Flash Gordon skrev 2017-05-13 07:55:00 följande:
Vilket fått en del att spekulera i om han inte gjorde det med flit. För att det som händer nu skulle hända. Att välfärdsstaten raseras.
Själv tror jag på en mycket enklare förklaring. Att han faktiskt på allvar tycker/tyckte att Sverige har/hade ett ansvar för att låta så många som möjligt komma hit för att få hjälp i vårt land. Möjligtvis i kombination med ren dumhet: "Det finns jättestora tomma ytor i Sverige. Det har jag sett från flygplanet"
Alternativet hade förstås varit hjälp på plats.
Att det skulle ha handlat om att göda en marknad, det tror jag inte. Då hade det funnits gott om andra marknader han hade kunnat skapa.
Du håller samma lågvattennivå på din "argumentation" som vanligt ser jag. Jämförbart med att spekulera i varför du skriver på FL,
Själv tror jag på en mycket enkel förklaring. Att du faktiskt på allvar tycker/tyckte att du har/hade ett ansvar för att producera så många inlägg som möjligt på forumet. Möjligtvis i kombination med ren [---] "Det finns jättestora tomma ytor att skriva på. Det har jag sett från tangentbordet.
Det finns inget hemligt bakom orsakerna till att regeringen Reinfeldt gjorde det lättare för flyktingar att få en fristad i Sverige: de var många på flykt, behövde platser att fly till och vi hade kapaciteten och viljan att göra lite mer.
Att det sedan blev en sån massiv våg av flyktingar hade INGEN förutsett för annars hade alla kontroller, staket och murar varit på plats långt tidigare i länderna runt EUs yttre gräns. Det hade inte kunnat komma så många människor in i EU som ville vidare oavsett var de vidare till.
Du har alltså missat att Sverige också ger hjälp "på plats". OK, men nu vet du.