Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Gagga returns skrev 2019-07-29 23:31:21 följande:

Hyllat KD? Jag tycker de agerat rätt patetiskt på sista tiden.

Tänker du på deras hållning i anhöriginvandringen det senaste?
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:30:30 följande:

Om du menar mig så har jag funnits här i c:a tre år.

Lika god koll på tiden som på vad personliga påhopp innebär.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Digestive
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:33:32 följande:

Vilken tur att nedanstående inte är ett personangrepp. Inte ens FL-moderatorn kunde försvara dig här. Även en klocka som står still har rätt 2 gånger per dygn, heh

"Jag tycker att den gråtmilda, sjölvömkande aggressiviteten kännetecknar hen och hens epigoner här på FL.

Dessutom är det ju knappast en tillfällighet att FL:s mest radikaliserade SD-aktivist numera framträder som KD-kramare"

Det är tråkigt med folk som inte ens står för vad dem skriver och gör...
  • Digestive
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:45:56 följande:

Idioten - vi kan kalla hen för gagga - har fått för sig att jag är samma person som nån de stängde av för åratal sedan. Jag tror denna missuppfattning är orsaken till att de stänger av mig gång på gång.

Är givetvis svårt om inte omöjligt att avgöra vem som är bakom ditt nick - men det är naturligtvis ingen god ordning att döma första och fråga sen...

Tänk ett Familjeliv med aktiv moderering i de mer livliga och eldiga forumen, vilken grej det hade varit. Forumen hade väl blivit 20 gånger mer populära.

Men, men, nu är det som det är.
  • Digestive

Oj, oj... det krävdes inte mycket för att väcka tigern idag.

• Digestive

Det är nästan som att kliva in i mellanstadiet igen.

Aja...

• Digestive
    Padirac skrev 2019-07-30 00:25:28 följande:

För den nu avgångna medlemmen berättade jag för en massa år sedan om en kille på högstadiet som grinade som en mjölksille om någon besvarade hans påhopp och idiotförklaringar av andra med samma ton och ord. Ingen var mer förnärmad än denne välvuxne nynazist då vi skrattande kallade honom det samma som han kallade oss. Han brukade skrika aphjärna till alla, men möttes enbart av att alla skrattande kallade honom för <hansnamn>-brain då han gjorde bort sig. Han var inte ointelligent, men i nån bemärkelse så var han 'dum i huvudet' som inte kunde se längre än sina egna känslor och sätta sitt agerande i relation till det bemötande han fick.

Det finns en likhet - den som kallar alla för idioter mm tål inte ens att själv sägas mot i fråga om sak, än mindre tål att kallas samma sak som denne kallar andra - ja det är som på lågstadiet eller dagis eller i sandlådan 

Jag har verkligen spenderat noll energi på att hålla ordning på vem som kan tänkas vara bakom ett nick och huruvida denna har blivit avstängd tidigare. Sådant lämnar jag åt moderatorer att avgöra... medan mitt intresse är att bemöta vad folk skriver och emellanåt ha lite mental Kung-Fu (det senare har det dock varit sämre med sedan jag återvände hit efter en längre paus, it seems to be all about cheap shots now).

Jovars, angående din berättelse. Samma sort verkar även ha svårt för att låta bli, hur mycket man än markerar sin ovilja att delta i pajkastning. Till skillnad från IRL så är det lika bra att ignorera i största möjliga mån, för det blir lätt gränslöst när konsekvenserna är så milda som på nätet. Det är väl först när Robert Aschberg knackar på dörren med kameran i hand, som det skulle stilla sig betänkligt för en del.

Är även aktiv på Flashback emellanåt så det här med gränslöshet kan bli ett väldigt talande fenomen ibland... man blir liksom skyddad av en bubbla av näst intill obefintliga konsekvenser - medan man i praktiken inte ens hade fått behålla ett jobb med samma beteende.

Tiden vi lever i är spännande och intensiv men det gäller att hänga med och förändras därefter... för annars riskerar man bli det sista som man vill bli. Det går fort. Det är förödande tryggt. Och man kan bygga sig en helt sluten värld och dito självbild med den. Tillslut gillar man det mer än vad man har när skärmen släcks.

Jag har själv varit där...
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-07-30 06:54:41 följande:

Haha, det var ju lustigt

tja, för oss är det inte särskilt märkligt  Vi bara är...

Jo, de har många bra album, Pouläraste låten här är garanterat Counterstrike

Jag älskar när folk inte är förutsägbara/självklara. :) Ja, man ska bara vara... det är härligast så:

• Digestive
    Mentat skrev 2019-08-03 07:29:58 följande:

Nu vet jag inte riktigt vad du menar, mobbing är väl definitionsmässigt personangrepp?

Tror du underskattar i vilken utsträckning sådant har förvandlats till ett hyggligt vapen att ta till - för en del - här i samhällsdiskursen. Som demonstrerat reflekterar man inte ens över sak och natur i handlingen.... det bara är någonting man gör medan dunket över axlarna påminner om ovationer under hockey-VM.
  • Digestive

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/jag-har-panik-for-min-sons-sakerhet

>>Marcela Antonelli Hansson är skärrad efter att sprängmedel hittats på sonens skola ? två dagar i rad. ? Jag har panik. Jag är rädd för min sons säkerhet, säger hon.

Sonen fyller snart sju år och ska börja första klass på Monbijouskolan i centrala Malmö, nära Triangeln. Under sommarlovet är sonen på fritids.<

• Digestive

[quote=79823931][quote-nick]Rataxes skrev 2019-08-11 15:46:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Att kriminella gäng använder skolor som vapenförråd för sprängämnen ska väl ses i kontrast med att SD/KD/SDKD är alternativet.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?