Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-12-07 14:51:16 följande:

Du sprider det material som SDs propagandamakare skapar. Och du gör det med stolthet och du menar att du inte deltar i deras spridande av deras hat.

Det är i min mening märkligt att du inte kan se eller erkänna din delaktighet i detta.

Det är enligt min mening djupt intellektuellt ohederligt att du frånsäger dig din delaktighet i detta.

Det är enligt min mening uppenbart att du är del av SDsvansen eller det som kallas en nyttig idiot - du ger sken av bägge delarna. 

Hahaha... vilken häxjakt du för. Hysteri på hysteri!

Man ska alltså passa sig för att finna bilder roliga om en sverigedemokrat har skapat dem? :)

Innehållet (i bilderna) = skit samma, tydligen fullständigt irrelevant. Med en sådan inställning kan jag dock förstå om du ger Stefan Löfven (S) ditt förtroende. ;)

Aja, råkar en sverigedemokrat ha skapat någon av dessa två bilder som jag har postat här så all cred till denna. ^___^
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-07 15:41:10 följande:

Ja, du visar tydligt med detta inlägg att du såväl är politiskt naiv och sprider propaganda och att du är en del av SDsvansen.

Vilket jag frågat om och påpekat flertalet gånger - och tydligen med rätta.

Där är så att klockorna stannar när man läser trams som att harmlös satir riktad mot Stefan Löfven (S) med omnejd skulle innebära spridningen av hat mot allt ifrån invandrare till vänsterliberaler.

Du menar att du har jobbat med analytiska arbetsuppgifter men är uppenbarligen helt oförmögen till att ens klassificera innehållet i en bild. Det är så jag skäms å dina vägnar...

Du verkar helt övertygad om att en bild sprider hat mot invandrare hela vägen bort till vänsterliberaler - bara för att en sverigedemokrat har skapat den! Hur är det ens möjligt att bli så fartblind i häxjakten?

Jag är inte ett dugg intresserad eller det minsta påverkad av dina infantila SD-stämplar. Det ligger en nivå av analys bakom dem som är direkt fördummande och taktiken i sig hör hemma i DDR.

Är du ens medveten om hur vrickade dina resonemang är?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-07 16:38:06 följande:

Du förstår tydligen inte min poäng trots att jag upprepat de otaliga gånger. 

Det konstanta spridandet av material från SDs propagandakanaler och SDnära kanaler utan att förstå, redogöra för eller ens begripa det stöd detta ger källorna är osedvanligt naivt och samtidigt fullt medvetet, det gör att di deltar i SDsvansen.

Som svar på kritik av detta agerande så kommer nedvärderande kommentarer som att du skäms å mina vägnar, att argument är infantila, fördummande och hör hemma i DDR - Just detta DDRsmetande är någonting som alt right tydligen ägnar sig åt. Så det går hand i hand med vurmandet för SDmedias propaganada.

Det finns en tydlig skillnad här.

Jag säger att du håller på med att sprida SDpropaganda - vilket du medger är källan till dina inlägg. Jag brunsmetar dig därför med rätta som jag ser det.

Sen DDRsmetar du mig för att jag kritiserar dig - var kopplingen till DDR finns har du inte lyckats redogöra för utan det är någonting du tagit ur luften - 'den bruna luften' skulle jag tro med tanke på hur DDRsmetande används nuförtiden.

Istället för att argumentera för att dina poster av SDpropaganda inte är SDpropaganda av vilket skäl du nu vill eller kan tänka dig anföra så drar du ner dig själv till en nivå där du istället gör personliga påhopp som du inte ens klarar av att ge argument eller belägg för.

Var det infantila ligger kan vem som helst se genom att läsa inläggen i fråga.

Jag hoppar på dina vrickade resonemang men eftersom du inte kan skilja dem från din person så är det nog bäst att undvika dig helt och hållet.

Du har ändå ingenting annat än argumentationsfelet >>Guilt by Association<< att komma med och det finns ingen som helst anledning - för varken mig eller någon annan - att bemöta sådant skräp.

Lycka till med häxjakten! :)
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-07 17:02:35 följande:

'Guilt by association' efter att du själv sagt att du sprider SDpropganda medvetet

haha 

Förklara hur du inte är skyldig till att sprida SDpropanda medvetet  - om du har några bra argument för detta är jag uppriktigt intresserad.

Så har du något att tillföra som visar på att min argumentation är vrickad, infantil och på hur det är skräp?

Ja, >>Guilt by Association<< är ett infantilt argumentationsfel.

Haha, det är så kul att du sitter och förväntar dig att jag försvara mig mot anklagelser som att jag har spridit hat mot invandrare, kulturmarxister, vänsterliberaler, landsförrädare(?!) och multikulti.

Anklagelser som du inte ens kan peka ut i innehållet som jag har postat... men som ändå ska innebära spridning av det nämnda.

Du är bara rolig. :)
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-07 17:34:33 följande:

Bilden kommer inte från AB ursprungligen - men det har du ju inte kollat upp - utan du sprider i vanlig ordning naivt allt du hittar utan källkritik och konsekvenstänkande.Du fpr nog kolla upp vad du hulkar upp innan du skriver ned det -- Gulit by association är inte ett infantilt argumentationsfel..  men du är snabb i repliken alla fall  

www.lysator.liu.se/~mosh/arne/arne01.gif

Vill du ha en förklaring på vilken sorts argumentationsfel guit by association är så hjälper jag dig mer än gärna.

