• Anonym (Lön)

Högutbildade vad har ni för lön?

Ni som har en högskoleutbildning, vad har ni för lön? Hur länge har ni varit verksamma inom yrket? Hur många år har utbildningen varit?

Jag har lön på 27 500 kr, har en masterexamen (5 år) inom naturvetenskap. Jag har varit anställd i 1 år efter examen.

• Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?
  • Anonym (rr)

Utbildad biolog. Drygt 30000, handläggare inom offentlig förvaltning. Tre års anställning.

• Anonym (Loppan.)

Nyexad jurist. Jobbat i två månader, ingångslön 33500 kr. 

• Anonym (Rickard)

Riskkapitalist utan vidareutbildning. Lever endast på aktieutdelningen. Har även ärvda pengar och fastighetskapital.

25 år. 

• 05em06

Utbildad statsvetare men arbetar ej som det. Arbetar som kundansvarig samt med hr för ett privat bolag heltid 28.000kr men jobbar 75% nu. Arbetat i 4 år med 1 år fl. började på 21.000kr.

• Anonym (Kommunikatör)

Kommunikatör och webbredaktör, har en fil. kand. i mediekommunikation. Tjänar 30 000, har varit anställd i sex år. Har lite förmåner utöver lönen också och avstod en löneförhöjning mot att jobbet betalade för en utbildning.

• Anonym (lärare.)

Lärare, grundutbildning på 5 år men har sen läst till ytterligare ämnen. Har jobbat sen 2006 med undantag för 2 föräldraledigheter. Har nu 30 200 kr i lön.

• any19877

Ekonom. 3 år på högskolan. Har jobbat i 2 år nu. 31000 i lön men jobbar 80%

• Anonym (Cilla)

58000 i månaden. Civil ingenjör. 17 år i yrket.

• Anonym (bibliotekarie)
    Anonym (Maja) skrev 2015-04-03 11:15:50 följande:
    Fast när jag kollar lönestatistiken får jag det till att bibliotekarier på kommunala bibliotek har en medellön på knappt 27000:-. Fast den var lite lurig att läsa så jag kanske fattat fel?
    Herregud. Skiljer det så mycket mellan Finland och Sverige? Jag bor nämligen i Finland. Jävla fattiga skitland, jag flyttar till Sverige. Iofs är er bostadsmarknad åt helvete, kan ju knappast bo i en skolåda ute på gatan.
  • Anonym (förskollärare)

Tjänar 29200 kr brutto from 1 april. 9 år som förskollärare.

Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?