• Kixpix

BIM maj 2015

cocospaj skrev 2015-04-27 13:05:28 följande:

Nej bara urinprov och ven- och kappilärprov. Ända hoppet är ju om det är nidblödning, vet dock inte hur man ska veta.... :/

Det kan ju vara nidblödning. Inte alla kvinnor som får det. Du kan inte ringa gyn eller mvc för rådgivning?
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-27 15:48:59 följande:

Haha jag läste precis det, tänk om det faktiskt är så! Ååå hoppas!!

Var läste du detta? :)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-27 16:08:32 följande:

Jag googlade och det står det på alla sidor att det brukar fästa 7-10 dagar efter äl. :) jag trodde det fäste typ direkt haha!

Inget mer blod, bara brunt.. Jag är så nervöööös nu asså haha :)

Jaha! Det visste min skäl inte jag. Har också försökt googla på när ägget fäster. Jag trodde ju som dig :)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-27 16:13:17 följande:

Tänk vilken tur vi har som har varandra att fråga här! :) vi lär oss nya saker och kan stötta varandra och glädjas med varandra. Fantastiskt :)

Ja visst är det underbart! :) hoppas på plus nu!
  • Kixpix
    Marie14 skrev 2015-04-27 19:06:02 följande:

Jag fick UVi när jag var gravid.
    (Nu är jag inte det längre för jag fick missfall)

Man får antibiotika om man är gravid annars så ska det läka ut själv. Har du mycket besvär som itne avtar så ska man kontakta vården. Men antibiotika vore ju skönast helt klart att få:)

Fick du? Jag var inne i lördags för UVI. Läkaren sa att man kunde få det om man är gravid, men jag tyckte det var för tidigt att säga att jag är gravid, men då sa hon att det kan vara kroppens sätt att ställa om pga alla hormoner osv.

Nu steg ju hoppet lite i alla fall :)
  • Kixpix
    eg90 skrev 2015-04-27 20:10:43 följande:

Hur ska jag lyckas hålla mig till typ 9 maj innan jag tar ett grav test.

Innbillar mig nog bara men jag känner mig bubblig i magen, svullen, trött.. 

Men äl var bara för några dagar sedan så det kan väl inte kännas av redan om jag nu skulle vara gravid =O

Kan kan man väl alltid göra.

Detta är vårt första försök att få barn och man är väl helt inställd på att man SKA bli gravid och då känner man efter på varenda millimeter i kroppen :) jag ska hålla mig till BIM! tycker du också ska göra det. Jag har BIM 10-11/5 :)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-28 15:57:15 följande:

Stiger tempen hos er allihop när ägget släppt?

Min var som vanligt runt ÄL, 36.4. Dock kollade jag nu och har 37.0. Känner mig sjuk när jag ligger så högt haha, mår illa och känner mig övervarm.

Jag brukar själv ha väldigt låg temp i vanliga fall, ca 36,5.

Har känt mig "febrig" i några dagar och har tagit tempen varje dag och då har den visat 37,2 varje gång. Jag brukar ALDRIG ha så hög temp och nu är ju detta efter ägglossningen så man kan ju alltid hoppas på att något har hänt! :)
  • Kixpix
    KSRG8887 skrev 2015-04-28 18:09:11 följande:

Hoppar med i den här tråden :)

Tog ut kopparspiralen 21/4 och har ÄL "nu", BIM runt 8-9/5. Vi tror väl inte att det ska lyckas vid första försöket, men hoppas gör man ju (och lyckas inbilla sig alla möjliga och omöjliga symptom redan) ;)

Kul att följa andra i samma situation och kunna dela med sig. Vi har valt att inte berätta för någon att vi försöker.

Försöker sedan 21/4 2015
    Välkommen och lycka till :)
  • Kixpix

Blir liiiite orolig/pirrig nu.

Idag har jag varit lite gasig i magen.. Nu ikväll kändes det som om jag behövde göra nr 2, men när jag satt där hände inget, utan jag fick "mensvärk". Fick ont i magen och känner en molande värk i ryggslutet. När jag satt på toa kändes det precis som att mensen skulle komma som en fors, men det blev ju ingenting med det. Någon som känner igen sig? Jag hade ÄL i onsdags den 22 (tror jag) för jag har inte tagit några test.

Man har ju läst alla möjliga historier om att folk känner att ägget fäster men det tror jag inte. Utan känns konstigt att ha "mensvärk" fastän jag vet att det är alldeles för tidigt för att den ska komma nu.

• Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 10:30:37 följande:

Behöver hjälp att inte bli knäpp här hemma, haha.

Enligt min app så ska jag ha mens 2/5, men jag hade ÄL-flytningar redan 10-12/4, och inga ÄL-flytningar runt den 17/4 när jag "skulle haft" ÄL. Tog ett gravtest i måndags men det var negativt.. Tror ni att det är kört denna månaden?

Jag fick min ÄL lite tidigare än vad jag trodde. Tar inga tester eller dylikt. Så egentligen har jag nog BIM tidigare än vad jag räknat med! Jag sluta med preventivmedel i november förra året och cykeln diffar på några dagar hit och dit.

Jag tror det är lite tidigt att testa. Det är inte alltid det visar positivt samma dag som man har beräknad BIM. Vänta till efter helgen om din mens inte har kommit då.
Svar på tråden BIM maj 2015