• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • lanylena
    lott77 skrev 2015-04-07 14:35:49 följande:

Får hoppa in i denna tråd BIM 5/5

Välkommen {#emotions_dlg.flower} Lägger till dig i BIM-listan då
  • lanylena
    ÄL-lista

19/4
    Aniroma
    21-25/4 Symetrical
    1/5 Jullan1989
    3/5 Spring16

BIM-lista

2/5 Fiijah89, Carolaj83
    3/5 Aniroma
    5/5 lott77
    6/5 lanylena
    13/5 E90A
    17/5 Spring16
    18/5 Jullan1989
  • Fiijah89
    Spring16 skrev 2015-04-07 14:17:43 följande:

Jag äter inga kosttillskott alls. varför ska man egentligen göra det?

Nej det är ju inget måste :) men folsyra rekommenderar de att man ska ta, helst innan man blir gravid.
  • Fiijah89
    lanylena skrev 2015-04-07 14:18:57 följande:

Har försökt 3 gånger, så i maj blir det fjärde.. Har ett barn sen tidigare och hon blev till på 3:e försöket. Så nu är jag otålig....

Det förstår jag! Man vill ju att det ska gå lika lätt som tidigare :) men upp till ett år är ju i alla fall "normalt". Håller tummarna att det tar sig den här gången för er :)
  • Spring16
    Fiijah89 skrev 2015-04-07 14:53:33 följande:

Nej det är ju inget måste :) men folsyra rekommenderar de att man ska ta, helst innan man blir gravid.

Jaha okej :) men varför bör man äta folsyra? Vad gör den egentligen?
  • Fiijah89
    Spring16 skrev 2015-04-07 15:13:41 följande:
    Jaha okej :) men varför bör man äta folsyra? Vad gör den egentligen?
    Det är viktigt för celldelningen hos fostret, har du brist på folsyra så finns det risk för vissa foster skador, så som ryggmärgsbråck.

Står att man helst ska äta extra folsyra i en månad innan en graviditet och sedan de första 12 veckorna av graviditeten. Min bm säger dock hela graviditeten så jag kör på det :)
  • Riolina

Jag hoppar över till maj nu :( Vet inte när nästa bim blir eftersom jag inte fått mensen än. Testade negativt idag på bim +2 så jag borde börja blöda när som helst. Hoppas maj blir vår månad!

• Mlan

Okej nu sätter vi igång igen. Tror jag är inne på sista mensdagen idag, den var 8 dagar sen. Fatta snopet. Skengravid som hejsan! Aja, BIM är 6/5. Håller tummarna nu då vi är inne på vår 7 månad nu. Inga barn sen tidigare. Bara en sen abort (v.13) tyvärr.

Segt och vänta, funderar på att fimpa cigaretterna helt nu med. Ifall det kan hjälpa! Killen kanske också borde. Är bara rädd att det ska göra oss ännu mer fixerade. Kanske borde vi skapa en aktivitet av de, som att trappa ned tillsammans?

Behöver en ny hobby!! Haha!

Vi hoppas på ett positivt maj!

• lanylena

Men alltså, detta är ju jättemärkligt! Jag hade/har BIM igår eller idag, men än så länge är det bara lite spottings, knappt det. Bara kommit lite rosa på pappret när jag torkat mig, men inget mer? Och knappt nånting idag? Antingen är mensen sen eller så är det tecken på graviditet.

Jag hade nämligen spottings innan jag plussade med dottern, men det var från ca 3 dagar innan BIM och framåt? Inte på BIM?
    Testar dock fortfarande blankt.

Jaja, den som lever får se helt enkelt.

• Carolaj83

Min sambo har endast umgängeskrets med sin dotter just nu tors em till mån morgon varannan vecka. Min äl lyckas alltid träffa in dessa dagar. Visst vi kan ha sex iallafall men blir långt ifrån lika avslappnat då man är rädd att hon ska vakna. Har även mina barn under denna period.

Svar på tråden BIM maj 2015