FDFMGA skrev 2019-07-20 17:43:17 följande:
Jag vet att många KDSD:are kan påstå att aborter fungerar som preventivmedel, de kvinnor jag känner som gjort abort talar snarare om det som ett oerhört svårt beslut att fatta - och det finns ingen anledning att deras väg till abort ska flankeras av godhetsapostlar.
Att abortmotståndet existerar inom KDSD är Adaktusson ett av flera exempel på.
I övrigt så kan det väl tänka på att vara avhållsam med rena personangrepp. Jag anmäler dem inte, men det finns andra som gör det. Och mot bakgrund av tidigare diskussioner vi haft så brukar dina texter bli alltmer yviga ju fler inlägg du får bortmodererade.
Jag tänker t ex på det här stycket. Anmäler någon det så kommer du att bli yvig. Själv är jag immun mot personangrepp från högerskribenter - tja, jag ogillar dem som riktas mot Greta Thunberg i en annan tråd här på FL - men där är de ju riktade mot ett barn som dessutom inte kan försvara sig när någon påstår att hon närmast har downs syndrom.
Ett ögnoblick så ska jag se om jag hittar det. Hur går det förresten med tummarna, har du fått några gillamarkeringar på sistone
Hm, det tog sin tid, brukar bara skumma personangrepp så jag hade dimmiga pegrepp om var det fanns. Samma inlägg förövrigt där du insinuerar att jag ljuger när jag skriver att du påstår att vi svenskar är extremer som behöver normaliseras. Jag kan ta fram det inlägget också, om du glömt att du skrivit detta.
"Vad som kvarstår är en garderobspersonlighet som inte ens hade fått behålla ett jobb eller en utbildning någonstans i Sverige - om samma beteende som uppvisas här på Familjeliv, praktiserades på arbetsplatsen/under utbildningen.Det mest fantastiska är dock att det finns folk som faktiskt imponeras av sådant. Men man kanske blir hemmablind även i garderober..."
Försök nu låta bli att gå på person, om du håller dig till ämnet kanske dina synpunkter kan bli lite mer jordnära.
Petar dit en länk till tråden om Greta Thunberg, där kan du ju göra en insats om du vill fortsätta din metadiskussion.
gamla.familjeliv.se/Forum-26-146/m79629493.html
Du får ta den saken med KDSD:are.
Det finns ingen risk för att de som åberopar samvetsfrihet överhuvudtaget hanterar kvinnor i abortärenden... de arbetar inte ens på samma avdelning och den barnmorskan som åberopa samvetsvetsfrihet har lika mycket med abortärenden att göra som med hjärnkiurgi. Orka bemöta din fantastiska bild av vården...
...det går inte att bemöta argument uppbyggda på påhitt, det går bara att belysa påhitten.
Jag känner att jag har all rätt att adressera dig som person när din person är vad som förstör debattklimatet. Att du ljuger om det jag har skrivit, föreställer mina ord och förnedrar folk till höger och vänster... påverkar debattklimatet.
Och du får hemskt gärna förklara hur min ponerade osjälvständighet - sann eller inte - påverkar det du skriver eller någons aktivitet överhuvudtaget.
Du är illa fostrad och det förstör debattklimatet här. Vilket blir väldigt tydligt när du faktiskt basunerar ut att du minsann inte blir påverkad av personangrepp - som om det skulle vara av vikt eller ge dig pardon för ditt beteende överhuvudtaget.
Jag liksom många andra bryr oss inte om att skitstövlar har fått härdad näsa, det stinker likväl när ni klampar fram. Och alla kan se vem det är som börjar provocera och gå på person... det är inte svårt, även om du säkerligen tror att du är listig som en räv.
Nog om det här nu.