• Anonym (Lön)

Högutbildade vad har ni för lön?

Ni som har en högskoleutbildning, vad har ni för lön? Hur länge har ni varit verksamma inom yrket? Hur många år har utbildningen varit?

Jag har lön på 27 500 kr, har en masterexamen (5 år) inom naturvetenskap. Jag har varit anställd i 1 år efter examen.

• Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?
  • bastardized
    bastardized skrev 2015-04-04 00:13:54 följande:

Synnerligen outbildad och istället vad man kan kalla en self made man...

Jobbar för ett Danskt konsultföretag och får in 68.000kr efter skatt på mitt lilla konto. Till detta infinner sig en nätt resultatbonus varje år som de sista åren har motsvarat mer än min faktiska lön.

Sug på den plugghästar ;)

Tjänstebil är ett ytterligare bonus i min tjänst.
  • bastardized
    Sweet Sofia skrev 2015-04-04 00:17:58 följande:
    Så varför svara i tråden om du inte är högutbildad? Missade du vad tråden handlade om?

Icke!

Kan vara kul att informera allmogen om att man faktiskt kan stå i rökrutan och börna med Puch Dakotan i plugget och ändå ha råd att röka fina cigarrer senare i livet. Ni högutbildade är oftast förlorare när det kommer till både materiell och faktisk livskvalitet när allt kommer till kritan.

Torra små individer som tror att ni kan imponera med betyg på ett A4..

• Sweet Sofia
    bastardized skrev 2015-04-04 00:24:21 följande:

Icke!

Kan vara kul att informera allmogen om att man faktiskt kan stå i rökrutan och börna med Puch Dakotan i plugget och ändå ha råd att röka fina cigarrer senare i livet. Ni högutbildade är oftast förlorare när det kommer till både materiell och faktisk livskvalitet när allt kommer till kritan.

Torra små individer som tror att ni kan imponera med betyg på ett A4..

Och du tror inte folk utbildar till något de vill jobba som?

Hade själv aldrig kunnat jobba som sjuksköterska utan utbildning.
  • bastardized
    Sweet Sofia skrev 2015-04-04 00:26:45 följande:
    Och du tror inte folk utbildar till något de vill jobba som?

Hade själv aldrig kunnat jobba som sjuksköterska utan utbildning.

Nej, min erfarenhet är att folk hellre slänger sig med en etablerad och "fin" titel framför ett personligt och innerligt hjärtligt engagemang. Det är yta allt handlar om helt enkelt. 

Undantag finns förstås..

• athanatos

Okej eftersom det tydligen är okej att gå off topic i en här tråden så kanske vi kan börja prata recept och mode också?
    Eller ska vi kanske gå tillbaka till topic?

• bastardized
    athanatos skrev 2015-04-04 00:31:36 följande:

Okej eftersom det tydligen är okej att gå off topic i en här tråden så kanske vi kan börja prata recept och mode också?
    Eller ska vi kanske gå tillbaka till topic?

Helt ok!

Vad tycker du om lumberjackets?

• Sweet Sofia
    bastardized skrev 2015-04-04 00:29:50 följande:

Nej, min erfarenhet är att folk hellre slänger sig med en etablerad och "fin" titel framför ett personligt och innerligt hjärtligt engagemang. Det är yta allt handlar om helt enkelt. 

Undantag finns förstås..

Tja, jag trivs då i mitt yrke, har både bra lön (hög) och bra arbete. Är då verkligen ingen förlorar matriellt eller i livskvalitet.

Jobbar jag fyra-fem extra övertidspass i månaden så är jag samma lön som dig. Men för mig är inte lönen det viktiga utan det vitaste är att jag trivs i mitt yrke och trivs på jobbet.
  • bastardized
    Sweet Sofia skrev 2015-04-04 00:34:58 följande:
    Tja, jag trivs då i mitt yrke, har både bra lön (hög) och bra arbete. Är då verkligen ingen förlorar matriellt eller i livskvalitet.

Jobbar jag fyra-fem extra övertidspass i månaden så är jag samma lön som dig. Men för mig är inte lönen det viktiga utan det vitaste är att jag trivs i mitt yrke och trivs på jobbet.

Då är jag faktiskt riktigt glad för din skull.

• Anonym (it)

Pluggat 3 år(kandidat). Har i år jobbat tio år med avbrott för föräldraledighet. Jobbar med affärssystem på ett större företag. 42000/mån.

Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?