Men frågan är väl om du är skyldig till att sprida SDpropaganda eller inte - du har själv medgett att du gör det medvetet oh du ser inte att detgör dig skyldig till att sprida SDpropaganda. Så guilt by association är inte det det handlar om  - det handlar snarare om en fråga som om det tex går att dra antisemistika skämt utan att göra sig skyldig till antisemitism osv..

Lika skyldig som Aftonbladet helt enkelt. :) Rätt kul att du säger och påstår saker utan vidare hänvisning än till Arne Anka. Är det samma författare som är den ursprungliga källan måntro?

Haha, du jämför alltså satir riktad mot Stefan Löfven (S) med antisemitiska skämt och tror att det är intellektuellt hållbart. Du får helt enkelt fundera på om det är OK att vara anti Stefan Löfven/sittande statsminister och på vad det skulle innebära om det inte vore OK.

Jag ser för övrigt att du fortfarande inte kan peka ut det hatiska i bilderna som jag (och Aftonbladet) har postat/publicerat.

Ska du inte skriva en arg insändare till Aftonbladet och förklara hur de sprider hat mot invandrare, kulturmarxister, vänsterliberaler, landsförrädare(?!) och multikulti eller är du rädd för det skulle bli för tydligt hur vrickade dina resonemang är då? ^___^

Man kan ju tycka att en mediagigant som Aftonbladet vore lite mer alarmerande i din skojiga värld än mig som skribent här på Familjeliv. Men det finns väl ingen ände på skojigheterna som du bjuder på...

Gillar för övrigt att du tar upp konsekvenstänkande. Du får gärna förklara vad satir riktad mot Stefan Löfven och omnejd skapar för konsekvenser mer än att elementen då ifrågasätts.

Jag har inte erkänt någonting utan ställt upp en premiss för dina resonemang. Var du inte den som plockade isär premisser för att vända och vrida på inlägg? Haha... suck, analytikern! Bilderna har jag tagit på måfå via Google - någon från Reddit, någon har vattenstämpeln Politikfakta, den ena kommer från Meme Generator och den andra från Aftonbladet.

Bland dessa meme:s så fanns det massor av osmakliga diton som faktiskt innehöll vissa mått av rasism med mera olämpligheter. Men, men... vi ska inte kolla på innehållet utan på den ursprunglig källa, eller hur? :) Det säger mest om allt, verkar Padirac tycka.

Är bara du som tror att något magiskt händer om satir har skapats av en sverigedemokrat. :) Det kan du också få förklara - vad som magiskt sker om en sverigedemokrat har skapat en meme och som då inte gäller någonting dylikt som har skapats av någon annan.

Det är så enkelt att även sverigedemokrater kan träffa rätt ibland liksom skapa rolig och träffsäker satir - det är inget fel med det, Padirac. Det är snarare en vardag som du får vänja dig vid när var fjärde väljare sympatiserar med dem i opinionen, haha...

...men lek du för all del den här >>Allt som en sverigedemokrat gör är lava!<<-leken, det är väldigt underhållande att se på. ^___^
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-07 18:44:00 följande:

Jag jämförde spridandet av åsikter från ett håll med spridandet av åsikter från ett håll.

Det jag pekar på är att du om och om igen medvetet sprider Sdpropaganda - om det är satir riktad mot SL eller S eller FR eller någon annan eller något annat är en sak i sig, men inte det jag kritiserar i dina inlägg.

Du vet mycket väl att kritiken är baserad på att det är just SDs propaganda du sprider - ett parti som är illiberala, knappt klarar det parlamentariska arbetet i riksdagen och kontinuerligt sprider historieförfalskningar, enligt sig själva sysslar med brunt propagandaspråk osv.

Om du vill försvara dina inlägg med SDpropaganda vilka jag kritiserar så får du göra som du försöker göra nu, visa på vilken relevans dina inlägg har när jag kritiserar dem.

Men så länge du okritiskt sprider SDpropaganda utan ett kritisk förhållningssätt till källan kommer jag att påepka att du går SDsvansens ärenden och är SDpropagandans nyttiga idiot.

Ja? Och jag har spridit anti Stefan Löfven (S) åsikter i form av harmlös satir, vilket du tydligen har väldigt stora problem med.

Haha, dina premisser för >>SDpropaganda<< verkar vara att en sverigedemokrat har skapat satir. :) Uh...

Enligt dig verkar >>SDpropaganda<< i förlängningen vara en sverigedemokrats åsikt - redan på nivån att man inte tycker om Stefan Löfven som statsminister, haha...

Aja, du får peka ut vilka bilder du klassar som >>SDpropaganda<< samt ge stöd för att de då skulle vara >>SDpropaganda<<.

Jag själv ser kritik i form av harmlösa satirer riktade mot Stefan Löfven... satir som kunde ha skapats av vem som helst som är kritiskt inställd till den samme.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-07 19:40:36 följande:

Kririken är inte att det är satir mot SL, kritiken är att du och och om igen sprider innehåll och propaganda från SDmedia och SDnära media.vilka sprider SDpropaganda.

Men det är alltså för svårt att förstå att detta är att vara en del av SDsvansen.

Haha... vilken del av att STÖDJA DINA PÅSTÅENDEN förstår du inte?

Igen då:
    Digestive skrev 2019-12-07 19:15:05 följande:

Aja, du får peka ut vilka bilder du klassar som >>SDpropaganda<< samt ge stöd för att de då skulle vara >>SDpropaganda<<.

• Digestive
    storpappan skrev 2019-12-07 19:41:18 följande:

Ibland är riksdagen rena parodin! 

Kekekekek... XD
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?