• Kixpix

BIM maj 2015

halo83 skrev 2015-04-29 14:38:51 följande:

Åh jag har precis som du!!! Känslan av att ha uvi och har troligtvis fått svamp med. Motvärn i magen men mest ut i ryggen..

Jag har läst om att många har fått svamp och UVI när ägget fäster. Men om man ska tro på det eller ej får man avgöra själv :) tänkte som sagt först höra med min syster! Och som sagt, mensvärk NU när BIM är om ca 2 veckor...
  • Kixpix
    Marie14 skrev 2015-04-29 14:15:02 följande:
    Fick verkligen inte ihop det:)
    Haha! Det förstår jag för det får inte jag heller ;) hade väl nummer 10 i huvudet eftersom BIM är då :)
  • Kixpix
    Brinkly skrev 2015-04-29 15:22:00 följande:

Smygtestade idag (ej morgon urin). Tyvärr neg bim-8. :(

Det är nog lite tidigt. På testerna står det att man kan testa från BIM -4. Men visst, det har gett positivt utslag tidigare hos andra. :)
  • Kixpix
    isali skrev 2015-04-29 15:55:15 följande:
    Har typ idag fått svamp och halvt UVI. Hade ÄL den 20 april tror jag. Iochmed att mensen inte dök upp senast så har jag knappt koll! Har varit ett testfreak men nu har jag hållt mig ifrån massa tester den närmsta tiden. Inget sen ÄL iaf! Tror BIM är 3/5.
    Oj! Det var ju skrämmande likt mig! Just det här med svamp har jag haft EN gång tidigare och det var måååånga år sedan. Därför blir jag lite nojig att jag helt plötsligt får svamp och UVI samtidigt. Äter dock penicillin mot min UVI MEN det fanns ingen påväxt på odlingen på urinen, därför fattar jag inte vad det är då jag hade typiska symtom för UVI. Känner typ inte igen mig själv.

Man kan ju också reagera olika på hormonerna i kroppen från kvinna till kvinna. Vissa är mer känsliga och vissa känner ingenting alls..
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-29 16:14:38 följande:

Kul att ni nämner uvi.. Skrev om det häromdagen ju, var hos läkaren och var tvärsäker att jag hade det, men inte. Men känslan är fortfarande kvar. Lustigt! :)

Haha ja du gjorde ju det. Gud vad konstigt! Samma som mig då, tvärsäker, men nej då.. Hormoner som spelar en ett spratt?!
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-29 16:44:07 följande:

Ja nått sånt måste det vara! :) inte ens jag är så dum att inbilla fram en uvi :p för det är inte kul!

Haha Nejdu. En UVI är aldrig välkommen, oavsett. Jag fick ju dock penicillin för att lindra mina besvär. Men ändå.. Jag känner inte igen mig själv, därför undrar man ;)
  • Kixpix
    isali skrev 2015-04-29 18:29:47 följande:

Har dock haft svamp 2 gånger tidigare. Men jag höll på att tappa hakan när jag läste detta så jag var tvungen att kommentera, haha. Nu senare har jag inte känt av något. Mest UVI känningar på morgonen. Alltså hur liksom? Hmm. Konstiga tjejkroppen. Känner mig dock inte gravid. Börjar dock känna mig sjuk tror jag?

Nåväl. Till helgen hoppas jag att mensen kommer. Då brukar svampen försvinna för mig. Eller lindrad iaf. Självklart hoppas jag att inte mensen kommer. Men jag beställer nog test imorgon kväll. Så kommer de först på måndag. Och så får man se helt enkelt ;)

Haha, ja det gjorde nästan jag också ;) jag känner heller inte mig gravid, utan bara en massa konstiga symtom som jag inte direkt upplevt tidigare. Vet egentligen hur tidigt jag vågar testa.. Ett tag kvar ju :(
  • Kixpix
    eg90 skrev 2015-04-29 18:52:11 följande:
    Smygtestade idag också. Visade också negativt men då hade jag ju ÄL i lördasg typ :P
    Men kunde bara inte hålla mig :O
    Tänkt på att det tar 3-10 dagar för ägget att sätta sig i livmodern. Så fastän du blev befruktad i lördags så är det väldigt tidigt att testa sig. Befruktningen sker ju, sen ska ägget vandra vidare ner i livmodern och det tar ju ett tag :)
  • Kixpix
    isali skrev 2015-04-29 20:56:04 följande:

Hur konstigt som helst! Jag känner mig konstant bubblig i magen. Min mage lever om mer än förut. "Knackar" som till i den, hmm .... Gasig, mycket vätska i kroppen. Har jag legat i soffan så ser jag ut som en soffa.

Någon med liknande konstiga?

Samma här! Har aldrig varit så gasig/kass i magen på väldigt länge. Magen lever sitt egna liv.

Tröttheten sköljer över mig, vet inte om jag börjar bli sjuk.

Har fått ett illamående varje kväll. Kan vara inbillning, men jag mår illa.
Svar på tråden BIM maj 2015