Har du förtroende för regeringen?
Willysägaren betalar lägre skatt än kassörskan
Lägre skatt är det samma som en lägre skattesats, annars skriver man mindre skatt = beloppet.
Innan du börjar klaga på andras språk får du ju lära dig själv.
Jag har stort förtroende för regeringen. Statsminister Löfvén framstår som en både klok och hederlig karl.
Hade öven stort förtroende för den föregående regeringen. Gillade att moderatledaren Rheinfeldt drev en mer mittenbetonad politik, som emellanåt tangerade vad sossarnas högerflygel företräder. Detta medförde den största valsegern någonsin för Moderata Samlingspartiet 1910.
Sverige behöver överhuvudtaget mer realpolitik och mindre ideologiskt käbbel. Mer kompromiss och mindre konfrontation.
Jag skulle nog uppmana dig att sluta larva dig och låtsas om annat än du egentligen gjorde.
Faktiskt.
Rubriken är tvetydig. Intill lögnaktig.
Men sjääääälvklart så tolkade du det till det bästa för din ideologi.
Transportstyrelsen och outsourcingen av uppgifter som aldrig skulle ha outsourcats - ett gissel och trassel.
Men jag är så här långt ändå riktigt imponerad av båda "sidor". Regeringen och Löfven har inte uttalat sig varken förhastat eller urskuldrande och alliansen har inte passat på att vara onödigt skarp och försöka plocka några allmänpolitiska gratispoäng.
Kanske är det för att alla förstår att alla på något sätt är inblandade eftersom processen både har utspelat sig i nutid och går tillbaka till tiden för den förra regeringen.
Vill dock tro att det beror på att alla vill att problemet ska redogöras för, åtgärdas och sedan utredas så det inte händer igen. Trött på all politisk drama med dolda agendor hit och dit. Jag har förtroende för parter som snacka mindre och kör med mer verksstad.