• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • debbie85
    mkes skrev 2015-05-16 22:04:29 följande:

Så ska det låta! Varfööör har jag testat upp alla mina test redan?!

Åh nej! När är det du har BIM? Tisdag?
  • mkes
    debbie85 skrev 2015-05-16 22:31:05 följande:

Åh nej! När är det du har BIM? Tisdag?

Onsdag förmodligen, förra cykeln var lutealfasen på 15 dagar så kör på det! Men äl+11 idag. Testet igår var negativt så vet ju redan att det inte tagit sig (plussade äl+9 förra gången) men vad annars ska man underhålla sig med fram till mensen kommer liksom?!
  • boniish
    soofa skrev 2015-05-16 21:31:40 följande:
    Jag håller tummarna! Inget plus här än, äl i morgon så nu börjar den långa väntan till bim den 31/5. 
    Tack detsamma :) lycka till & kör för fullt nu hehe :)
  • boniish
    natlin skrev 2015-05-16 21:54:26 följande:
    Förstår vad du menar med att inte våga testa. Jag kommer nog också göra som du testa några dagar efter BIM om jag klarar mig däröver :/ tycker jag haft lite stick och molande i livmodern idag ÄL+8.
    Vi får skaffa oss styrka och våga testa hehe:) ska imån eller måndag tänkte jag :) hoppas de lyckas för dig & att Du plussar . Sticker till lite på mig med emellan åt annars inget. Kan man inte bara få tydliga graviditet symtom slipper man bli nervös hehe :)
  • debbie85
    mkes skrev 2015-05-16 22:37:19 följande:

Onsdag förmodligen, förra cykeln var lutealfasen på 15 dagar så kör på det! Men äl+11 idag. Testet igår var negativt så vet ju redan att det inte tagit sig (plussade äl+9 förra gången) men vad annars ska man underhålla sig med fram till mensen kommer liksom?!

Men måste man plussa på samma dag som vid tidigare graviditet? Det är ju en ny individ med nya celler som bildar HCG? Jag har iaf inte tappat hoppet.
  • anlibabe

På tisdag åker jag och sambon utomlands med all inclusive så det blir till att testa innan så man vet om man kan dricka alkohol eller inte. Efter äl hade jag massa symtom tyckte jag, men nu tycker jag inte att jag känner något alls..! Men ingen mens än! Men misstänker att cykeln är jätteoregelbunden, så förväntar mig inget heller. Testade i början på veckan och tyckte inte det syntes något mer än ett spökstreck, men efter att ha läst om spökstreck så börjar jag tro att det kanske var något mer......! Usch.. Vågar inte testa! Vill så gärna ha ett plus!!! Springer och kissar hela tiden tycker jag och vissa dagar är jag så törstig så... Jaja, tror ändå det blir negativt denna månaden! Men då blir semestern desto roligare! :)

• Symetrical
    Maka94 skrev 2015-05-16 20:55:11 följande:

Tycker att mensen kan komma NU om det inte är nått, blir olidlig av den här känslan att det känns som att den är på g men inget händer. Kom nu direkt istället så vi kan köra nästa försök, för det kan väl inte kännas exakt som när mensen är på g när man är gravid?!

För mig var det så förra gången, förutom att jag aldrig fick riktigt sådär ont som man får precis innan den dyker upp. Var dock nära några gånger, så det vart rusningstrafik till toaletten i ett par dagar. :-P Men varje gång värken eskalerade avtog det efter ett tag och sen plussade jag på bim +2.
  • Kolan91
    Cafeconleche skrev 2015-05-16 18:40:46 följande:

Kolan91:

14 maj enl appen, men kan ju va ägglossningen som är försenad?! Brukar dock ej känna av den. Vad är det för gravtest du tagit? Kan du rekommendera några bra?

Jo, bara att testa igen. Bim är ju bara ett ungefärligt datum dessutom.

När jag har äl känner jag bara molvärk vid äggstocken (alltid på vänstra sidan, kanske bara har 1 fungerande äggstock... borde kanske kolla upp det vid tillfälle) sedan försvinner värken efter typ ett dygn/eller två.

Det var samma denna månad förutom att en molvärk kom tillbaka 1 vecka senare och då kände jag i hela "tjejmagen".

Då tänkte jag antingen är jag gravid eller så kommer det komma en meeeega mens. Mensen har inte dykt upp och ingen värk har kommit.

Min partner tyckte dock att mitt underliv luktade lite järn igår vid samlag vi var tvugna att titta om det kom blod på hans ***** hela tiden men det kom inget och inte nu på morgonen heller, jätteskumt. Jag vet alltså fortfarande inte om jag är gravid eller inte.

Jag ska testa imorgon. Jag har testat med Clear Blue och Apotekets (Apotekets kräver mer hcg i urinet än Cb så jag rekomenderar cb:s innan BIM.Det är min erfarenhet i alla fall.

• debbie85

Hahaha! Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag ser tydligt strecket. Vet inte hur tydligt det syns på bild. ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Min lilla dotter ska bli storasyster.