• Mlan

BIM maj 2015

Okej nu sätter vi igång igen. Tror jag är inne på sista mensdagen idag, den var 8 dagar sen. Fatta snopet. Skengravid som hejsan! Aja, BIM är 6/5. Håller tummarna nu då vi är inne på vår 7 månad nu. Inga barn sen tidigare. Bara en sen abort (v.13) tyvärr.

Segt och vänta, funderar på att fimpa cigaretterna helt nu med. Ifall det kan hjälpa! Killen kanske också borde. Är bara rädd att det ska göra oss ännu mer fixerade. Kanske borde vi skapa en aktivitet av de, som att trappa ned tillsammans?

Behöver en ny hobby!! Haha!

Vi hoppas på ett positivt maj!

• Mlan

Köpt clearblue ägglossningstest, ska tydligen vara ganska bra. Så testa jag idag, tydligen ägglossning nu i dagarna! Testa i förrgår men då var de "icke fertil" och idag är jag superfertil enligt hormonindikatorn. Inte konstig om jag har missar dessa två superdagar om jag bara chansat de andra 6 månaderna... Så nu efter jobbet ikväll är killen min :D hoppas hoppas! Min förra menscykel blev typ 39 dagar, väldigt ovanligt för mig. Så hoppas den blir kortare och att vi får se ett plus snart!!! Fler som har ÄL nu i dagarna?:)

• Mlan

Mitt skall också ändras, ÄL 14/4 och bim 2/5.

Håller tummarna för maj??????

• Mlan

Haha glömmer hela tidenatt emojis blir frågetecken... Jag har inte blivit knäpp, än ;)

• Mlan

Sorry! Såg att jag skrev fel 17/4 hade jag ÄL. :)

tiden efter ÄL till bim är outhärdlig!! Mitt kontrollbehov tar kål på mig haha. Man är otroligt hjälplös. Man har gjort vad man kan (förhoppningsvis)... :D

• Mlan

Jag är lite kluven där, killen och jag åker till Köpenhamn 1-3 maj och rår om oss. Har bim 2 maj, vet inte om jag vågar testa innan. Antingen mår man skit eller så gör jag de bästa av situationen och slipper undra. Eller så går jag hela helgen ovetande och inbillad mig att jag är gravid och undviker allt som har med njutning och göra. Tror jag svara på mig själv där, nä jag vet inte. Kommer nog testa innan vi åker!

Har du haft ÄL? Och när har du bim?

HCS skrev 2015-04-23 11:28:04 följande:

Usch ja. Jag är precis lika.. man måste bara veta hur det ligger till... när tänker du testa?

• Mlan

Det har du rätt i. Är bara så jäkla trött på att testa mig och få ett negativt resultat! Det tär ju något enormt på psyket...

Åh då får vi hoppas att de tar sig för er nu då! Håller tummarna.

Nej jag har inga barn sedan tidigare, bara en sen och tung abort i v.13.

Läste din blogg och såg att du hade barn sen tidigare, vilken lycka :) planerade ni den första? Isf tog det tid?

HCS skrev 2015-04-23 12:13:26 följande:

Har äl nu och bim blir 6 maj ungefär. 

Skulle nog testa innan jag åker om jag var du! Då kan du ju njuta fullt ut, är du gravid så kan du mysa och vara glad att det faktist tog!

Håller tummarna för dig! Har du barn sen tidigare?

• Mlan

Nu har jag beställt hem 2 "testa tidigt" RFSU för att testa nästa vecka!! Har en känsla av det inte tagit sig denna gången heller (försök 7) för vi har typ bara haft sex runt ÄL, känns lit för lite. Jag vill ju ha varannan dag för att vara på den säkra sidan.

Någon med som börjar testa nästa vecka?:) eller är kah först ut?

• Mlan

Har också haft de problemet! Negativt i flera dagar, sen kommer de ingen blinkade gubbe utan direkt bara en gubbe. Vilket kändes helknäppt. Precis som att jag missa en det av min fertila tid denna månaden :(

Otti skrev 2015-04-25 08:23:23 följande:

Fulla utslag på älstickan och cb nu imorse!

Frågan är ju om ägget verkligen släpper nu. Förra månaden hade jag ju 4st fulla utslag under en vecka..

Så när ska man då börja smörja med progeateronkrämen? Tempar också för första gången så får väl se om tempen höjs om ett par dagar.

Det konstiga är att jag inte ens fick en blonkande gubbe på cb igår..

Svar på tråden BIM maj 2015