Har du förtroende för regeringen?
Kan du förklara kopplingen mellan KD (eller något annat parti) och kriminella gängs förvaring sv sprängämnen?
Men att dessa inflikar handlar om regeringsalternativen har varit tidigare förklaringar.
Kan du förklara kopplingen mellan KD (eller något annat parti) och kriminella gängs förvaring sv sprängämnen?
Det är förstås möjligt, exakt hur det skulle se ut med (sd) vid makten har vi inte sett, men det ändrar inte faktum: Vi har en väldigt smal åsiktskorridor som det är. Det är ju illa nog även utan (sd)-inflytande, inte sant?
Ja, självreflektion är väl bra.
Då påståendet om att den rådande korridoren inte tillät alla uttryck så var det lämpligt att belysa att den andra korridoren som allt som oftast ligger till grund för detta påstående själv är ännu smalare och då torde en viss självreflektion vara önskad.
Tyvärr har SDs framfart i opinion och debatt med sin propaganda påverkat den nuvarande allmänna korridoren - allt som sägs kommer SDsvansen et al att vända till sina falska arguments fördel. SD har i själva verket varit med och skapat korridoren och utnyttjar den. Goebbelsk propaganda eller det bruna propagandaspråket har motståndare resp SD-öreträdare kallat det.
Att den nuvarande allmänna korridoren inte rymmer denna propaganda eller fake news eller alterativa sanningar är inget som ska användas mot den, tvärt om. Men svansens korridor utgörs av just dessa element, och jag tycker att det finns goda skäl till att hålla det mot den.
Termen PK är ett uttryck som används i korridoren SDsvansen, et al skapat, uttrycket är till för att på ett nedsättande vis anklaga de som inte vill peka ut grupper, använda alternativa sanningar eller den bruna propagandan.
Så när PK dras fram ur skjortärmen är det väl befogat att peka på hur ytterligt smal korridoren som SDsvans, skrikhöger och alt right företräder egentligen är, då det på dessa grunder klagas på att den nuvarande korridoren är för smal så ska naturligtvis den korridor som påståendet kommer från lyftas upp i ljuset.
Ja, jag har skrivit att det finns fler åsiktskorridorer, eller paradigm som man så vill. Att vi alla har föreställningar inom olika paradigm är inget nytt, det är mer än uppenbart skulle jag säga, det var en del av min universitetsutbildning faktiskt.
Så att jag inte förstår det är en villfarelse och en 'underförståddhet' som du bär på. Det är din puck som du måste hantera.
Menar du att det inte skulle gå att se den paradigm som man själv är del av? Det skulle iofs förklara det stora motståndet Sdsvansen, skrikhöger och alt right har mot att erkänna sin egen korridor.
Att PK-tillmälet bemöts med SDsvans, skrikhöger och det neutrala alt right är att spela på den korridorens planhalva - det verkar som att det är lika obegripligt för de som rör sig i det paradigmet att de inte har ensamrätt på okvädningsord, invektiv och tillmälen som att vi speglade nazistens ord mot honom själv i högstadiet.. ibland är kränkheten över att själv få utstå sina tillmälen oändlig, om det beror på att den egna korridoren är osynlig eller om det beror på annat vet jag inte.
Det är möjligt att korridoren du pratar om försöker marginalisera 'den rådande' korridoren genom PK, godhetsknarkare, vänsterliberal smörja, kulturmarxister mm - jag ser det inte så - jag ser det som att olika paradigm söker inflytande och berättigande att vara rådande. Varför tror du att SDs MK satsar på en tankesmedja för nyssnazisternas paradigm där de försöker nå ut i debatten och in i universitet och högskolor?
Reflektion betyder i någon mening att fundera och undersökea de egna föreställningarna, det kan göras i ljuset av andra föreställningar.
Vilken åsiktkorror tycker du att du själv rör dig i? Vad är OK och inte Ok i den korridoren - vad tycker du om att just dessa saker är Ok eller inte?
*>>SDsvans<
Aha... Familjeliv tror att jag kodar.
>>SDsvans<<
/
Svansen
Svansen kommer i olika former: SDsvans, hatsvansen eller bara svansen i bestämd form.
För mig är det nog en definitionssak att det bara finns en åsiktskorridor, en miljö som definierar begreppet "politiskt korrekt" och det är som jag har skrivit innan den offentliga debatten i Sverige och vad som styr den på debattsidor, krönikor, nyhetsplats, kultursidor, samhällsbevakning i etermedia och liknande. Det är oerhört mycket mer än enbart valbevakning. Naturligtvis är det inte direkt gångbart att propagera för fint kött på veganmötet, att Gud inte finns om man är ledamot på kyrkomötet eller för den delen förklara att invandring är bra för Sverige om man är medlem i (sd) men sådana sammanhang skiljer sig från offentlig debatt på så vis att man kan själv välja om man vill vara där eller inte. Om människor söker sig till varandra pga en viss åsiktsgemenskap är det inte konstigt om det tas illa upp om någon går på tvärs mot denna men för mig utgör det ingen åsiktskorridor, just för att man kan välja att lämna den. Den offentliga debatten i Sverige kan vi inte lämna däremot (jo, för all del: Rent teoretiskt genom att utvandra. Det synes mig dock väldigt extremt)Det är skönt att vi är överens om att en smal åsiktskorridor är av ondo. Det verkar dock som om vi har olika uppfattningar om vad det innebär.
Nejdå, det är åter igen din egen underförstådda uppfattning om att jag inte skulle veta vad paradigm är och hur de funkar. Paradigm käkar jag till frukost sen 30 år tillbaks så att säga
Det handlar inte om meningsmotståndare heller, utan om att det finns fler paradigm helt enkelt. Jag lever i ett, och i den finns det fler parallella och olika paradigm som omfattar olika rörelser i samhället.
Jag är inte insatt i fallet med JH för att kunna säga något om det. Däremot vet jag att SD i sig har en minsta sagt problematisk ställning iom deras ledning, företrädare och historia. Jag tycker att SD skulle göra sig och medlemmarna en tjänst om de gjorde sig av med ledning och principprogram. De har en del smutsig byk som förstör för dem. Men det går ju inte då det är deras smuts som är den bärande ideologin.
Det jag sett så är det en lika stor samstämmighet mellan skrikhöger, Sdsvans och alt right som i åsiktskorridoren där de normala politiska partierna och den större delen av mailstream media finns. Så du skulle lika gärna kunna anklaga mig för att inte kunna skilja på C och L och S.. Just de, det är ju alla I samma åsiktskorridorer så anklagandet kanske finns där i form av PK stämpeln som svansens korridor satt.
Appropå att reflektera då...
I Kristdemokraternas Sverige får man inte längre döpa förskolor till Regnbågen
Enligt Kristdemokraternas representant i Årjäng i Värmland, ska inte förskolor ha religiöst eller politiskt laddade namn. Tydligen är ordet regnbåge väldigt laddat politiskt för en person som är representant för Kristdemokraterna. Snacka om att vara lättkränkt..
Jag tror att du missade ordet OM, i texten. Även korta ord kan vara viktiga..
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7299346
Citat: Daniel Schützer, socialdemokratiskt kommunalråd i Årjäng, tycker däremot att om nu namnförslaget kopplas till en politisk symbol så är inte det något negativt.
- Det har blivit den mest använda symbolen för mänskliga rättigheter, och kan man inte ställa upp på det, då tycker jag man är lite snett ute, säger Daniel Schützer.