Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
Vad tråkigt att höra att mensen kommit, jag känner ju igen mig i så mycket av det du skriver, om besvikelsen och om att känna sig sämre än alla de där som bara verkar lyckas direkt. Jag tror det verkligen är viktigt att säga högt till sig själv lite då och då att alla misslyckade försök inte gör en till en sämre kvinna, snarare tvärtom: att vi orkar resa oss gång på gång fast vi inte ens vet om vi egentligen orkar måste ju betyda att vi är starka kvinnor.
Vad skönt att ditt besök hos gynekologen gav en del svar och ändå positivt att hon trodde att din pcos inte skulle försvåra för dig att bli gravid. Vi är säkert båda gravida snart även fast det inte känns så nu och fram tills dess får vi försöka komma ihåg att vi har ett ansvar gentemot oss själva att leva här och nu också :)
Det där med att berätta tycker jag är skitsvårt, vi har ju inte berättat för någon att vi försöker. Eller ja, min familj förstår väl det eftersom de vet om mitt utomkveds. Det känns lite ensamt att ingen vet på något sätt, det är ändå något som färgar hela mitt liv just nu och så vet inte mina vänner. Men ja, det är ju inte roligt om det blir ett stressmoment till, att undra över vad de tror när det aldrig händer något. Tror ändå vi har bestämt oss att när barnfrågan kommer upp nästa gång så ska vi vara ärliga och berätta att vi försökt ett år nu och precis påbörjat utredning. Men som sagt, sjukt svårt det där, när dessutom ofrivillig barnlöshet fortfarande är en sån tabu på något sätt. Jag känner för att bryta den tabun lite nu :)
Ta hand om dig och skäm bort dig själv riktigt ordentligt nu. Jag väljer att tro att all denna frustration och sorg vi känner idag kommer vara värt det till slut. Kram!