Har du förtroende för regeringen?
Adlibris:
Bokus:
Jag hakar på. Här är vad hela svenska folket pratar om just nu. Eller iaf den del av folket med intakt talapparat:
Visserligen var inte socialdemokraterna regeringsparti 2010 när denna artikel skrevs, men de är det idag och har de ändrat sig i frågan?
Uttalandet om sd's förslag säger mer om s än om sd. Jag anser att förslagets innebörd är en självklarhet, fast jag inte stödjer sd.
Margot Wallström ska idag läxa upp USA:s motsvarighet Tillerson om hur dum amerikansk media inte skönmålar Sverige och dess regering:
omni.se/wallstrom-ringer-usa-ska-diskutera-sverigebilden/a/vo3KL
Sveriges utrikesminister Margot Wallström kommer i dag att hålla ett telefonmöte med USA:s utrikesminister Rex Tillerson, enligt uppgifter till Aftonbladet. Politikerna ska främst diskutera den bild av Sverige som just nu sprids i amerikanska medier, enligt tidningens källor.
- Wallström kommer ge en motbild och påpeka att Fox News inslag inte är trovärdigt, säger en UD-källa.
Hon ska, enligt tidningens källa, redogöra för hur det för hur det ser ut i Sverige när det gäller bland annat migration, integration och tillväxt.
Undrar om Tillerson tänker rikta motsvarande kritik mot hur USA och deras regering beskrivs i svensk media?
Jag tycker att såväl Löfvén som regeringen i övrigt gör ett stabilt och hyggligt intryck, trots uppdykande problem och svårigheter. Som statsminister ger Löfvén ett alltmer förtroendeingivande intryck, där han strävar på i ämbetet utan stora åthävor och karismatiska utspel. Min respekt för honom och hans regering ökar hela tiden och det är fullt möjligt att jag som borgerlig väljare - liberal - röstar på honom och hans parti nästa år. Någon övertygande borgerlig kandidat till statsministerposten finns inte, sedan Rheinfeldt slutade med politiken.
En bra lösning på regeringsfrågan kan vara om det framryckande centerpartiet kan bilda regering med socialdemokraterna med Löfvén som statsminister efter valet 2018. Då blockeras effektivt såväl Sverigedemokraterna som Moderaterna - två partier, som för närvarande inte framstår som trovärdiga i regeringsställning. S saknar fortfarande regeringsdugliga politiker. M lider av en dålig ledning.
.
Jag läste att SD tycker regeringen gör för lite för att stoppa brottsligheten.
Så nu kräver SD att regeringen snarast inför en lag, som förbjuder alla former av kriminalitet.