Har du förtroende för regeringen?
En annan poäng vore att du beskrev vad som inte får sägas inom den åsiktskorridor du identifierat
sv.m.wikipedia.org/wiki/Åsiktskorridor
En annan poäng vore att du beskrev vad som inte får sägas inom den åsiktskorridor du identifierat
Omni gör referat av annan medias nyheter. Du borde ha läst originalartikeln, då hade du sett att ditt påstående är fel.
Jamen, va äre då...
Haha, eller skriv om den om innehållet inte passar
Först och främst så var du och inte jag som utelämnade källan för påståendet. Själv skulle mina varningslampor blinka om jag läste påståenden om det finns en politisk agenda bakom namngivning av förskolor och jag hade försökt gå tillbaka till källan för att undersöka vem som sagt vad. Det är dock bara att konstatera att på den punkten ör du och jag olika.
I Kristdemokraternas Sverige får man inte längre döpa förskolor till Regnbågen
Enligt Kristdemokraternas representant i Årjäng i Värmland, ska inte förskolor ha religiöst eller politiskt laddade namn. Tydligen är ordet regnbåge väldigt laddat politiskt för en person som är representant för Kristdemokraterna. Snacka om att vara lättkränkt..
Nja - det är min bestämda uppfattning att det ständigt tassas på tå i åsiktskorridorhögerns åsiktskorridor. Jag menar alltså att ett ständigt fokus på att vara pk inom den egna korridoren får till följd att man saknar verktyg att förstå världen utanför den egna åsiktskorridoren.
Åsiktskorridorhögerns diskurs påminner närmast om 68-vänsterns ängsliga fruktan för att avvika från det politiskt korrekta inom den egna åsiktskorridoren.
Man tror inte sina ögon.
Nja, nu tillhör ju inte jag åsiktskorrido4rhögern, så jag har inte ens läst Wikipedias betraktelse.
Menar du att den är uppsatt på regelefterlevnadstavlan i åsiktskorridorhögerns åsiktskorridor.
Tillsammans med förmaningen att källkritik är en vänsteravvikelse som är förbjuden i korridoren
Ja, du är ju en av få inom den åsiktskorridoren som såvitt jag vet aldrig diagnosticerar folks mentala tillstånd.
Annars är väl det ett kännemärke för åsiktskorridorhögern här på FL.
Skulle jag få en hundring för varje diagnos jag fått av FL:s åsiktskorridorhöger skulle jag vara miljonär vid det här laget
Jag överdrev en aning. Men ja, det är nog bra många jag och andra "pk-ister" har fått under de år jag har haft hyfsad koll på FL.
Det gläder mig att det omvända i princip inte förekommer.
Ur mitt perspektiv passar de omdömen man kan läsa på Wikipedia om åsiktskorridoren mycket bättre in på högerdebattörer.
Det framgår väldigt väl t ex här på FL - och detta trots att moderatorena oftast renar bort de värsta påhoppen.
För mig är egentligen åsiktskorridorstämplandet ett sätt att visa att man själv minsann kan och vågar avslöja det som andra inte kan eller törs.
Ett slags påfågelstruttande där min fråga i den här tråden kommer att förbli obesvarad. Vad är det man inte kan får säga i pk-åsiktskorridoren?