Padirac skrev 2019-12-07 17:34:33 följande:
Bilden kommer inte från AB ursprungligen - men det har du ju inte kollat upp - utan du sprider i vanlig ordning naivt allt du hittar utan källkritik och konsekvenstänkande.Du fpr nog kolla upp vad du hulkar upp innan du skriver ned det -- Gulit by association är inte ett infantilt argumentationsfel.. men du är snabb i repliken alla fall
www.lysator.liu.se/~mosh/arne/arne01.gif
Vill du ha en förklaring på vilken sorts argumentationsfel guit by association är så hjälper jag dig mer än gärna.
Men frågan är väl om du är skyldig till att sprida SDpropaganda eller inte - du har själv medgett att du gör det medvetet oh du ser inte att detgör dig skyldig till att sprida SDpropaganda. Så guilt by association är inte det det handlar om - det handlar snarare om en fråga som om det tex går att dra antisemistika skämt utan att göra sig skyldig till antisemitism osv..
Lika skyldig som Aftonbladet helt enkelt. :) Rätt kul att du säger och påstår saker utan vidare hänvisning än till Arne Anka. Är det samma författare som är den ursprungliga källan måntro?
Haha, du jämför alltså satir riktad mot Stefan Löfven (S) med antisemitiska skämt och tror att det är intellektuellt hållbart. Du får helt enkelt fundera på om det är OK att vara anti Stefan Löfven/sittande statsminister och på vad det skulle innebära om det inte vore OK.
Jag ser för övrigt att du fortfarande inte kan peka ut det hatiska i bilderna som jag (och Aftonbladet) har postat/publicerat.
Ska du inte skriva en arg insändare till Aftonbladet och förklara hur de sprider hat mot invandrare, kulturmarxister, vänsterliberaler, landsförrädare(?!) och multikulti eller är du rädd för det skulle bli för tydligt hur vrickade dina resonemang är då? ^___^
Man kan ju tycka att en mediagigant som Aftonbladet vore lite mer alarmerande i din skojiga värld än mig som skribent här på Familjeliv. Men det finns väl ingen ände på skojigheterna som du bjuder på...
Gillar för övrigt att du tar upp konsekvenstänkande. Du får gärna förklara vad satir riktad mot Stefan Löfven och omnejd skapar för konsekvenser mer än att elementen då ifrågasätts.
Jag har inte erkänt någonting utan ställt upp en premiss för dina resonemang. Var du inte den som plockade isär premisser för att vända och vrida på inlägg? Haha... suck, analytikern! Bilderna har jag tagit på måfå via Google - någon från Reddit, någon har vattenstämpeln Politikfakta, den ena kommer från Meme Generator och den andra från Aftonbladet.
Bland dessa meme:s så fanns det massor av osmakliga diton som faktiskt innehöll vissa mått av rasism med mera olämpligheter. Men, men... vi ska inte kolla på innehållet utan på den ursprunglig källa, eller hur? :) Det säger mest om allt, verkar Padirac tycka.
Är bara du som tror att något magiskt händer om satir har skapats av en sverigedemokrat. :) Det kan du också få förklara - vad som magiskt sker om en sverigedemokrat har skapat en meme och som då inte gäller någonting dylikt som har skapats av någon annan.
Det är så enkelt att även sverigedemokrater kan träffa rätt ibland liksom skapa rolig och träffsäker satir - det är inget fel med det, Padirac. Det är snarare en vardag som du får vänja dig vid när var fjärde väljare sympatiserar med dem i opinionen, haha...
...men lek du för all del den här >>Allt som en sverigedemokrat gör är lava!<<-leken, det är väldigt underhållande att se på. ^___^