FDFMGA skrev 2019-12-08 08:40:39 följande:
Försök sluta tänka i termer av att du är beundrad eller föraktad, åtminstone här på FL och i synnerhet ur perspektivet att du inte får lika mycket uppmärksamhet som andra.
Visst, jag vet att du inte är ensam om att uttrycka den sortens känslor bland nyauktoritära här på FL - men den starke ledare ni söker som ska ge er bekräftelse kommer ialdrig någonsin att bekräfta er på andra sätt än att förklara vad sin ska avsky och vad som ska rymmas inom den spaltsmala nyauktoritära åsiktskorridoren.
Jag tror inte att det egentligen är vare sig islam eller nyauktoritär höger elelr för den delen lån av ungdomliga uttryck som är vägen framåt för dig så att du kan behälla en åsikt över en längre period - och kanske till och med få den att mogna med tiden - i stället för att ständigt byta för att få den uppmärksamhet ingen ändå kommer att ge.
Se på exemplet Storpappan postat om Löfven. Löfven har alltså kort och koncist genom åren sagt att våldtäkter är oacceptabelt, så resonerar mogna personer och då utan att försöka dölja företeelsen, utan tvärtom genom att se till att begreppet vidgas så att fler fälls för brottet.
Jag tror att du har mycket att lära av Stefan Löfven - och då syftar jag inte på det faktum att ni bägge är så skrala retoriker - han ordkarg och stapplande, och du i en mångordig vals utan riktning.
Lycka till, Digestive - och försök att avhålla dig från uppmärksamhetsjämförelser!
Du har redan druckit på tok för mycket av Hjalmar Söderbergs glas i Doktor Glas.
Haha, det är för sött. Du försökte alltså ännu mer istället. :)
Och svaret är: 75 - 25 = 50.
Alltså inte 125.
Jag minns hur du sprätte runt när du lyckades få det till 125 och till och med insisterade att folk skulle äta samma kunskapsfrukt som du själv har förtärt.
Men, men, en vacker dag så inser du varför ingen blev till sig av ditt erbjudandet... det kan du förhoppningsvis räkna med och bättre än procent. ^___^