FDFMGA skrev 2019-07-19 08:48:17 följande:
Det är fint att du kan släppa dina betraktelser över dina studier, det har ju inte med ämnet att göra.
Jo, jag har noterat att du jämför med Norge och att du tycks se ett positivt samband mellan att tillåta abortmotståndare inom kvinnovården och bemanningen av densamma. Du har möjligen inte funderat på kausaliteten, för mig blir det lika komiskt absurt som om en islamist påstod att Saudiarabiens väloljade förlossningsvård beror på sharialagstiftning
Jag tycker att det finns svenska värderingar som inte är kompromissbara, jämställdhet, demokrati samt att religion hör privatlivet till är några av dessa.
Däremot finns det inget som hindrar godhetsapostlarna inom KDSD att ha sammankomster där de bekräftar varandra och de egna åsikterna om kvinnor som gör abort - men kvinnoklinikerna ska vara till för kvinnornas behov av vård inte KDSD:ares behov att sprida sin propaganda.
Du tror alltså inte att man läser om det mänskliga samvetet under ämnet beteendevetenskap och psykologi i en treårig högskoleutbildning? Aja, det handlar väl mest om skillnaden mellan att sväva ut i nonsens om mina studier... och på att nämna att jag har en viss inblick i det mänskliga samvetet tack vara mina studier - och ämnet är just nu SAMVETSfrihet.
Nja, abortmotståndare har inget där att göra, inte om de sysslar med aktivism iallafall. Har inte ens nämnt ordet >>abortmotståndare<< men jag är inte så förvånad över sådant här längre... att lägga ord i munnen på andra är vapnet för sämre debattörer. Att debattera hederligt klaras inte av.
Ja, att utöva religion hör inte hemma på en arbetsplats. Samvetet är dock svårare att lämna hemma...
Du fick tidigare en fråga om hur vi ska kunna lösa bristen på barnmorskor - när grupper som troligen hade uppskattat samvetsfrihet, växer så det knakar i Sverige, och när ~40% av personalstyrkan går i pension om drygt 10 år samtidigt som yrkestrenden dalar bland yngre. Föreslår att du svarar på den frågan...