna upplevelse av besatthet man känner när detta väl drog igång, och vi är bara på vår andra månad... När min första mens kom grät jag på toa på jobbet, mest av besvikelsen av att mina föreställningar inte stämde.. svårt att känna sig tramsigare. 30 år och lipar som ett barn med fel present på julafton...
Det var kul att få läsa er med längre erfarenheten också som fått lite perspektiv och distans till det. Tack för att ni delar med er här av så privata saker till helt för er okända människor.
Denna veckan har jag mens och sedan ska jag ta till mig allt vettigt som skrivits här och coola ner mig ett par hekto!
Hoppas några av er kommer fortsätta här!
Mvh
Det är nog standard att börja utredning efter ett år om man inte varit gravid under den tiden och det har ju jag även om det slutade dåligt. Men om inte landstinget vill starta en så tror jag att vi går till en privat klinik och tar den kostnaden.
Känner så igen men i det du skriver, har till och med sagt till sambon att det är hans tur nästa månad att försöka få sin kropp att bli gravid :) så jobbigt att bli besviken. Men jag tror ju verkligen att denna frustration inte kommer att betyda nåt när vi väl är gravida.
Håller tummarna för dig, du får hålla mig uppdaterad :) kram
Det verkar tyvärr inte funka att bestämma att man är gravid. Jag har mensvärk och har börjat blöda lite. Lite för tidigt, men det är väl lika bra så behöver jag inte gå och bli ännu mer hoppfull i onödan. Känner mig väldigt besviken och uppgiven nu, men på tisdag ska vi åka bort så det blir nog bra tills dess.
Ok, då förstår jag hur det är med utredningarna. Jag tror att jag också skulle vilja göra en om det skulle gå ett år. Det kan så klart vara så att man blir gravid igen efter ett år och en månad, men det kan ju ändå vara skönt att kolla. Eller så skulle jag nog känna i alla fall. Jag bokade förresten tid hos gyn förut, för att kolla om det är något med mina oregelbundna cykler. Jag fick inte tid förens i augusti, men det känns ändå ganska skönt att slippa gå dit på sommaren.
Äh, nu får vi ta och koncentrera oss på semestern :) En sak som jag har upptäckt att jag tycker är väldigt meditativt, skönt och roligt, är att odla och pyssla med växter. Så det kan nog råda bot på dagens besvikelse.
Hur går det för er här inne? Jag hoppas att ni har en skön sommar och kan tänka på lite andra saker än denna längtan. Själv blev jag moster igår, känns helt overkligt. Längtar till jag går träffa henne :)
Tack :) va skönt att du kunnat koppla av. Har också haft det helt okej och känner verkligen igen mig i det du skriver, att jag knappt orkar hoppas längre. Samtidigt så vet jag att jag kommer att hoppas lite ändå dagarna innan mensen. Har ganska nyss haft äl så det blir en liten paus från familjeliv till mensen dyker upp annars kommer jag bli sådär galen igen :) hoppas du får behålla lugnet så kanske jag får läsa goda nyheter sen när jag kollar in här igen i börjar av aug :) fortsätter att hålla tummarna för oss, kan ju inte skada :)
Tråkiga nyheter här. Testade imorse efter att ha varit nästan helt säker på att det tog sig denna gång, men icke. Känner mig lurad och så fruktansvärt dum som liksom har gått och inbillat mig alltihop. Tänker tillåta mig att må skit idag så ska jag försöka rycka upp mig sen, kanske sätta mig ner och planera lite bröllop eller göra något romantiskt med sambon. Hoppas det går bättre för er.
Tyvärr finns det nog inget hopp för den här månaden, är på äl+15 och har spottings. Så bara att vänta på mensen nu. Tack för stödet! Kram.
Redo att ta nya tag efter en jobbig gårdag, tack för att jag fick skriva av mig här inne :)
först och främst, grattis cutebike!
Hallonen, svårt sånt där, jag hoppas du kommer fram till nåt som får dig att må bra.
Trevlig helg!